|
Post by fiesta on Jan 4, 2007 17:04:15 GMT 1
sag precis fiesta bowl vilken match Hook and Ladder pa 4 och 18 och det basta Statute of Liberty spel jag sett ett halfback pass av en walkon for TD i OT helt sjukt. Var battre en nar VY vann sj'lv i fjol. Se den om ni inte gjort det
|
|
|
Post by LeoBillgren on Jan 4, 2007 23:16:56 GMT 1
Kan inte annat än hålla med, helt fantastisk match. Avslutningen av 4:e kvarten och OT är nog det galnaste jag sett. Något för alla konservativa typer att ta en titt på... Och klart bättre än RoseBowl förra året, mer spännande, spektakulärt och så var det inte ett ondskefullt lag som vann
|
|
|
Post by Nole on Jan 5, 2007 0:05:54 GMT 1
/---/och så var det inte ett ondskefullt lag som vann Leo! Boise STATE Vad hände med "You gotta hate state"? Är du inte konsekvent? Annars håller jag med, det var en sjukt spännande match med ett lyckligt slut.
|
|
|
Post by LeoBillgren on Jan 5, 2007 0:48:01 GMT 1
Det citatet gäller framförallt FSU, även om jag ofta inte gillar State-skolorna. Boise har jag inget emot (inte OU heller), jag tyckte mest att det var en bra match och att det är roligt när en underdog vinner.
|
|
|
Post by Becker öbk (#??) on Jan 7, 2007 14:09:43 GMT 1
|
|
|
Post by hook n ladder on Jan 7, 2007 15:47:57 GMT 1
Måste dock klaga lite på hook n ladder spelet, alla vet ju att det är en oline som ska få pitchen i ett sånt spel . Annars var det grymma spel
|
|
|
Post by Besserwisser on Jan 7, 2007 16:43:16 GMT 1
Måste rätta lite:
Det heter hooka and lateral, inte ladder. Det är inte en hook och sedan en stege, utan en hook och sedan en bakåt passning, dvs lateral.
Samma typ av okunskap som "Shuffle-pass", knappast någon som shufflar sig fram på det spelet. Däremot en Shovel-pass vilket betyder skyffla ungefär.
Varsågod, nu kan ni lite mer!
|
|
|
Post by Besserwisser on Jan 7, 2007 16:44:32 GMT 1
Ja ja, jag vet att jag skrev "hooka" istället för hook.
|
|
|
Post by rhellgren on Jan 7, 2007 17:48:17 GMT 1
Nu är det iofs så att båda är rätt Meaning of "Hook and Ladder" Although more literally a "hook and lateral", the play is often referred to as the "hook and ladder" play, a pun on the name of a particular kind of fire truck. The name also references the two half back routes most often utilized for the play, a buttonhook (straight turnaround catch) and a ladder (out and up sideline route). However, the name "hook and ladder" is also used to refer to other variations of the play. On the January 2, 2007 broadcast of ESPN's Around the Horn, sportswriter Woody Paige claimed, perhaps facetiously, that the name "hook and ladder" originated with NYC Firemen Football Team in Hell's Kitchen, New York. This was in response to the other panelists ridiculing his use of "hook and ladder" rather than "hook and lateral." The next day, Jay Mariotti claimed the phrase "hook and ladder" referred to coal mining in Pennsylvania in the 1930s -- his research claims that coal miners need a hook and ladder when trapped in a mine. en.wikipedia.org/wiki/Hook_and_lateral_play_(American_football)För övrigt kan man bara prisa gud för kombinationen Bowl-matcher, jullov och NASN, kommer dock bli lite kämmpigt att gå upp till skolan i morgon efter BCS-bowl inatt.
|
|
|
Post by eh on Jan 7, 2007 23:26:54 GMT 1
Finalen går väl natt mot tisdag? Knappast samma som NFL-slutspelet?
|
|
|
Post by rhellgren on Jan 7, 2007 23:41:52 GMT 1
Japp det stämmer, hade helt enkelt gjort nybörjarmisstaget att tänka i Amerikanska datum
|
|
|
Post by wow on Jan 12, 2007 1:06:53 GMT 1
[glow=red,2,300]wow [/glow] vilken j*vla match!!! denna e ett måste för alla fotbollsälskare, köp den på pontel, tanka hem den på nån torrent site, whatever se till att få tag på den... du kommer inte bli besviken (fotbolls porr ;D ;D ;D)
|
|
|
Post by calle on Jan 12, 2007 14:10:38 GMT 1
Kan inte annat än hålla med, den bästa match jag någonsin sett. Köpte den från pontel för att ha som minne och kunna bjuda mina barnbarn på om ca 20 år
|
|