|
Post by Nybrjare on Mar 18, 2006 8:03:24 GMT 1
Vad kommer det sig att inte sverige ,som regerande em-mästare har något lag med i europaligan ? Både Stockholm MM och Karlstad är ju rankade högt på listan över lag i europa.
|
|
|
Post by bulls60 on Mar 18, 2006 9:29:23 GMT 1
NFLE har mer med publikunderlag och därmed sponsorer att göra. Minns Nordic Vikings - de överlevde några år, sen las det ner...
Det är ju till med svårt för svenska spelare att slå sig in, beror förmodligen mycket på att Tyskarna på läktaren inte vill se några kalla nordbor komma och ta rosterplatser från de tyska pojkarna...
|
|
|
Post by Kingen on Mar 18, 2006 10:37:57 GMT 1
Precis vi får väl hoppas på att danskarna kan få mer publik................ så kanske vi kan ta båten till matcherna :-)
|
|
|
Post by Turbo on Mar 18, 2006 14:01:19 GMT 1
Som sagt det har ingenting med hur bra lag eller duktiga spelare man har. Det som är avgörande är om man drar publik.
|
|
|
Post by the karl on Mar 18, 2006 16:37:35 GMT 1
Borde vi inte kunna få ett lag i Stockholm?
Jag vet, det finns ett något publikunderlag, men publikunderlag skapar man.
Om NFL E skulle dra på med värsta reklamkampanjen i TV och berätta för nördarna på tv sporten att det skulle bjudas på proffs fotboll och underhållning nästan i klass med NFL så vore det teoretiskt möjligt att sätta ett lag i STHLM.
Problemet är väl att NFLE är en tysk organisation med noll intresse för att sprida sporten utanför central- och sydeuropa.
|
|
|
Post by the karl on Mar 18, 2006 16:38:34 GMT 1
tvsporten och proffsfotboll menade jag
|
|
|
Post by D Sandberg on Mar 19, 2006 17:50:16 GMT 1
Allt som inbringar pengar har intresse för organisationer. Så även tyskamerikanska som NFLE. De vill nog mer än gärna ha fler lag i ligan men det ska då vara på allvar och inget gärdsgårdslag som spelar inför läktare med 230 personer. Jag personligen tror att sporten som sådan är för långsam för svensk publik i allmänhet. Alldels för många avbrott. Men ingenting är omöjligt med massmedia, de säljer ju nästan ut globen med jättestora pickups (aka Monster Trucks) som kör över andra bilar och låter mycket. Arena Football skulle däremot bli en succé i Sverige, det är jag övertygad om.
|
|