zeb
Starter
Ice Cream with a Cherry on top, aint no other way.
|
Post by zeb on Dec 6, 2006 0:36:40 GMT 1
Okej, trott s raiders dåliga record så finns där mycekt att säga om detta lag, t.ex att det har det bästa defense i ligan mot pass trotts att deras offense inte presterar och defense får vara ute på plan mestadels så håller de passnings yardsen ner i 157 yrds per game , ( innan Texans matchen) Hade det inte varit riktigt kul om viasat hade skipat att sända en Falcons match denna söndag och sänt något mer spännande. Jag är i varje fall rirkgit sugen på att se hur de three amigos ( www.youtube.com/watch?v=g77x8U3ixAo&mode=related&search= ) chad johnson, Tj, och chris henry klarar sig mot de bästa pass defenset i ligan? för trotts att raiders inte har många vinster i år har det mycekt att visa och bjuder på många bra matcher med mycekt turnovers osv. eller ? Ps. vem gillar inte att kolla ocho cinco över huvudtaget ?
|
|
|
Post by Kingen on Dec 6, 2006 14:53:02 GMT 1
Kan inte mer än hålla med :-) Raiders är inte skit rakt igenom utan bara nästan.
Jag förstår heller inte varför viasat envisas med att enbart visa matcher med saints, falcons, giants och cowboys........
Annars har viasat en grym satsning på fotbollen iår!! + att de nu har lagt in fotboll i reklampauserna oxå.
|
|
zeb
Starter
|
Post by zeb on Dec 6, 2006 18:26:51 GMT 1
Men vadå "NFL funfact" var väl bra ja faktistk riktigt gött med satsnignen i år
|
|
|
Post by Raider on Dec 6, 2006 18:39:19 GMT 1
[glow=orange,2,300] Raiders @ Bengals (Who Dey?)[/glow] Att säsongen inte gått så bra för Raiders (overall) beror mest på att offense inte producerar. Att vårat pass-D dominerar ligan beror mycket på att lag har tagit tidiga ledningar mot oss och sedan valt att springa med bollen resten av matchen (se rushing defense, 26th). Nu till det positiva... Men det är ingen slump att defense är det tredje bästa och Derrick Burgess mycket väl kan bli den första (sedan Reggie White tror jag) att leda ligan i sacks två år i rad. Defensive coordinator är Rob Ryan en.wikipedia.org/wiki/Rob_Ryan, bror till Ravens' defensive coordinator Rex Ryan och son till legenden och före detta Cards och Eagles HC Buddy Ryan. Defense... 143.0 passing yards allowed - och det är efter HST matchen. Men trots utmärkt presterande från Raiders pass defense så tror jag (mot min vilja) att Carson Palmer kommer ha en bra match. Jag skulle bli förvånad om han kastar en "stupid INT", dvs. att bollen går rakt till försvararen och inte blir tippad eller liknande. Varför tycker jag det? Om jag säger såhär; visst var det inte värsta siffrorna från Palmer mot Ravens, men han kastade 2 TDs, inga INTs och 234 yards mot ett Baltimore defense som snittade 187.8 yards/game, 9 TDs och fångat 20 INTs innan den matchen. Det kan bli en poängrik match... Rykten säger att Shoop (Raiders nya O-coordinator) har fört in nya spel som offense tränade på inför Texans matchen. Om det är sant så är det verkligen, upp till bevis om Shoop är så mycket bättre som O-coordinator än Walsh då Raiders offense spelar mot ligans näst sämsta defense i Bengals'. Deras styrka på defense är deras femtonde rankade rushing defense medan deras pass defense är "dead last". Om Raiders O kan få saker att hända kan den här matchen bli en klassisk "shoot out". --------------------------------- OFC borde dom visa fler Raiders matcher och skippa alla de tråkiga lagen dem ofta har visat (trots att det är intressant att se att det går så bra för Tony Homo). Men annars kan man se den här matchen via TVU på CBS. Den börjar klockan 19.00 på söndag. Big Ugly Zebra, jag hoppas du kollar på hela kattslakten på söndag ;D[glow=silver,5,300]Go Raiders![/glow]
|
|
zeb
Starter
|
Post by zeb on Dec 6, 2006 19:55:05 GMT 1
kolla jag älskar denna killen ;D han vet allt om raiders riktigt gött dock så klart en poäng där med att varför raiders har så bra pass defense beror på att de tar tidig ledning mot oss, men vårt pass defense är även riktigt bra på grund av vårt secondery är byggt på många first round picks, om även lägegr sig i mycket i springspelet . men men kabn väl hoppas på att de sänder matchen på söndag , för i vilket fall som hels så är det roligare och bättre attse det på tv. kan man inte lämna in e request till viasat ?
