|
Post by LeoBillgren on Dec 4, 2006 3:14:11 GMT 1
Inatt kom beskedet: Florida - Ohio State möts i BCS-finalen 8:e Jan 2007!
*God always smiles on the Gators*
|
|
|
Post by D Sandberg on Dec 4, 2006 8:50:34 GMT 1
Med .010 mer än Michigan. Jag skulle vara jättesur på systemet om jag spelade i Michigan i dag
|
|
|
Post by Garry N on Dec 4, 2006 9:03:34 GMT 1
Riktigt, riktigt pinsamt hur vindflöjeln Urban Meyer gråtit sig till en plats i finalen. Kan det vara en ny taktik för Leo "Holtz" Billgren att ta till när säsongen startar här?
Pinsamt trist att behöva hålla på Ohio State dock...
|
|
|
Post by D Sandberg on Dec 4, 2006 9:16:26 GMT 1
|
|
|
Post by Fredde W on Dec 4, 2006 10:25:36 GMT 1
Känns som det kvittar att det blev Florida.. men av dom matcher jag har sätt så har Michigan varit bättre är florida. Men jag skulle inte ha sagt nej till en repris av Ohio State - Michigan men men men får nöja sig med att se Gators få pisk av the Buckeyes
|
|
|
Post by 72 on Dec 4, 2006 10:44:30 GMT 1
Tufft vem man ska heja på... Krokodilerna eller ett "State"-lag. Pest eller kolera... Hoppas själv på "0-0 och mycket skador"...
|
|
|
Post by Raider on Dec 4, 2006 18:48:53 GMT 1
Njaa, .0101 poängs skillnad för att vara lite mer exakt. Men, men! Jag får väl nöja mig med Alamo Bowl...visserligen har Iowa en bra historia i Alamo Bowl, men det hindrar inte Texas från att komma dit och äga plan mark my words, vi kommer vinna. Hook 'em horns!
|
|
|
Post by 73 on Dec 4, 2006 21:04:47 GMT 1
Tufft vem man ska heja på... Krokodilerna eller ett "State"-lag. Pest eller kolera... Hoppas själv på "0-0 och mycket skador"... Kan inget annat än att hålla med...
|
|
|
Post by krayzie on Dec 4, 2006 21:46:15 GMT 1
tror nog att Ohio state är det bättre laget
|
|
|
Post by LeoBillgren on Dec 4, 2006 23:33:30 GMT 1
#72 och #73: Med er attityd borde ni tradas till Mordor! Javisst ja, det är ju redan gjort! Skönt...
Garry: blablablablablabla...
Alla: Gnäll hur mycket ni vill. SEC är bästa konferensen, Big10 var usel i år - vilka bra lag har Michigan slagit i år? Ett överskattat Notre Dame? Wow... 34-26 mot Ball State? Patetiskt. 27-7 hemma mot Vandy? Ohio State? Visst de slog Texas, som startade en helt oerfaren QB och som visade sig för dåliga för att vinna Big12 south... 17-10 mot Illinois Fighting Zookers... Släppa in 39 pinnar hemma mot Michigan. Inte imponerande... Jag erkänner att Florida inte vunnit alla matcher övertygande - långt därifrån. Men Michigan vann inte sin konferens och har redan haft chansen att spela mot Ohio State. Därmed inte värdiga att spela final. Kom inte och påstå att Michigan skulle vunnit SEC! Tror de skulle få stryk mot lag som LSU, Arkansas, Tennessee och Auburn. Och självklart Florida.
|
|
|
Post by Garry N on Dec 5, 2006 8:55:17 GMT 1
Således, eftersom Leo anser att inget lag med en förlust övertygat, så borde vi få se Boise State i finalen!!! ;D
Fast deras coach grinade kanske inte lika mycke de sista veckorna... "Playoff, det ska vi inte ha... fast är det så att vi riskerar att drabbas, då borde vi egentligen ha playoff redan nu. Jag ska föreslå att det införs redan i år, det är det enda rättvisa"
mvh Garry
|
|
|
Post by D Sandberg on Dec 5, 2006 9:44:43 GMT 1
Nej Leo jag håller inte riktigt med dig. Det ligger mycket i det Stewart Mandell skriver i länken jag skickade. I alla lägen finns alltid det där tänkandet inpräntat. SEC ÄR bästa konferensen och därför SKA ett SEC-lag finnas med om det finns möjlighet. Michigan och Florida har inte mötts i år och därför kan man ju omöjligt säga vem som är bäst och så är det. Oavsett hur andra lag i respektive konferens spelat mot varandra.
Det enda som mde säkerhet kan konstateras är att Ohio State slagit Michigan och bevisligen är bättre än dem. Men det är ju så här det funkar när man har ett system som baseras på subjektivt tänkande.
|
|
|
Post by 71 on Dec 5, 2006 14:41:25 GMT 1
Kan bara konstatera att det är dags att sälja sina innehav i Floridas skobransch. Mängden överblivet ödleskinn som kommer att finnas tillgängligt under januari kan bara leda till ett ordentligt prisras på skomarknaden.
|
|
|
Post by bullsinfo on Dec 5, 2006 20:38:40 GMT 1
Snittrankning på motsåndare:
Ödlor: 45.9
Järvar: 51.5
Källa: Sportsline.com´s 119 rankning
Florida hade det tuffare schemat.
|
|
|
Post by fredrikj on Dec 5, 2006 21:19:13 GMT 1
Känns självklart att Florida ska få chansen att möta Ohio State. Michigan hade den chansen och tog den inte. Florida hade också ett tuffare schema än vad Michigan hade. Så när båda har 1 förlust så tycker jag att det är rätt att Gators får chansen.
|
|