|
Post by Raiders STHLM on Dec 10, 2006 1:03:23 GMT 1
Apropå vårat pass defense, så är det förbannat trist att resterade lagdelar inte kan prestera något!.
Cirkulerar många rykten i luften just nu. Ett av dem är att Raiders skulle vara intresserade av Vick! I mitt tycke vore det en smärre katastrof om vi skulle göra något byte mot han, man kan ju tycka att det inte kan bli värre med Brooks, men Vick...
|
|
zeb
Starter
Ice Cream with a Cherry on top, aint no other way.
|
Post by zeb on Dec 10, 2006 2:40:54 GMT 1
Det är just den artiklen som fick mig att posta denna tråden. Alltså jag bryr mig inte om något annat denna söndag än just DEN matchen. jag tror/ hoppas att matchen blir sjukt bra, och att man får se mycket rolit spel och jag vet om att raiders kommer ta matchen, de har sniffat på en vinst nu länge hoppas den kommer imorgon. Alltså saken är att Raiders är ett lag som msåte byggas upp igen , och det måste börja någonstans , för ovanlighetens skull var det hos defense det hela började för raiders denna gång och nu får det bara börja fyllas på lite free agents till nästa år så komemr det nog lösa sig Som Stuart säger: Free safety Stuart Schweigert thinks the Raiders will get to that point soon, starting next season. He believes the defense will lead the way. "The defense is going to set the tone for the rest of the team and how we're going to be for the next several years," Schweigert said. "You need to get a start somewhere, and we've started on the defensive side of the ball. "Now it just takes a couple of guys here on offense to step up or get a couple of free agents to come in. Then you see what happens." Schweigert said the Raiders want to remain in the top three in terms of yardage allowed and retain their No. 1 ranking in pass defense, where they are giving up a league-low 143.0 yards per game. "http://raiders.scout.com/2/598758.html" Hoppas i varje fall på vinst imrogon. Raiders ("v")
|
|
|
Post by August Eriksson on Dec 10, 2006 10:50:31 GMT 1
Apropå vårat pass defense, så är det förbannat trist att resterade lagdelar inte kan prestera något!. Cirkulerar många rykten i luften just nu. Ett av dem är att Raiders skulle vara intresserade av Vick! I mitt tycke vore det en smärre katastrof om vi skulle göra något byte mot han, man kan ju tycka att det inte kan bli värre med Brooks, men Vick... Jag tror Raiders skulle må bättre av att titta på Vicks vackup Matt Schaub som när han fått speltid visat att han är en duktig QB. Att Aaron Brooks inte är annat än problem var ju bara väntat, han hittar alltid på nya innovativa sätt att sabba matcher.
|
|
|
Post by Raider on Dec 10, 2006 11:03:37 GMT 1
Jag tror att vi måste hitta lite nytt folk till vårat banged-up offensive line och även drafta Troy Smith från Ohio State. Kan man trada Moss för en grym o-line så är det bara bra. Vet inte om Limas Sweed [från Texas] kommer gå i första rundan, men gör han inte det och vi har plockat Troy Smith i första så kanske vi kan plocka han i andra. Annars kanske man kan trada till sig en till first round pick. Utan line tror jag inte någon QB klarar av det i Oakland. Inte ens P. Manning.
|
|
|
Post by Raiders STHLM on Dec 10, 2006 17:56:29 GMT 1
Blir onekligen riktigt intressant vad som kommer att hända efter säsongens slut. Frågan är vad som händer med Moss, Porter och även Jordan kan vara på väg bort! Kan bli svårt att bygga om både o-line och WR, RB om de skulle försvinna. Men vad jag hört, så ska vi ligga bra till när det gäller salary cap inför nästa säsong.
|
|
|
Post by Raider on Dec 10, 2006 18:41:19 GMT 1
Jordan stannar definitivt. Han skrev på ett 5års $25 miljoner kontrakt för ett år sedan för att bli en full time starter för första gången och han älskar Raiders.
|
|
|
Post by Raiders STHLM on Dec 10, 2006 20:15:51 GMT 1
Jordan stannar definitivt. Han skrev på ett 5års $25 miljoner kontrakt för ett år sedan för att bli en full time starter för första gången och han älskar Raiders. Ok, vi får hoppas på det! Läste på ett forum att han ryktades vara på väg bort, men som sagt, rykten finns det ju alltid gott om!.
|
|
|
Post by Raiders STHLM on Dec 10, 2006 22:02:42 GMT 1
Så var matchen mot Bengals slut, storstryk precis som väntat i mina ögon. Och när man precis har berömt försvaret, så visar de upp sig från sin sämsta sida!. Fy fan, inte lätt att vara Raiders fan i dessa dagar!.
|
|
zeb
Starter
Ice Cream with a Cherry on top, aint no other way.
|
Post by zeb on Dec 10, 2006 22:05:50 GMT 1
jaja In my face idag då ! trodde det skulle bli jämnare . synd synd. alltså även om, Jerry porter och Moss skulle försvinna så ser inte jag det som en större förlust då d verken har presterat över hvudtaget i år. okej moss drar åt sig mycket blickar och så och öppnar upp för andra , men så fort han får bollen så har han tapopat dom många gåner , face it han är inte motiverad till att spela bra i raiders :/ tycker det är gött att Ronald Curry och alvis Whitted steppar upp, curry som ä riktigt brai trånga utrymmen är en riktigt bra atlet. Men vi får se komemr bli spännande nästa år.
|
|
|
Post by Raiders STHLM on Dec 10, 2006 22:08:56 GMT 1
För närvarande så har jag väldigt svårt att se något ljus i tunneln! Känns som eländet aldrig kommer att ta slut!
|
|
|
Post by Raider on Dec 10, 2006 22:11:30 GMT 1
Baltimore @ KC 20-10 Steve McNair: 283 yards, 1td, 0int
Måste jag säga, "vad var det jag sa?"...
Och angående Raiders matchen så f**kade offense allt. Bottom line. Visst gav defense upp en massa yards (3 spelare med över 100 yards) men kolla TOP: Oakland 24:15min Cinncinati 35:45min
En annan sak är; defense gav offense bollen 4 (3 INTs) gånger och det enda offense kan göra är 10 poäng och 2 turnovers (och glöm inte TOP)...
|
|
|
Post by Raiders STHLM on Dec 10, 2006 22:18:40 GMT 1
Vad det inte det jag sa! Att Ravens skulle vinna med 10 poäng? Eller var det tvärtom? :-)
|
|
|
Post by Raider on Dec 10, 2006 23:18:05 GMT 1
hehe det är väl inte så konstigt att de visar Chiefs vs ravens.. Chiefs slåss om en slutspelsplats och Baltimore är ett topplag. Den stora frågan i denna matchen är hur mycket Chiefs vinner med? Själv tippar jag att chiefs vinner med 3 td's. Tror att det kommer bli en rätt hård kamp, men att Chiefs vinner med 1 TD och 1 FG till slut. ;D
|
|