|
Post by Kurre on Nov 16, 2005 10:13:33 GMT 1
O Koord: Jan Jenmert, Tyresö D Koord: Andreas Ehrenreich, Tyresö OL: Lars Berggren, Halmstad RB: Daniel Gustavsson, Carlskrona WR: Johan Olsson, Limhamn TE: Jan Jenmert, Tyresö QB: Martin Wiman, Norrköping DL: Fredrik Pihlbäck, Stockholm LB: Andreas Öström, Arlanda DB: Mats Eriksson, Limhamn Special Teams:Rodrigo Montesino Ferrada, Stockholm Material: Björn Svensson, Halmstad Fystränare: Niklas Carlson, Gefle Läkare: Namnges inom kort
Vad säger ni om den här?
Rykten säger att Jenmert har fått mer resurser att jobba med än Larsson. Verkar stämma om man ser mängden personal han har under sig. Kanske lättare att förhandla när förbundet har bråttom att hitta en ny?
Liten skräll att 2 från förra staben är kvar. Plbäck var ingen överraskning han hade nog ingen direkt lojalitet mot Christian, men Daniel G överraskar mig. Rykten säger att även Billgren, Andersson och Wennberg tillfrågades att vara kvar. Nån som vet om det stämmer?
Tror ni den här staben lyckas bättre?
Är det några namn ni saknar?
Vad tyckte ni som spelade i landslaget i höst om tränarna?
|
|
|
Post by hmmmmm on Nov 16, 2005 14:20:41 GMT 1
ska bli intressant att se hur det går, själv tycker jag att många coacher är bra val och visar lite mod och nytänkande men det stora problemet är väl jenmert själv...men jag önskar honom lycka till och hoppas han lyckas övertyga mig att ändra uppfattning.
philbäck är bra även så rodrigo, ska bli jul att se vad andreas öström kan göra med de linebackers som finns, bra coach och bra spelare borde göra det svårt för motståndarna offense. däremot, hallå, har de inte insett att TE coach inte behövs, låt de gå med WR och kanske träna blockar med OL/FB några träningspass bara.
vem är och vad gör Niklas Carlson egentligen? vad kan en fystränare göra i landslaget? ingen som helst kritik utan undrar bara vad han har som uppgift.
tack och hej, det går alltid bra till slut!!!
|
|
Heffler
Bänkvärmare
Gefle Red Devils
|
Post by Heffler on Nov 16, 2005 16:12:45 GMT 1
Här finns en kort presentation av Niclas iaf: www.geflereddevils.se/=Lag/Tranarstab.aspOch så här kommenterar han själv uppdraget på Devils hemsida: "Uppdraget är nytt och kommer att behandla fys, sett ur ett styrkeperspektiv. Exakt när var hur är för tidigt att säga något om"
|
|
|
Post by Bra on Nov 16, 2005 21:25:25 GMT 1
Riktigt stark tränarstab!
Bra jobbat Janne! Det här blir nog riktigt bra, smart sedan att smyga in ett par extra tränare i form fystränare och specialteams coach...
Hoppas att seniorlandslaget också får motsvarande headcount till om två år.
Lycka till! Magnus K.
|
|
|
Post by CC on Nov 17, 2005 12:16:01 GMT 1
Jag har både tränats av C. Larsson och A. Wennberg. I landslag såväl som klubb. De kan fotboll, både på och av planen.. de vet vilka "knappar" de ska trycka på hos grabbarna. Andreas och Chris har gjort mig till en så mycket bättre spelare med deras kunskap och "pushande". Vad det än som har hänt så tycker jag att det är synd att ingen av dem är kvar..
//Roger
|
|
|
Post by hahaha on Nov 17, 2005 16:05:20 GMT 1
Jag har både tränats av C. Larsson och A. Wennberg. I landslag såväl som klubb. De kan fotboll, både på och av planen.. de vet vilka "knappar" de ska trycka på hos grabbarna. Andreas och Chris har gjort mig till en så mycket bättre spelare med deras kunskap och "pushande". Vad det än som har hänt så tycker jag att det är synd att ingen av dem är kvar.. //Roger roger, akta så du inte blir brun om munnen! *slurp* ;D
|
|
|
Post by TD on Nov 17, 2005 16:50:45 GMT 1
Om Niclas Carlsson kan bara sägas att man måste träffa honom för att förstå hans kvalitéer. Har en oerhörd kompetens vad gällande kroppen och dess funktioner (chiropraktor) + att han har coachat Devils O-line (A-lag) + Devils U-19 (defence) samt många år som aktiv, bla. SM-guld med U-86:ers. Dvs. en väldigt erfaren styrketränare. (+ ett bra bollplank)
TD
|
|
|
Post by Roger on Nov 18, 2005 10:10:58 GMT 1
Så jäkla gott att höra från någon som inte ens vågar säga sitt namn... De sista jag behöver fjäska för är dem, det kan jag säga dej. Hoppas att du får en bra säsong, om du ens har en klubbtillhörighet..
|
|
|
Post by jultomten on Nov 18, 2005 19:07:21 GMT 1
Vad har mitt namn med ditt omtalande o göra?
|
|
|
Post by MathiasHolmgren on Dec 1, 2005 13:17:21 GMT 1
Jag vill också önska nya coachstaben lycka till. Det är visserligen inte optimalt att ta vid med bara drygt ett halvår till förfogande, men det här är alla väldigt kompetenta coacher som fått chansen. Jag är säker på att ni kommer att göra ett mycket bra jobb.
Jag vill också önska alla spelare lycka till. Jag hoppas och räknar med att ni ger allt i gymmet och på planen de närmsta 6 månaderna för att fullfölja satsningen för att representera Sverige på hemmaplan i sommar.
Som sagt, lycka till hela JLL.
|
|