|
|
|
Post by Raiders STHLM on Dec 6, 2006 22:11:05 GMT 1
Matchen mot Bengals är redan körd, våran O-line kommer att fortsätta att sabba tills de är utbytta mot spelare som förhoppningsvis har kvalite.
Zeb// Finns en sida som heter tenyardtorrents där du kan finna massor av NFL matcher, fast det kanske du redan vet om.
|
|
zeb
Starter
|
Post by zeb on Dec 6, 2006 23:12:17 GMT 1
Äh de måste komma igång någon gång ju kan lika bra vara denna matchen nej det viste jag inte , tackar så mycket
|
|
|
Post by Raiders STHLM on Dec 7, 2006 16:00:18 GMT 1
Äh de måste komma igång någon gång ju kan lika bra vara denna matchen nej det viste jag inte , tackar så mycket Klart man hoppas att de ska komma igång! Men sanningen är tyvärr att de är för dåliga framåt för tillfället!.
|
|
|
Post by Coach Olofsson on Dec 7, 2006 20:02:08 GMT 1
alla vet ju att Raiders bara försöker fixa en bra plats på draften till nästa år nej men seriöst. hoppas verkligen att NFL coolaste lag kommer igång snart och visar vart skåpet skall stå. något måste hände med offence och man kan ju verkligen alltid hoppas att det är denna match som miraklet inneträffar
|
|
zeb
Starter
|
Post by zeb on Dec 7, 2006 23:12:30 GMT 1
jag avr inne och checkade Viasat sports tablå , de vissardock inte matchen utan de visar Ravens vs cheifs . men det blir gammla trusty TVU playern ;D
|
|
|
Post by Kingen on Dec 8, 2006 16:02:56 GMT 1
hehe det är väl inte så konstigt att de visar Chiefs vs ravens.. Chiefs slåss om en slutspelsplats och Baltimore är ett topplag.
Den stora frågan i denna matchen är hur mycket Chiefs vinner med?
Själv tippar jag att chiefs vinner med 3 td's.
|
|
|
Post by Raiders STHLM on Dec 8, 2006 18:49:07 GMT 1
hehe det är väl inte så konstigt att de visar Chiefs vs ravens.. Chiefs slåss om en slutspelsplats och Baltimore är ett topplag. Den stora frågan i denna matchen är hur mycket Chiefs vinner med? Själv tippar jag att chiefs vinner med 3 td's. Tror att det kommer bli en rätt hård kamp, men att Chiefs vinner med 1 TD och 1 FG till slut.
