|
Post by Rocker on Oct 25, 2005 11:59:38 GMT 1
Devils har lirat där förr, mot Arlanda Jets och Ingo Johansson lämnade över matchbollen! Det ni!!
|
|
|
Post by Gote on Oct 25, 2005 14:37:27 GMT 1
Klubben vann SM för U19 för 10 år sedan 1995 så det är inte 1:a gången. Det är Dax igen! Ska erkänna att jag inte har sett Gbg någonting alls de senaste åren. Men jag har sett GRD... Det som avgör detta är att våga vinna (inte vara rädd för att förlora). Kan sätta spöken i GRD's huvud. Men Gbg har det att det är deras första SM att ta hand om. Så första halvlek ser jag ett stälnings krig på mitten och det fortsätter tills någon av lagen gör en eller två TD's och sedan speler ut... Jag hoppas och tror på GRD!
|
|
|
Post by Devil on Oct 26, 2005 7:37:18 GMT 1
Sportnyheter
[Publicerad 2005-10-26] Strömvallen finalarena för Red Devils? GÄVLE ° AMERIKANSK FOTBOLL För ett år sedan föll Gefle Red Devils U19-lag på mållinjen i SM-slutspelet. På lördag spelar laget SM-final igen - och förhoppningen är att matchen mot Göteborg ska spelas på Strömvallen.
Uppsala, Örebro och nu senast Tyresö i semifinalen har alla besegrats av Gefle Red Devils. Det duktiga U19-laget spelar därför sin andra SM-final i rad på lördag. Och nu hoppas man få komma in på Strömvallen. - Det vore stort för oss att få spela där, säger ledaren Tomas Djurhed. Klartecken har kommit både från Gefle IF och Gävle kommun. - Ja, men det får inte bli frost för då kan vi inte måla yardlinjerna. Och dessutom måste vi fixa dit målställningar, men där har vi en lösning på gång, berättar Tomas Djurhed.
Blir det inget spel på Strömvallen kommer finalen mot Göteborg spelas på Nynäs, starttiden är dock densamma; lördag klockan 13. Gefle Red Devils U19-grabbar vann alltså semifinalen mot Tyresö efter en mycket jämn match. Det blev 13-12 till Gefle efter poäng av Tobias Lind 6, Emin Bunkhart 6 och Viktor Lejon 1. - Nu siktar vi givetvis på att vinna finalen, säger Tomas Djurhed. Finalmotståndarna från Göteborg är en sammanslagning av klubbarna Giants och Mustangs. - Vi har aldrig mött dom, men har hört att de ska vara ett ganska storvuxet och starkt lag. Fast vi har en väldigt bra defens och därför ska det kunna gå vägen.
I fjol finalföll Gefle Red Devils, som i år består av ungefär samma spelare, mot Carlstad. - Trots att vi tappat Marcus Lind, som pluggar och spelar för ett av High Schools åtta bästa lag i USA, siktar vi på seger, säger Tomas Djurhed. Marcus gör succé i laget St. Thomas Aquinas och pryder som exempel lagets matchbiljett till nästa match på fredag.
|
|
|
Post by tjorven on Oct 26, 2005 9:50:44 GMT 1
Är detta enda preview som bjuds på från Gävles sida?
|
|
|
Post by TD on Oct 26, 2005 10:24:33 GMT 1
Om du anser att detta är en preview så kan jag meddela dig att detta är en artikel från Gefle Dagblad. Preview´n kommer som alltid efter torsdagsträningen.
Mvh Tomas D
|
|
|
Post by tjorven on Oct 26, 2005 12:46:49 GMT 1
hehe Nej jag ansåg inte att det var en preview.... :-) Men det är bra att en preview är på väg för är det SM final så borde det marknadsföras..
|
|
|
Post by bjorn67 on Oct 26, 2005 21:29:31 GMT 1
Jag tror faktiskt att det laget som gör mest touchdowns vinner.-.. eller är jag helt ute och cycklar?? jag vet inte?? jag är bara o-line och ni! bollen är fan inte rund!
|
|
|
Post by tyvrr on Oct 27, 2005 13:51:51 GMT 1
halva gefles trupp ligger tydligen till sängs med influensan. vad detta resulterar i på lördag vill jag inte tänka på.
|
|
|
Post by TD on Oct 27, 2005 14:35:13 GMT 1
SM-finalen spelas på Strömvallen (Gefle IF´s hemma arena) 13:00 på Lördag!
|
|
|
Post by putte on Oct 27, 2005 14:39:46 GMT 1
Ballt att den kommer spelas på Strömvallen. Kommer det vara inträdesavgift då? eller är det gratis? Det kommer att bli en tuff match från början till slut. Men GRD går segrande ur striden.
|
|
|
Post by biljett on Oct 27, 2005 14:47:00 GMT 1
Man får inte ta betalt för juniormatcher!. Verboten!!!
