|
Post by publik on Mar 8, 2006 15:59:12 GMT 1
Hej Jag bara undrar, får man lira collage om man spelat i en liga som haft spelare som fått betalt, tänkte på fallet Janzon från SMM, där var det väl nåt.
läste dagstidningen precis och där vill inte Kim Martin's nya collage lag att hon skulle spela med malmö just tack vare det. Visst det är hockey men jag tvivlar på att det skulle vara något annat som gäller i fotbollen.
Nu när vi har flera collage spelare på duke och stanford och allt va det är... har inte dessa spelat i en liga där spelare fått betalt?
|
|
|
Post by Bc on Mar 8, 2006 21:55:23 GMT 1
college heter det ;D
får man betalt i SS? Det tvivlar jag på...
|
|
|
Post by importer on Mar 8, 2006 22:02:25 GMT 1
de flesta amerikaner får betalt...
|
|
|
Post by Mattias on Mar 10, 2006 11:44:26 GMT 1
Problemet med Kim Martin var just att några spelare i ligan fick betalt (vilket kvalificerar det som semi-pro). Det hjälpte inte att hon inte fick det. Nån som vet vad som egentligen gäller SS? Eller är det något som det är bäst att vi är tyst med :-)
|
|
|
Post by Olle31 on Mar 10, 2006 12:21:58 GMT 1
Man ska vara tyst om det
|
|
|
Post by D Sandberg on Mar 13, 2006 11:51:19 GMT 1
Är väl inget att vara tyst om. Vad jag hörde, just i fallet Janzon, är precis det som hände Kim Martin. Vissa spelare i SS får betalt, då räknas ligan som semi-pro och det gillar inte collegereglerna.
|
|
|
Post by pollp on Mar 13, 2006 12:16:40 GMT 1
Då ska ju även Asker, Rydstedt, Lind och Bondessons stipendie rivas??? Alla dessa spelare har väll spelat med spelare som har fått betalt.
|
|
|
Post by fefrwe on Mar 13, 2006 12:28:51 GMT 1
men de har hållt tyst om det...
|
|
|
Post by publik on Mar 13, 2006 18:19:54 GMT 1
undra vad som skulle hände om man började skriva till dessa skolor....?
|
|
|
Post by Moderator on Mar 14, 2006 1:03:01 GMT 1
Moderator, please remove this thread. For the good of football in Sweden and our players overseas.
|
|
|
Post by Plutten on Mar 14, 2006 1:48:06 GMT 1
Om jag har fattat rätt så beror det på vilka college man skriver på för osv. Olika regler o krav.
Sen gäller "reglerna" från o med den dagen de skriver på för college. Så det finns ingen fara för de vi har i college. =)
|
|
|
Post by Undrande on Mar 14, 2006 1:51:18 GMT 1
Ganska bra Etik och Moral fråga.... Jävligt kul för våra svenska spelare men är det rätt? Förstår allt med det här att sporten är så pass liten i svergie och att hur ska man lyckas komma till college? Men det dom gör är ju ändå inte rätt, man bryter mot regler och förordningar man har, kan inte straffet bli hårt och dyrt om man skulle upptäckas?
|
|
|
Post by Svar on Mar 14, 2006 2:33:46 GMT 1
Nej, det är NCAA som har sjuka regler. Superserien är ingen proffsliga bara för att nån jänkare får lite betalt i vissa lag. Konstigt nog är det ok för basketspelare att spela i basketligan som ju faktiskt är en liga där alla får betalt, det räcker med att bevisa att just du inte fått betalt. Tycker inte Asker, Gustav, Bondesson eller Lind ska behöva lida för att NCAA är övernitiska.
|
|
|
Post by Gurra Rydstedt on Mar 14, 2006 2:50:38 GMT 1
hej, intressant thread..
snackar inte mkt pa det har forumet men nu tyckte jag det va passande..
Stanford vet om alla mina spelerfarenheter. Reglerna for semi-pro ar inte satta i sten, och det kravs mycket for att det ska satta Superserien som semi-pro.
om man deltagit i Europa Spel tror jag det kan va olika. om man lirat nan EFAF cup likande ska man nog halla tyst..
Det ar dock sant att NCAA e valdigt harda o har mkt konstiga regler, och om man verkligen vill halla sig saker sa ska man nog inte beratta var man lirar.
Iallfall, i mitt fall har NCAA Regulators i San Diego bestamt att mitt spel i sverige(utan europa spel) gick under "amator" niva.
Och till den som pratar om att skriva brev till nan av skolorna: jag mar daligt av att se sana inlagg. Vi har borta i USA har jobbat hela vara liv for att representara Sverige och Svensk amerikansk fotboll I USA. Vi alla jobbar aktivt for att fa scouter o coacher att titta over atlanten for nya recruiter. Nyligen har jag fatt en Stanford Scout att komma o kolla pa Europa Juniorer till 2007. Varfor i hela varlden skulle du vilja forstora liv, drommar, och utveckligen av Amerikansk fotboll I Sverige. Jag forstar inte va det finns att tjana i det?? Kanske du kan upplysa mig.
|
|
|
Post by DR on Mar 14, 2006 11:47:07 GMT 1
WORD! Gurra säger det jag tänker. Man kan inte bli annat är frustrerad när någon som "Publik" uttalar sig... Fantasier om att förstöra jättechanser för andra...? SJUKT!
|
|