|
|
|
Post by Raider on Dec 9, 2006 13:28:00 GMT 1
Nej nej nej!!!!!! The Squaws kommer att förlora. Och det kommer inte vara marginellt. Snälla, såg ni vad Derek Anderson (Derek Anderson?) gjorde med chiefs defense i sin första NFL-match någonsin förra veckan? Steve McNair kommer att ha roligt på söndag. Så alla som äger McNair i sitt fantasy lag, starta honom. (Lite fantasy input där =))
|
|
|
Post by Raiders STHLM on Dec 9, 2006 16:03:57 GMT 1
Tror Chiefs vinner för att de har mer att spela för!. Tror på en väldigt jämn kamp. Men man kan ju alltid hoppas att The Squaws torskar! :-)
|
|
|
Post by Raider on Dec 10, 2006 0:44:51 GMT 1
hehe det är väl inte så konstigt att de visar Chiefs vs ravens.. Chiefs slåss om en slutspelsplats och Baltimore är ett topplag. Bengals receiver Chad Johnson didn't ship a box of Pepto-Bismol to Raiders headquarters this week, like he did the Cleveland Browns in 2003. He isn't doing the Ohio River Dance for joy, like he did after a touchdown last season. He isn't offering their secondary CPR, like he administered to a football after a score last year. Asked what he thought about the Raiders' pass defense this week, Johnson practically took a bended knee in mock marriage proposal, like he did a cheerleader after a six-point catch last season. "They are good," Johnson said in a teleconference. "I mean, can I curse? You can bleep me out. They're ... good." As if, Raiders cornerback Fabian Washington said. He isn't buying this, not from Chad the Flamboyant who never found a defensive back he couldn't burn on the field, or otherwise. If Johnson is saying good stuff about the Raiders, he must be up to no good. "I haven't heard anything," Washington said with a leery shake of his head. "I ain't saying nothing. We're just gonna play ball." Serious, Johnson said. He watched film of the NFL's top-rated pass defense, and he thinks Washington is "superb." Johnson has started in three straight Pro Bowls, and he hasn't complimented a cornerback before a game since Denver's Champ Bailey two years ago: "Watching film of this dude all morning, I sat there with my receivers coach and I'm like, 'This fool can really play.' " Don't listen to that, defensive end Derrick Burgess told Washington. He's trying to get in your head, defensive tackle Warren Sapp warned. "He trying Jedi mind tricks on you, Fab?" Sapp yelled out. Johnson's doing something, all right. He always is, whether it's taping ocho cinco on the back of his No. 85 pregame jersey, wearing a gold-tooth grill for games or using a pylon for a victory putt after a touchdown. He's famous for trash talk before, after and sometimes during pass routes. If he gets chatty, he'll be the first against Washington. "Nobody talks this year," Washington said. "Most receivers are good at talking when they want to. I just haven't faced one this year that wanted to talk. If you look at the receivers we've run against, they haven't had much to talk about.
"You can't just be talking if you ain't doing nothing."
Houston's Andre Johnson led the NFL in receptions before last week's game in Oakland. Washington kept him to one catch for 9 yards. Arizona's Anquan Boldin (4-59) and Seattle's Darrell Jackson (5-36) were nearly as ineffective against a secondary that hasn't given a receiver more than 87 yards this season. This secondary has allowed five touchdown receptions in seven games. "They are freakin' blanketing everybody they play," Chad Johnson said. "Everybody." Yeah, but Chad Johnson isn't everybody. His 1,146 receiving yards are tops in the league. He had an NFL-record 450 yards in consecutive games - think about it, Randy Moss has 525 yards all season. What are the Raiders going to do about that? The same thing they've done all year: assign man coverage, usually with Washington. That'll be a first for Johnson this year, who said he "never, never, never, never ever" sees that. He isn't complaining. You see, his song and dance only goes so far before the humility wears off. "That's surprising to me for a team to have that kind of trust in corners," Johnson said. "That says a lot about their corners, it does, seriously. It's hard to play on that island by yourself, and for them to do it through a 16-game period ...
"It's going to be an interesting matchup." Hela artikeln hittar ni här www.sfgate.com/cgi-bin/article.cgi?f=/c/a/2006/12/08/SPGVDMRMKB1.DTLVad säger att den här matchen inte kommer att bli minst lika intressant?
Cincinnati jagar en plats i slutspelet mot Chefs, Donkeys, Jacksonville och New York Jets. Och det blir inte enkelt. Efter hemmamatchen mot Raiders åker Bengals till Indy och Denver för att sedan avsluta regular-season hemma mot Pittsburgh. Man kan säga att Oakland spelar en spoiler-roll imorgon.STATS: Chad Johnson needs one 100-yard game to pass Isaac Curtis (20) for the most in franchise history.
|
|