|
Post by Svaret on Apr 1, 2006 22:19:02 GMT 1
Botkyrka har officiellt dragit sig ur U19. Antar att det blir ett gäng som väljer att spela med DIF istället? TRC lär kunna få en del spelare också, Raiders hade ju folk från Skarpnäck om jag minns rätt?
|
|
|
Post by Ngot upprrd on Apr 5, 2006 22:23:36 GMT 1
Är det någon som kan bekräfta eller helst dementera de rykten som går att Jamtland ej får spela med sitt U19 lag i den mellersta serien. Om det är så, är det då konstigt att det blir färre och färre lag som spelar amerikansk fotboll. Tala då om på detta forum, var dessa grabbar skall spela. Hur roligt är det att träna i flera månader för att ev. spela direkt i ett slutspel. Rykten säger att det är det mellersta förbundet som har sagt nej, men det måste väl ändå vara så att Svenska har sista ordet. Nu är det bara att hoppas att någon ansvarig läser detta och svara mig att jag är helt ute och cyklar, den kommentaren skulle göra mig lättad.
|
|
|
Post by hasseb on Apr 6, 2006 9:30:50 GMT 1
Kan meddela att Västra fått en förfrågan. De två föreningar som spelar U-19 i Västra i år ville inte att Jamtland skulle vara med och för att följa våra medlemsföreningars vilja tillät vi inte att Jamtland deltar i vår serie under 2006.
"men det måste väl ändå vara så att Svenska har sista ordet."
Mycket möjligt, men till sist måste man respektera medlemsföreningarnas beslut annars faller hela vitsen med en demokrati. Eller?
Hans Gunnarsson Ordf VSAFF
|
|
Tommy Lindgren Jamtland
Guest
|
Post by Tommy Lindgren Jamtland on Apr 6, 2006 10:21:25 GMT 1
Hans Gunnarsson; Är detta vad du menar med demokrati, att utesluta föreningar (Jamtland) att deltaga i seriespel. Du kanske kan göra en skrivelse till dessa 40-50 killar som tränat sen i nov-05 och tala om för dom att tyvärr, två föreningar i Västra har inte insikt för sportens bästa. Det är ju tråkigt att vi inom familjen motarbetar vår egen sport. Kom inte och gnäll sedan att vi inte har någon verksamhet på A-lagsnivå. För A-lagsnivån byggs upp med en bra ungdomsverksamhet. Är det ekonomi det faller på, så kanske man göra någon form av kostnadsfördelning. Jag tror inte sista ordet är sagt i denna fråga.
|
|
|
Post by hasseb on Apr 6, 2006 10:54:54 GMT 1
Tommy: Är det VSAFF som styr föreningens ekonomi? Kommer en form av kostnadfördelning kan man ju ta upp frågan med föreningarna igen.. Så JA, att lyssna till föreningarnas beslut att inte vilja åka de 60-90 milen tycker jag ÄR en demokrati.
|
|
Tommy Lindgren Jamtland
Guest
|
Post by Tommy Lindgren Jamtland on Apr 6, 2006 11:53:45 GMT 1
???Min vän Hans Gunnarsson, du svarar inte på frågan. Var tycker du att dessa killar skall spela, för visst måste det vara så att även för att man kommer från Jämtland, så skall man få vara med i fotbollsfamiljen. Du sitter, som det verkar på en post som bestämmer, då måste du också ha ett förslag. Jag håller med dig om att ekonomin styr väldigt mycket, inte bara inom vår sport. Med kärnfrågan kvarstår, hur skulle du göra för att motivera dessa grabbar till en fortsättning inom amerikansk fotboll? Eller skall vi göra det enkelt för oss, och säga till dom att börja samla frimärken istället. Jag vill säga att jag skriver dessa inlägg helt personligt och inget av det jag skriver är Jamtland Republicans syn på frågan.
|
|
|
Post by Garry N on Apr 6, 2006 12:07:49 GMT 1
Hej
Blir väldigt glad om någon kan bekräfta någon som helst form av serie eller spelprogram för norr, väster, mellersta eller stockholm till mig.
SSAFF har skickat mig deltagande lag och preliminära spelscheman för både u19 och u16. Skulle väldigt gärna vilja veta något från övriga distrikt.
