|
Post by guest on Nov 25, 2005 14:29:23 GMT 1
Jag har funderat på att börja lira am. fotboll nu ett tag men jag bekymrar mig också för att det kanske ligger en hel del skador att hämta. Är det så?
|
|
|
Post by inte d on Nov 25, 2005 15:34:57 GMT 1
Jag har funderat på att börja lira am. fotboll nu ett tag men jag bekymrar mig också för att det kanske ligger en hel del skador att hämta. Är det så? De e nästan inga skador alls!
|
|
|
Post by Q on Nov 25, 2005 15:35:32 GMT 1
Självklart kan det finnas en del skador att hämta. Men det gör det i alla kontaktsporter. Lite av tjusningen med Am. fotboll är att det smäller, det är intensivt och det gäller att vara tuff. Med detta i bakhuvudet förstår vem som helst att skador självklart förekommer. Men jag tror inte att det är mer än i andra kontaktsporter såsom hockey, rugby mm.
|
|
|
Post by girl thingy on Nov 25, 2005 15:44:12 GMT 1
alla idrotter ger dig skador, på ett eller annat sätt. det du kan räkna med i football så är det rätt mycket fingrar som ryker, ledkapslar som "poppar". härligt!
|
|
|
Post by ff on Nov 25, 2005 16:57:44 GMT 1
ge smällarna så slipper du skador
|
|
|
Post by Turbo on Nov 25, 2005 17:49:01 GMT 1
Folksam hade en undersökning för flera år sedan som visade att innebandyn var den mest skadedrabbade sporten( antal skador per utövare tror jag att de mätte). Oftast tycker jag som coach och spelare att alla skadade sig när de höll på med andra sporter typ vrickade foten när de spelade volleyboll. Så mitt råd är att spela amerikansk fotboll och låt bli övriga sporter. Träningen är så mångsidig att du inte behöver nåt annat...
|
|