|
Post by D Sandberg on Jan 18, 2006 8:30:43 GMT 1
Vilka kommer till spel 2006 då? Får vi se Botkyrka göra comeback? Blir de fler än tre lag i MSAFF? Kommer Dif för första gången?
I STAFF utgår jag ifrån att Arlanda, Tyresö, Stockholm, Solna och Täby kommer till spel. Skulle vara kul om även Roslagen, Botkyrka och Dif är med.
|
|
|
Post by undrar on Jan 18, 2006 23:55:18 GMT 1
Serien är redan klar, anmälda lag är: Arlanda DIF Roslagen SMM STU Botkyrka Tyresö
|
|
|
Post by guest on Jan 20, 2006 16:37:25 GMT 1
Botkyrka ? Jag har då hört att botkyrka har lagt ner och de flesta av deras spelare har gått till nyköping (vartifrån dom kom från första början) och resten vette fan. Någon som kan konfirmera/avfärda detta rykte ?
|
|
|
Post by D Sandberg on Jan 23, 2006 9:39:47 GMT 1
Ja det skulle jag gärna vilja ha bekräftat. Så DIF har ett lag nu? Var ju tal om att de skulle komma först nästa säsong?
|
|
|
Post by Kristian Hijd on Jan 23, 2006 12:28:23 GMT 1
Jag önskar att få matcha JR U-19 mot mellersta i år, då norra Sverige är dött på lag. Hoppas det blir verklighet. (annars dirketkval. till kvart som segrare i u-19 norra !?)
Kristian Höijd
|
|
|
Post by guest on Jan 23, 2006 15:02:19 GMT 1
jag hoppas på en allstar serie med ett lag från varje distrikt som möts på hösten, detta borde ju funka nu eftersom att alla spelar på våren
|
|
|
Post by D Sandberg on Jan 24, 2006 11:14:40 GMT 1
Har ju varit tal om det länge. Men det blir tunga resor för lag som är beroende av sina föräldrar... Men jag ska inte gnälla, det skulle vara riktigt häftigt. Helst två lag från varje serie så det blir lite matcher också.
|
|
|
Post by Bogge on Jan 24, 2006 11:45:43 GMT 1
JR; för vår del är ni hjärtligt välkomna att spela med oss i MSAFF:s U-19 serie. Kontakta MSAFF:s ordförande Frank Lindström, du hittar hans telnr och mailadress på MSAFF:s hemsida. Vi kommer ha ett föreningsmöte nu på lördag, det vore bra om vi visste hur ni vill göra inför detta. U-19 kommer att köra en serie på hösten där segrarna från resp. distrikt möts.
Bo-Göran Lundqvist Ordförande Västerås Roedeers
|
|
|
Post by Informer on Jan 24, 2006 13:38:18 GMT 1
De fem distriktssegrarna kommer att spela en enkelserie under hösten vilket ger 2 hemma och 2 bortamatcher. De två bästa lagen i denna serie kommer att spela SM-final, samma helg som seniorernas SM-final. Om det blir på samma tid och plats återstår att se.
Ovanstående är alltså U19 slutspel, något annat slutspel med kvart och semifinaler finna alltså inte.
(För U16 kvarstår kvart/semi spel men även här skall finalen gå samma helg som seniorernas SM-final)
|
|
|
Post by Kanske det on Jan 24, 2006 13:43:06 GMT 1
Hmm, om Jämtland spelar med ett annat distrikt så finns det bara fyra lag som möts i slutspelserien. Svårt att se att Jämtland kan delta i ett annat distrikt och samtidigt få bli norras representnant i SM-serien. Och att delta i ett annat distrikt "utom" tävlan är kanske inte så bra för de andra lagen.
Kanske Jämtland U19 skulle undersöka möjligheten att få spela i div 2 norra istället, för att få matchträning inför SM-serien.
|
|
|
Post by norr on Jan 24, 2006 14:14:50 GMT 1
det hade varit en bra lösning både för jamtlands u19 lag samt den haltande div2 norra serien
|
|
|
Post by Bogge on Jan 24, 2006 14:20:45 GMT 1
Det fungerar alldeles utmärkt om JR vill delta i MSAFF:s U-19 serie. Vi är bara tre lag och behöver fler lag och de skulle även kunna representera U-19 Norr i höstserien och vinnaren av MSAFF:s tre lag representerar MSAFF i hösterien. På detta vis så får vi i MSAFF fler matcher och JR får fler matcher inför hösterien. Även om JR inte deltager i någon vårserie så får de representera Norr i höstserien.
Detta är min åsikt och inte MSAFF:s
Bo-Göran Lundqvist Ordförande Västerås Roedeers
|
|
|
Post by miamidolphins on Jan 28, 2006 17:05:23 GMT 1
DIF kommer spela och vi har fått "förstärkning" av 6-7 botkyrka spelare.
|
|
|
Post by Tufft lge on Jan 28, 2006 21:13:26 GMT 1
tror ändå ni får problem i U19. Första matchen mot Bulls kan bli småtuff, många bra där som spelat sen dom var peewee mot rookie...
|
|
|
Post by Julius Peppers on Jan 29, 2006 12:46:19 GMT 1
Vi får väl se det är lätt att munhuggas bakom en skärm....
|
|