|
Post by Coach Golan on Sept 5, 2006 12:11:53 GMT 1
Om du vill kolla på ESPN & ESPN 2 samt andra amerikanska kanaler och därmed få se NCAA (College) matcher LIVE så gör följande; 1) gå in på www.tvunetworks.com 2) gå till downloads och ladda ner deras player 3) följ instruktionerna och börja titta på amerikansk TV steramad live till din dator. på sports.espn.go.com/espntv/espnGuide kan du se vad som visas på ESPN & ESPN2 Lycka till och njut av mer footboll //Coach Golan
|
|
|
Post by Dennis on Sept 5, 2006 19:42:05 GMT 1
får bara betan att funka... Något tips på hur man får igång den nya?
|
|
|
Post by koreanhap on Sept 5, 2006 20:17:33 GMT 1
Jag har laddat hem och kan inte på något sätt få in någon kanal. Den börjar leta men slutar efter ett tag. Nån annan som har koll på vad det kan vara?
|
|
|
Post by D Sandberg on Sept 6, 2006 7:59:42 GMT 1
Jag kör med www.viidoo.com och det går som en klocka. Igår vid 10-tiden eftersändes till exempel Miami - Florida state
|
|
|
Post by Coach Golan on Sept 6, 2006 18:03:44 GMT 1
Nu är jag inte något Internet eller datageni, och det menar jag verkligen ;D Men jag kan tänka mig att det har en hel del med er brandvägg att göra om ni inte får det att fungera. Men testa att titta genom att gå in på www.viidoo.com och använde det "fönstret". Annars kan ni testa de olika players som ligger på www.tvunetworks.com och så om ni får det att fungera om ni använder en äldre eller nyare än den ni laddade ner från början. Det fungerar dock alldeles utmärkt för mig, dock kan det ta en stund innan det stabiliserar sig och bilden blir bra. Hoppas att detta hjälper, även om det inte var så mycket som sas/skrevs... Lycka till! //Coach Golan
|
|
|
Post by Frank the Tank on Sept 6, 2006 21:50:00 GMT 1
Jättebra tips Golan, men tyvärr sitter man på mac. =( Verkar inte funkar så bra på det.
|
|
|
Post by grymt on Sept 6, 2006 22:30:50 GMT 1
funkar skit bra detta =)
|
|
|
Post by Coach Golan on Sept 7, 2006 9:09:06 GMT 1
Jättebra tips Golan, men tyvärr sitter man på mac. =( Verkar inte funkar så bra på det. fungerar det inte heller när du testar www.viidoo.comdet kanske bara är så att du behöver uppdatera dina codecs? testa att gå in på microsofts hemsida och söka efter codec updates, värt ett försök...
|
|
|
Post by Coach Golan on Sept 7, 2006 9:09:28 GMT 1
kul att höra!
|
|
|
Post by hyllen on Sept 7, 2006 12:00:20 GMT 1
Med risk för att göra bort mej nu,,, använder tvunetworks spelaren,,, men jag e så dum att jag inte fattar det här med tiderna,, när sänds matcherna osv,,, vet ju inte vad klockan är "däröver"
|
|
|
Post by TID on Sept 7, 2006 14:03:10 GMT 1
Räkna 6 h plus från USA ET... Dvs 1pm et = 19.00 här hemma
|
|
|
Post by TID on Sept 7, 2006 14:04:58 GMT 1
Glömde att skriva 1pm=13.00. Pm = eftermiddag
|
|
|
Post by hyllen on Sept 7, 2006 14:09:22 GMT 1
Kejj.,,, det där med pm o allt sånt kunde jag men som du skrev mena jag hur många timmar före vi va.... tack så mycket för hjälpen =) nu ska vi kolla college varje dag nästan =)
|
|
|
Post by Coach Golan on Sept 7, 2006 19:45:37 GMT 1
Med risk för att göra bort mej nu,,, använder tvunetworks spelaren,,, men jag e så dum att jag inte fattar det här med tiderna,, när sänds matcherna osv,,, vet ju inte vad klockan är "däröver" om du går in på sports.espn.go.com/espntv/espnGuide så ser du tiderna i din lokala tid, den sätter tiden efter klockan i datorn, så blir det i alla fall för mig Lycka till! på lördag är det Virginia Tech vs North Carolina kl 1800 på ESPN och Illinois vs Rutgers på ESPN2 har en kompis som simmade för Rutgers så han kommer väl bli lagom glad om jag väljer att se virginia tech matchen ;D
|
|
|
Post by koreanhap on Sept 7, 2006 20:59:20 GMT 1
När jag loggar på espn-tablån så tar den tiden från min dator och anpassar tvtiderna. Enligt min tablå så visas det collegefotboll kl 9 i morgon bitti.
|
|