|
Post by en finne igen on Sept 29, 2005 12:39:25 GMT 1
Att det var så litet publik på finnkampen var tråkigt. Att andra länder kört fast och förbi oss finnar är sant, men att fotboll skulle vara på nedång håller jag inte med om. Media intresset är större än på länge, pw får nya lag varje år, licensierade spelare ökar. Det tar sin tid men fotbollen är nog sakta men säkert på uppgång vad det gäller antalet utövare. utan exakt fakta vågar jag påstå att det i år var mera människor och tittade på vaahteraliiga än på länge.
|
|
|
Post by Mr Master on Sept 29, 2005 12:52:44 GMT 1
Vill påpeka en sak när det gäller kritik av qb och bredd när det gäller receivers i Sverige. Det är klart att det inte går fullt lika bra när inte de allra bästa är med. Finns inte nån som är i närheten av Malm och Dahlman i Sverige nu och de var inte de enda som inte var kallade till detta landslag. Klart är också att detta gör det svårare för qb´s att få bra statistik, eller?
Att det gick så bra att springa bollen mot finnarna tyder väl för övrigt på bra bredd både på rb och oline.
|
|
|
Post by Publik on Sept 29, 2005 12:59:17 GMT 1
Vill ni snacka svacka så kan vi prata om hur den svenska fotbollen och den svenska landslaget kommer se ut efter VM 2007. Efter det kommer en hel hög spelare med många år på nacken, och landslaget kommer inte ha någon o eller d line förutom några enstaka spelare. Wait and see ! ! !
|
|
|
Post by Motion on Sept 29, 2005 13:24:03 GMT 1
Jag är inte ett dugg orolig för utvecklingen på någon position förutom QBs. Vi har en god tradition att vaska fram nya linemen och sommarens landslag innehöll en del mycket dugliga ungtuppar. Skillspelarna har mått bra av att det kommit in fler QB-jänkare i SS så där är det inte häller någon fara.
Får vi bara rätt på QB-sidan så ser framtiden ljus ut.
|
|
|
Post by KoKoKo on Sept 29, 2005 13:43:59 GMT 1
Bara Malm och Fahlman? I min åsikt har du inte helt rätt där. Jag skulle vilken dag som helst ta med Hampus, Stål och Ingerman i min trupp.
|
|
|
Post by Blixten on Sept 29, 2005 13:57:57 GMT 1
Va Rb Björnehammar nåt bra eller berodde det bara på en bra line?
|
|
|
Post by Publik on Sept 29, 2005 14:35:58 GMT 1
"Vi har en god tradition att vaska fram nya linemen och sommarens landslag innehöll en del mycket dugliga ungtuppar"
Bröderna Löhr, Bäckström, Jesper Johansson, Hasse Gustafsson, BP har ju lirat i "ages"
Finns bara en ung spelare på oline som e bra, och det är Erik Ahlberg thats it. Vi får köra med en en mans oline 2008
|
|
|
Post by Olle on Sept 29, 2005 14:55:35 GMT 1
Falk i karlstad har en ljus framtid också. han är väll runt 20 ?
|
|
|
Post by Jesper Johansson on Sept 29, 2005 15:06:15 GMT 1
sommarens Oline: starters, M. Dahlin, C. Backstrom, M. Lohr, E. Ahlberg, C.J. Blomwall,
dahlin är väl 28? Alhberg 24?, Blomwall 24? Bäckström 31?
bröderna löhr är 35 men det är ingen ålder på en Oline:)
|
|
|
Post by En som var p plats on Sept 29, 2005 15:59:15 GMT 1
Va Rb Björnehammar nåt bra eller berodde det bara på en bra line?
Han blev MVP så hyfsat bra måste han ha varit. Ett snitt på över 10 får väl tala för sig själv. Ingen RB är bättre än den line som stöttar upp
|
|
|
Post by lineking on Sept 29, 2005 17:44:51 GMT 1
Dom unga som är riktigt bra är Erik Ahlberg född 80 SMM David Krzysztalowicz född 84 LG Martin Falk Född 85 CC sen känns det som ett litet steg ner till
Daniel Holmgren Född 85 SF Oscar Gustafsson TRC född 85 Kristoffer Hellborg född 84 CC
|
|
|
Post by Publik on Sept 29, 2005 19:08:31 GMT 1
Ja, ni radar upp namn, men faktum kvartsår. Endast Ahlberg som är värd att nämna. Falk i Carlstad är stor och tre smurfar hög.
|
|
|
Post by qb on Sept 29, 2005 19:14:03 GMT 1
daniel engberg till landslaget förfanm that guy simply makes plays!
|
|
|
Post by Sverige4alle on Sept 29, 2005 21:38:02 GMT 1
Nu får ni lugna ned er lite. Det kommer att finnas spelare så det räcker även efter 2007, De killar som ser lite fjuniga ut i U-19 växer över en sommar. Jag antar att många har varit med om det själva, eller den som skrev det kanske är en pubis själv? eller av det motsatta könet?. I allafall så är det av egen erfarenhet bra att ha ett par "gamlingar" kvar I LL så länge de håller måttet. Förresten så är inte de som spelar nu så gamla om man gämför med mitten på nittiotalet. Dominerar man I SS så spelar det ingenroll om man är 17 eller 50. Landslaget är bra som det är, efter sommarens och höstens resultat förstår jag inte vad gnället grundas i. Är det Avund kanske eller nån fjunis som sitter framför datorn och vill spela med de stora grabbarna.?
|
|
|
Post by Publik on Sept 30, 2005 7:45:35 GMT 1
Förstår inte hur ni kan säga att junisarna kommer växa till sig och ta en plats på oline. Vad är det som har hindrat dom från att ha gjort det hittills. Samma killar har lirat oline i landslaget VÄLDIGT LÄNGE ! ! ! Vad är alla junisar som har gått upp till senior nivå under dessa 10 år??
|
|