|
Post by gimpy on Feb 15, 2006 12:10:48 GMT 1
När och vilken kanal sänder det?
|
|
|
Post by TT on Feb 15, 2006 12:31:21 GMT 1
Den gick i söndags! Visades nog inte på någon kanal man får in här i svedala. Kolla på www.nfl.com så kan du i alla fall se lite
|
|
|
Post by Raider on Feb 15, 2006 17:05:59 GMT 1
Jag såg den på ESPN, live.
|
|
|
Post by D Sandberg on Feb 16, 2006 9:45:01 GMT 1
Har du ESPN hemma eller såg du stream?
|
|
|
Post by Kingen on Feb 16, 2006 14:56:01 GMT 1
Kan säga att, även på plats, så suger PRO BOWL. Iochmed att QB:n lägger sig ca 5-10 meter ifrån någon LB så är det är ointressant. Ingen riktig fotbollsmatch..... typ en fjärdedel av publiken kommer in från Tailgate party en stund efter att matchen börjat. Ja, ja då ser jag hellre Texans mot 49:ers i en jumbomatch.
|
|
|
Post by Raider on Feb 16, 2006 15:42:32 GMT 1
Stream. Håller delvis med dig Kingen. Visst är det tråkigt att inga blitzar är tillåtna, men du måste ändå erkänna att det är en kul händelse då du får se alla stjärnorna tillsammans. Det bästa är ju egentligen inte matchen, utan träningarna. T. ex. som när Chad Johnson "spelade" journalist och intervjuade spelare i NFC-laget när dom tränade och när Shaun Alexander hade på sig en Panthers keps (som delvis kan diskuteras om det är ett tecken på att han kanske går till Carolina).
|
|
|
Post by D Sandberg on Feb 16, 2006 16:15:48 GMT 1
Jo precis. Det är ju hela händelsen, allt omkring. Men är blitzar inte tillåtna bu the book eller har man klommit överrens om det för att inte mosa QB:s på en lekmatch? Skulle domaren kasta flagga för illegal blitz?
|
|
|
Post by bulls60 on Feb 16, 2006 16:52:27 GMT 1
Jo precis. Det är ju hela händelsen, allt omkring. Men är blitzar inte tillåtna bu the book eller har man klommit överrens om det för att inte mosa QB:s på en lekmatch? Skulle domaren kasta flagga för illegal blitz? Några specialregler är t ex: - Offense måste ha en Tight End inne på alla vanliga scrimmagespel
- Defense får inte ha någon slags "nickelpackage" eller liknande.
- Scrimmagekickar (puntar) får inte rushas
- Defense får inte blitza
Det finns säkert fler specialregeler, men det här är de jag lyckats uppfatta. Det verkar inte finns någon skriven regelbok, iaf inte som jag har hittat.
|
|
|
Post by Raider on Feb 16, 2006 20:05:30 GMT 1
Jag gissar och säger att det säkert finns en regelbok, men att den är väldigt liten (några blad) och som endast delas ut till spelarna och domarna förstås. Sen har väl journalister fått nys om vissa regler och då skriver dom dom i sina respektive hemsidor och på så sätt sprids rykten. En officiel regelbok finns nog inte för allmänheten att få tag på.
Jag tror även att en ny regelbok görs varje år.
|
|
|
Post by Hey ho lets go on Feb 21, 2006 13:35:18 GMT 1
Inlägget raderat. Inga diskussioner om piratkopiering.
|
|
|
Post by bulls60 on Feb 21, 2006 18:08:26 GMT 1
Upptäckte en till sak, som egentligen inte påverkar spelet, men ändå: Tydligen så får spelarna ha samma nummer som någon medspelare, även när båda är på plan. (ex Nathan Vasher/Roy Williams #31, Deltha O´Neal/Champ Bailey #24)
Det fanns säkert fler även här, men det var de som syntes tydligast.
Nån som sett några andra exempel?
|
|