mvh Garry N webmaster SAFF garry.nilsson@amerikanskfotboll.com
|
|
|
Post by Norr on Apr 6, 2006 13:10:07 GMT 1
JR ensamma i norr = direktkvalificerade inför höst serien
|
|
|
Post by hasseb on Apr 6, 2006 14:42:48 GMT 1
???Min vän Hans Gunnarsson, du svarar inte på frågan. Var tycker du att dessa killar skall spela, för visst måste det vara så att även för att man kommer från Jämtland, så skall man få vara med i fotbollsfamiljen. Du sitter, som det verkar på en post som bestämmer, då måste du också ha ett förslag. Jag håller med dig om att ekonomin styr väldigt mycket, inte bara inom vår sport. Med kärnfrågan kvarstår, hur skulle du göra för att motivera dessa grabbar till en fortsättning inom amerikansk fotboll? Eller skall vi göra det enkelt för oss, och säga till dom att börja samla frimärken istället. Jag vill säga att jag skriver dessa inlägg helt personligt och inget av det jag skriver är Jamtland Republicans syn på frågan. Tommy: Jag har tyvärr inte sett någon fråga i tidigare inlägg så om jag inte svarat på något så ber jag om ursäkt. Men självklart ska man få vara med i fotbollsfamiljen även om man är från Jamtland. Då kan man ju undra; varför vill inte de andra föreningarna i NSAFF var med i "familjen"? I Jamtlands fall tycker jag att det är oturligt att de hamnat i kläm men frågan bör väckas hos NSAFF istället för VSAFF eller MSAFF. Nu är det lite sent att ändra överenskommelser men om våra föreningar sagt "Ja", då hade jag inte tvekat en sekund. Men nu är det ju inte så! MSAFF fick väl, om jag minns rätt, ett tillskott från NSAFF i Falun. Det är ytterst oturligt om man tittar med facit i hand. Då kunde ju Falun och Jamtland varit de två lagen i NSAFF. Hur som helst... Nej, jag har inget konkret förslag just nu på vad du ska säga till de spelare som står och brottas med tanken att sluta med fotboll pga detta. Enligt ryktesvägar vill Carlstad spela träningsmatch mot Jamtland men det vet jag inte ngt om. Detta kan ju vara en lösning. Samt att man spelar fler träningsmatche, det behöver ju inte nödvändigtvis vara ett U-19 lag man möter. Eller? Om t ex Sundsvall har ett gäng spelare kan ju det vara ett alternativ. Och Falun. Men som sagt... Ta upp detta med ditt förbund (NSAFF), de bör vara intresserade av att behålla spelare lika mycket som vi andra. Hans Gunnarsson VSAFF
|
|
|
Post by Tommy Lindgren on Apr 6, 2006 16:02:43 GMT 1
Svar till Hans: Varför inte de andra föreningarna i NSAFF vill vara med, måste ju vara att dom inte har den ungdomsverksamhet som Jamtland har. Är det så att man inte har ett u19, då är det en självklarhet att man inte kan ställa upp i något seriespel för U19. Men i den aktuella frågan så är det ju så att Jamtland som har en stor kull U19 blir "drabbat" och inte får någonstans att spela. Om jag fattat saken rätt så kommer JR att gå direkt till ett slutspel i höst, men man tappar matchträning under hela våren. Sen tycker jag att du är lite fel ute, när du skriver att frågan skall väckas i NSAFF, det är ju inte dom som sätter käppar i hjulet för vårt U19 genom att säga nej till spel. Min idé när det är så få lag, är att göra 2 serier, en norr och en söder, där man helt enkelt efter säsongens slut gör en resefördelning som innebär att alla föreningar betalar lika mycket. Detta görs redan i andra sporter och det fungerar utmärkt. Min syn på demokrati är att alla som vill får vara med, med där är vi inte på samma våglängd du och jag. Men jag har full förståelse för din roll som ordförande och att du ser till "dina" föreningars bästa.
Nu skall inte denna fråga bli någon långbänk mellan dig och mig, utan jag tycker att det är tråkigt för dessa grabbar och nog med det. Jag tror nog att föreningen Jamtland Republicans kommer att hitta lösningar.
|
|
|
Post by hasseb on Apr 6, 2006 16:15:19 GMT 1
Jag håller med.. Det tjänar inget till att "käbbla" om en sån här grej nu.. Det vore bättre att ta upp det inför nästa säsong och då på ett tidigt stadium. I höst! Inte en månad före...
Idén med en norr och en söder"konferens" är en bra idé tycker jag.
Hans
|
|
|
Post by D Sandberg on Apr 7, 2006 10:38:22 GMT 1
Bra men dyr...
|
|
|
Post by dukes on Apr 8, 2006 8:46:18 GMT 1
om jamtland nu är så desperata på matcher
varför har de inte anmält sig till dukes?
|
|
|
Post by TB on Apr 8, 2006 11:43:07 GMT 1
Jag skulle rekomendera Jämtland att ta kontakt med något lag i mellersta för att få möjlighet till åtminståne träningsmatcher.
Desutom tycker jag att man borde inrikta sig på dukes! mycket bra idé. Ring och fråga arlanda, så gjorde de förra året!
|
|
|
Post by D Sandberg on Apr 11, 2006 9:25:47 GMT 1
Om fler skulle delta i Dukes skulle det vara den roligaste veckan på hela året. Gothia Cup fast för vår sport istället. Förra året i U19 var ju mindre skoj. Tre lag deltog. Enda roliga var att Arlanda vann för andra året i rad.
|
|