|
Post by Memet on Mar 17, 2006 15:34:21 GMT 1
Skit i Japan nu är det flagg-VM i Korea som gäller. 5 on 5.
Vilka bör följa med vår långhårige förbundskapten?
/M
|
|
|
Post by AJ on Mar 17, 2006 17:05:07 GMT 1
micke öhman, AJ
|
|
|
Post by citysuns on Mar 17, 2006 18:14:19 GMT 1
Kul att tråden redan är uppe! I slutet av Augusti så drar flagg landslaget förhoppningsvis till Korea för att spela. Som vanligt inom den här sporten så blir det inget billigt kalas men troligtvis så blir det en häftig upplevelse. Ett antal spelare har redan visat intresse för att följa med i 10-manna truppen. Vilket är positivt och jag hoppas att det finns fler som kan vara sugna på att hänga med. Micke Öhman är given med tanke på att han var nog våran bästa offensiva och defensiva spelare under det mindre lyckade EM äventyret i Helsingfors. Men samtidigt går han och drömmer om ett SM-guld med Arlanda och då kan han ju inte följa med till Korea. Så därför vore det trevligt med spelare som inte är upptagna med seriespel. Som kanske har lämnat amerikansk fotboll bakom sig och nu vill prova på flagg istället.
Möjligheter att få prova på denna trevliga sport kommer det finnas under ett flertal tillfällen under året. Under våren så planeras en turnering i Uppsala. Under sommaren så ska det bli något i Skövde och lagom till SM-finalen så talade John-Åke Palm om att en turnering skulle genomföras. För att kunna anmäla ett lag så krävs det minst 5-man eller kvinnor och man kan redan nu visa sitt intresse för VM i Korea eller stundande turneringar genom att skicka ett mail till mig, Andreas Östlund på citysuns@yahoo.com
|
|
|
Post by AJ on Mar 17, 2006 18:17:54 GMT 1
du borde scoutat jets flagträningar under vår och vinter, där finns det en hel del talang
|
|
|
Post by flaggor on Mar 18, 2006 0:05:57 GMT 1
Vad är grejen med flaggfotboll? Vågar ni inte smälla eller? Den största delen i fotboll är ju den fysiska. Spela flaggfotboll kan man ägna sig åt på idrotten i plugget.
Förlåt för att jag är så nedlåtande åt sporten. ;D
|
|
|
Post by Sluta nu on Mar 18, 2006 4:37:17 GMT 1
Som han skriver: "Som kanske har lämnat amerikansk fotboll bakom sig och nu vill prova på flagg istället."
Så finns det ju folk som av flertalet skäl inte längre pysslar med amerikansk fotboll. Då kan det ju vara roligt att hålla sig i form med något som är snarlikt det fundamentala med vår sport, att gå ut och har roligt och kasta boll.
Om man sedan har förmån att representera sitt land och sedan få ihop ett gäng att åka utomlands.. kan inte bli bättre. Jag skulle lätt vilja haka på om träningar och seriespel inte var i min vardag.
|
|
|
Post by Flaggan on Mar 18, 2006 12:28:01 GMT 1
Nää vi tycker bara att det är fegt att smälla med skydd. ;D
|
|
|
Post by japanese on Mar 24, 2006 13:40:02 GMT 1
vafan..flagg vm...d e som damfotboll....haha....ska man spela fotboll så spelar man fotboll..inegn jävla jaga runt varann med små rosa söta flaggor som flyger runt höfterna...trodde d bara va tjejer som spela sånt...haha..skit i flagg vm..vi ses i japan
|
|
|
Post by BD Kennedy on Mar 24, 2006 18:06:04 GMT 1
I can tell you that there are alot of weekend warriors that play flag football when their playing days are done in the states. There is not alot of opportunities out there for players (in the states) after their playing days are done. My experience this year with the jets has been that it is a good idea when you don't have a gym to run supervised weight training or a nice sport hall like Wåxnäshallen to run in, to play flag football after your condition trainings. You get the guys running, taking angles, avoiding tackles, running routes, throwing passes, playing man coverage and zone converage not to mention the extra conditioning a player gets without thinking about it. Is Flag more fun than the real thing...I don't think so. Hitting is what makes football a great game, but you can't hit 365 days a year. Flag is also a good way to introduce the game to young people. They learn the basics, then they can put the pads on and find out if they like the game the way it is meant to be played.
|
|
|
Post by qbs on Mar 24, 2006 18:30:03 GMT 1
jag hoppas den nya staben verkligen utvärderar landets qb´s, då inte en enda svensk kommer starta på positionen i ss(iofs har inte GM sagt än vem som kommer vara qb för dem)
|
|
|
Post by citysuns on Mar 25, 2006 12:50:47 GMT 1
Öhh! Menar du verkligen flagg landslagets QB? Men jag ska prata med den "nya" staben och höra vad dom tycker. ;D
|
|
about 15 more years
Guest
|
Post by about 15 more years on Mar 25, 2006 14:19:17 GMT 1
Nya Staben?
He's only 3 but his throwing arm is stronger than his old man's.
|
|
|
Post by Maj1 on Mar 27, 2006 17:38:58 GMT 1
finns det några lag som skall spela den 1:a maj... Har något lag anmält intresse ännu? hur många räknar du med att det blir, dvs hur stor turnering, blir det?
|
|
|
Post by tips on Mar 27, 2006 21:29:29 GMT 1
Fan, dom skulle satsat långsiktigt och fixat svensk medborgarskap åt en bra jänkare Nej, skämt och sido, den enda startern jag kan se just nu är faktiskt Haraldsson. Men vi får hoppas att någon junior (tidig senior) blommar ut ordenligt under denna säsong.
|
|
|
Post by tips on Mar 27, 2006 21:32:09 GMT 1
helt fel tråd, hur hände detta?? inlägget var givetvis menat för tråden vem blir qb i japan. Kanske moderator kan flytta det dit.
|
|