|
|
|
Post by robban on Oct 27, 2005 18:49:54 GMT 1
Är det gräs plan?
|
|
|
Post by Fred on Oct 27, 2005 20:50:22 GMT 1
Nä dom skall spela i en vattenbassäng ;D
|
|
|
Post by TD on Oct 27, 2005 21:36:16 GMT 1
Preview för SM-finalen mellan Gefle Red Devils vs. Göteborg Marvels
Så är då sista träningen för säsongen avslutad och dagen till ära har den genomförts på Sätras konstgräsplan, för att få känna på samma underlag som det ska spelas på vid finalen. Alla spelklara och förväntansfulla, en lätt träning där vi gick igenom Marvels spel och deras ”Tricky play”. Coach Enqvist och coach Carlsson har dammsugit hela fotbolls sverige för att scouta ihop ett defence och offence som påminner om det vi ska möta på lördag. Tack för filmerna!! Efter att ha kört igenom våra special play´s var det bara att jogga ner och dra sig tillbaka till omklädningsrummet för att titta igenom några matchsekvenser med Göteborg. Nu känns det som att vi inte kan förbereda oss mer och vi lämnar över det ”In God´s Hand” som man skulle ha sagt i Staterna. Att spela andra finalen i rad känns, på två sätt. Gefle kan ses som favorit, det förpliktigar, å andra sidan har vi känt på det förut och kan slappna av. Nå väl, ingen ide att spekulera, lördag 16:00 vet vi!!!
Nu över till mer fakta. Offence: Precis som mot Tyresö så måste Erik Hell spela på toppen av sitt kunnande, med den kyla och smartnes han besitter. Han kan passa långt det vet vi, nu måste vi bara få igång shortpass också. De senaste träningarna har de suttit och nu gäller det bara att få lite flyt i match sekvenserna med. WR´s Carl Djurhed och Tom Sundlöf är Coach Enqvist´s första val, men Adam Nordlander och Jonathan Björklund är väl så goda seconds för tillfället. O-line skördade stora triumfer sist och Linus Larsson och Jonas Nilsson blockade så det stod härliga till. Filip Stefansson centrar och blockar ner de flesta NG´s och att inte nämna Aron Jalkevik vore tjänste fel, så han får man inte missa, tyngd OCH speed är hans signum!! På run sidan är Seger helt fri från krämpor och han kan gå för fullt, till skillnad mot matchen mot Tyresö. Gyrgen Karpeytyan har tränat fullt i veckan och även Daniel Lindfors ser oerhört vass ut. Emin Bunkhart sprang för många yards sist och gjorde även en TD som renderade MVP offence och jag är övertygad att han kommer att ta yards på lördag också!
Defence: Tyresö hade märkbara problem att få hål på GRD´s D, och kommer Andreas att få igång sina killar så kommer Göteborg att stöta på patrull även de! Daniel Wilsson är verkligen på G och Jonas Bokström blir bättre för varje dag som går. Carl Sterner måste få igång sina fötter men om så sker kommer Marvels O-line att få smaka. Viktor Lejon är den ”stora” motorn i Devils defence, han ger aldrig upp och hetsar sina medspelare till att orka lite till. Den store härföraren på D är nämde Andreas Tornadsson, han styr och ställer från planen så alla vet var och vad de ska göra, en oerhörd tillgång för Devils. DB´s kommer att få jobba hårt med sina coverage´s men de är vana nu och Henke Zetterberg samt Sebastian Brink växer med uppgiften! I backfield har vi Tobias x 2, Lind och Widing. Med deras speed och tacklings vilja täcker de upp en stor yta som ingen vill in i. Sist OCH minst, Charlie Lobo Sjöberg! Kommer han till spel så ber jag Göteborgs spelare att se upp, det gjorde inte Tyresö förra året och det kostade dem en final plats!! Detta är i stort sätt vad vi ställer på planen på lördag, fler kommer att verka i det tysta, men de får bli en överaskning!!
Vad som kommer att göra Gefle till segrare på lördag: Marcus Seger, han har avgjort matcher till GRD´s favör tidigare. Emin Bunkhart kommer att springa tungt och långt! Tom och Carl kommer att fånga några långa smällkarameller. Erik med sin O-line visar kylan, men framför allt! Gefles Defence kommer att spela så snålt att Göteborg måste be om några yards. Jag vet att jag sticker ut hakan nu, men……… det är ju SM-final!!!!
Tomas Djurhed, GRD
|
|
|
Post by markuslinderum on Oct 27, 2005 22:20:09 GMT 1
Phew, skönt att nån annan än jag skrev preview till den här matchen, jag kunde verkligen inte komma på några nya snitsiga formuleringar för att sätta griller i huvudet på Gefle Nej, ärligt talat, en bra preview var det i alla fall. Vi ser fram emot matchen som tusan. Vi ses på lördag! Mvh Markus Linderum, HC Göteborg Marvels U19
|
|