|
Post by Peter on Dec 30, 2006 18:47:39 GMT 1
|
|
|
Post by exdiaq on Dec 30, 2006 19:12:45 GMT 1
Sänds också på NASN för dom som inte visste
|
|
|
Post by henrik on Dec 30, 2006 23:06:38 GMT 1
Jättekul att Canal+ äntligen satsar på fotboll, och att de tar upp konkurrensen på ett område där Viasat (inkl familj.. typ 3:an och ZTV) haft monopol sedan Theo Blanco och PA Gullö sparkade igång.
Jag tycker att alla vi som spenderar tid på det här forumet och gnäller och gråter över hur liten vår sport är, och hur gärna vi vill att den ska växa osv, bör offra 90 sekunder på att skicka ett enkelt mail till Canal+ och säga typ:
1. Tack för satsningen på college-fotboll i år! 2. Tack för att ni tar upp kampen med Viasat! 3. Hur mycket fotboll planerar ni visa under 2007?
Mail-adressen är info@canalplus.se.
Tro mig - dessa mail blir lästa, och hamnar ofta på marknadschefernas bord. Genom mitt jobb har jag mycket god insyn i verksamheten där, och både C+ och Canal Digital är superduktiga på att lyssna på enskilda kunders feedback. Ta chansen att säga vad du tycker!
|
|
|
Post by henrik on Dec 30, 2006 23:18:44 GMT 1
så... skickat mitt mail till C+... viktigt att leva som man lär
|
|
|
Post by Suger Bowl on Jan 4, 2007 12:34:11 GMT 1
Idag på eftermiddagen kör canal+ sport 2
Amerikansk fotboll
Tid: 16:00-19:00
College Fotboll: Sugar Bowl. Eftersändning.
|
|
shana
Bänkvärmare
|
Post by shana on Jan 4, 2007 20:21:27 GMT 1
Jag tycker att bara viasat eller bara C+ ska visa all amerikansk fotboll då det är dyrt att ha båda.
|
|
|
Post by Think on Jan 5, 2007 1:28:22 GMT 1
Gnäll, gnäll, gnäll... Starta upp en egen kanal utan vinstintresse o visa am. fotboll hela dagarna. När ska alla ni gnälliga juniorer (antar att det är juniorer då varenda människa över 16 borde förstå nåt såhär enkelt...) förstå att kanalerna inte visar nåt om de inte tror att de tjänar på det. Det finns inte nån marknad för en kanal som kör am. fotboll hela dagarna. Två kanaler som visar från olika ligor är ju kanon! Var tacksamma istället att vi har haft det så bra detta året och se till att kanalerna får veta att det uppskattas. Det är enda sättet att öka antalet timmar fotboll som visas. Om många visar intresse är det värt att satsa. PENGAR, PENGAR, PENGAR...
|
|
shana
Bänkvärmare
|
Post by shana on Jan 5, 2007 15:02:42 GMT 1
Det är inte gnäll! Det är en vision jag har så jag skulle slippa ha 2 st abonnemang.
All amerikansk fotboll på en kanal(som sköter sändningarna bra och professionelt) skulle vara toppen.
Om matcherna sänds samtidigt kan man visserligen sända på flera kanaler.
Jag har inte påstått att kanalerna ska sända bara amerikansk fotboll hela dagarna utan dom ska ju sända annat också när det inte spelas någon amerikansk fotboll.
Fast en kanal med bara amerikansk fotboll hela dagarna skulle inte vara mig emot! Hade jag haft tillräckligt mycket pengar så skulle jag ha startat en kanal med bara amerikansk fotboll för länge- längesen.
|
|
fl0w
Bänkvärmare
|
Post by fl0w on Jan 12, 2007 2:46:24 GMT 1
Skickade också ett mail. Jag har ingen av kanalerna, men bara att de visar de på svensk tv är ju en stor framgång och bör berömmas.
|
|