|
Post by Cecilia on Sept 26, 2005 22:02:51 GMT 1
|
|
|
Post by Bra dar on Sept 26, 2005 23:11:26 GMT 1
|
|
|
Post by beundrare on Sept 27, 2005 8:40:48 GMT 1
Mycket bra bilder, ser fram mot andra halvlek
|
|
|
Post by BP on Sept 27, 2005 13:33:15 GMT 1
|
|
|
Post by TEMPO on Sept 27, 2005 15:49:29 GMT 1
ja tommie andersson kan inte ha övertygat, där ser man vad tempo kan göra...kan nån värva tommie till ss?
|
|
|
Post by Undrande on Sept 27, 2005 16:11:22 GMT 1
Var bäckström med? Spelade han dl också? Trodde man skulle vila honom för att testa unga spelare. undrande
|
|
|
Post by svar on Sept 27, 2005 16:27:15 GMT 1
många på DL tackade nej
|
|
|
Post by Olle on Sept 27, 2005 18:39:42 GMT 1
|
|
|
Post by Konstigo on Sept 28, 2005 9:04:42 GMT 1
Vad konstiga statsen är!!!!!
TEAM - 1 catch 47 yards! Bra jobbat TEAM ;D haha
|
|
|
Post by Magnus Kullenberg on Sept 28, 2005 18:00:25 GMT 1
Vill ta chansen att tacka alla spelare som deltagit i landslagsspel i år!!
Trots att det varit ett landslag med spelare från många lag har sammanhållningen och fokuseringen varit 100% från början till slut.
Ett fantastiskt år avslutades på bästa möjliga sätt genom att slå finland på bortaplan. Helt enormt!
Eftersom det inte gavs tillfälle vill jag till alla defense-spelare som jag haft förmånen att få leda under året, tacka så mycket för den bästa upplevelsen möjlig som coach, att tillsammans få vinna ett stort mästerskap
Sedan vill jag också, nu när man har ångan uppe, passa på att tacka Andreas Östlund (tack för kommentarerna i senaste matchreferatet) och Garry Nilsson för det hästjobb som de lägger ned för att göra fotbollen ännu lite roligare att hålla på med. Jag kanske inte alltid håller med om allt som skrivs men så ska det vara.
PS. Andreas, ang. finnkampen var för övrigt var Adam Rundh kallad med visade sig vara dansk medborgare.
Tack, Magnus Kullenberg
|
|
|
Post by Bilder on Sept 28, 2005 20:30:43 GMT 1
Borde inte bilderna från 2.a halvlek komma snart?
|
|
|
Post by statsen on Sept 29, 2005 6:05:56 GMT 1
Tittade på statsen lite.
Väldigt få rb:s i sverige som fick bära boll, finland många namn. Har vi i sverige inte fler som var värda att bära boll? Eller var sverige bara ute efter seger? Finnarnas QB 46% completion 246y, 1int, 2TD, 6 olika rec. Sveriges QB:s 31% compl.etion 117y, 2TD, 3 el. 4 olika rec. Detta säger en hel del tycker jag om bredden och kvalitén på trupperna. Vad Sverige behöver är QB:s som blir lite säkrare, bättre bredd på RB och rec. insatserna så kan vi börja dominera som Finland gjort tidigare. Trots detta vill jag inte dra någon skit över insatsen vilken jag anser är formidabel, på bortaplan dessutom.
Stort grattis!!!!!!!!
OBS ej finne-lover
|
|
|
Post by TT on Sept 29, 2005 7:29:38 GMT 1
Det va bara 2 RB och 2 FB som kom till lägret.. Resten tackade tydligen nej! Så där har du svaret.
|
|
|
Post by Garry N on Sept 29, 2005 8:52:20 GMT 1
Finland kommer inte heller att ha Petrus Penkki i all evighet, så man får nog rama in statistiken.
Vill minnas att han är 32 eller nåt liknande och man kan i alla fall börja ana en lite långsammare Petrus än tidigare. Bakom honom finns bara killar som tagit nåt enstaka spel i landslagssammanhang och när han slutar kommer finnarna att få riktiga problem.
En kille som Petrus kommer inte fram ofta i Europa. Så länge han spelar finns det inga säkra segrar mot Finland. Glöm inte bort den perfekta pass som receivern droppade i EM-semin, vilken borde givit 23-9 ledning för Finland och hej då EM-guld. Även första halvlek nu i Finnkampen hade en uppsjö på sumpade passningar.
Jag är glad över att fått njuta av en europeisk kille av Petrus klass under åren jag varit involverad i fotboll, även om det inneburit många förluster för svenska lag. För jag är inte säker på att jag kommer att få göra det igen och händer det, ja då tror jag inte han kommer från Finland. Tyvärr ser intresset och engagemanget från våra blåvita vänners sida ut att vara i en riktigt tråkig nedåtgående spiral.
mvh Garry
|
|
|
Post by Motion on Sept 29, 2005 12:03:49 GMT 1
Att vi skall få fram en svensk Petrus Penki är väl att hoppas i överkant, men... Vi måste kunna få fram en svensk starter som är bättre än 4 comp. av 16 att. Vi måste få igång en rejäl sattsning på svenska QB sen om det är i klubbarnas, landslagets eller SAFFs regi spelar mindre roll. Bara det finns en plan och en idé om hur vi skall få fram bättre QBs i landet. Samla landets QB-hjärnor och låt de jobba fram en strategi för hur detta skulle kunna gå till. Ta in kunskapen utifrån om den saknas i landet.
|
|