|
Post by superstar on Aug 10, 2007 19:16:55 GMT 1
Eftersom tvu har cuttat bort ALLA sportkanaler som visade nfl och collage så undrar jag om det finns något alternativ? Jag har sopcast men när ja kollade på deras schema såg jag inte en enda match. Nu är det visserligen bara preseason men jag vill kolla ändå! Så om någon har något tips på en bra (och gratis ) spelare så dela gärna den informationen med mig. Tack på förhand Fred ut!
|
|
|
Post by Coach Golan on Aug 10, 2007 19:30:56 GMT 1
Jag använder sidan nedan för att se NFL, NCAA och rundboll. Har ett brett utbud av steamverktyg och en hel del matcher som de känkar till. Lycka till www.myp2p.eu/Klicka på NFL/NCAA så får ni en lista på de matcher som de länkar till. Glöm inte att ladda ner den player som behövs för att se matcherna, TVAnts är bra, men NFL är mest via SOPCAST som inte är lika bra men bättre än inget.
|
|
|
Post by superstar on Aug 10, 2007 20:10:43 GMT 1
Tack golan. Men när ja trycker på länken och öppnar sopcast så dör spelaren direkt. Har du haft liknande problem? Det kanske funkar om man går in när de börjar bli dags för match, jag prövar då.
|
|
|
Post by superstar on Aug 11, 2007 0:39:36 GMT 1
Den sidan såg bra ut till en början..Försökte kolla på två matcher, och dom har ju två källor för varje match, MEN det är bara baseboll, på alla källorna! Varför lägger dom ut länkar till matcher de inte visar kan man fråga sig!? Hoppas det är såhär bara för att det är preseason.
|
|
|
Post by Coach Golan on Aug 11, 2007 6:13:24 GMT 1
Sopcast är som sagt inte helt bra, om du kan se via en annan spelare så rekommenderar jag det.
Om de visar något annat så är det väl fellänkad (aldrig hänt när jag velat se något) eller så har de flyttat matchen. Annars kan det vara att du tittar vid fel tid, dubbelkolla tiderna och vad det blir hos oss...
|
|
|
Post by superstar on Aug 11, 2007 13:15:07 GMT 1
De listar ju GMT0 också, och vi ligger ju bara 1 timma före dem så de e inte så svårt att lista ut:P Men jag hoppas att det bara var så att basebollen kanske prioriterades just den kvällen och de inte hade tillräckligt med kanaler. För jag vill gärna se när allvaret drar igång.
|
|
|
Post by DeCosta on Aug 11, 2007 15:04:16 GMT 1
|
|
|
Post by superstar on Aug 11, 2007 16:34:51 GMT 1
Ska pröva den också, tack för tipset!
|
|
|
Post by samma sak on Aug 12, 2007 12:06:44 GMT 1
streamednfl.blogspot är samma sak egentligen som myp2p.eu. De gick ihop någon gång under den just avverkade "off-season" och nu samarbetar. NFL har det inte varit så mycket av, men baseball är det mycket på just nu, därför visas det mycket. Du ska bara se till att det funkar för baseball, då vet du att när du kommer i rätt tid till en NFL match så kommer det att funka. Se till att du läser hur man ska göra med att titta på sändningarna på VLC spelaren. Vissa av deras matcher MÅSTE man göra så för att kunna se något överhuvudtaget, men man BÖR göra det oavsett, för kvalitén på sändningen är mycket bättre i VLC än Sopcast. All info om hur man gör finns på sajten, dels i forumet och dels i de olika sportssidorna. Om du har problem skriv ett nytt inlägg här. Allt det sagt så tycker jag fortfarande att streamtvnow.tv är lätt den bästa sajten för nfl-älskare. Det är inte helt gratis, men NASN är uppe 24/7 just nu och de har planer/förhoppningar på att få upp NFL network också. Den är redan uppe flera timmar om dagen. Och i stort sett varje NFL match blir streamad. Som sagt, inte gratis, men väl värt pengarna enligt min mening. Jag är beredd med allt så att jag har många alternativ.
|
|
|
Post by vlc spelaren on Aug 12, 2007 12:15:38 GMT 1
utveckling av förra inlägget:
klicka på sopcast länken från sidan myp2p.eu. Sopcast laddar då (så länge det är rätt tid och sändningen är igång). Då följer man dessa instruktioner som finns på myp2p: Open VLC --> open file --> type http://localhost:8902/tv.asf , press okay and it works ALTERNATIVT Open Network Stream --> http option --> type 127.0.0.1:8902 (if not working, try port 8912) Make sure to leave Sopcast running!
|
|
|
Post by superstar on Aug 12, 2007 15:00:59 GMT 1
Åfan, så man kan streama i vlc, nu lärde jag mig en ny sak..guld värt om de funkar! Tack för tipset, detta måste prövas!
|
|