|
Post by Kilowatt on Feb 9, 2006 19:45:42 GMT 1
Vem tycker du den bästa RB genom tiderna är och varför? (OBS! Inga FB OBS!)
Jag tycker helt klart Barry Sanders. Han hade allt. Kraft, snabbhet, stil och jämnhet.
|
|
|
Post by Raider on Feb 9, 2006 21:34:06 GMT 1
Sant. Barry Sanders var en av de bästa, men jag lägger min röst på Marcus Allen eftersom han är min största idol (jag lackade ur när Willie Parker slog Allens Superbowl Longest Rush from LOS record med en yard).
|
|
|
Post by Kilowatt on Feb 9, 2006 21:37:14 GMT 1
rösta på den bästa och inte på idolen!
|
|
|
Post by Raider on Feb 9, 2006 21:51:47 GMT 1
"Den bästa" och idolen är en och samma person - dah!
|
|
|
Post by Bo knows on Feb 9, 2006 22:00:35 GMT 1
Min favorit är helt klart Bo Jackson. Visst lirade han för mycket baseball och visst blev hans NFL-karriär lite för kort för att räknas som en av de "stora" men sanslöst bra var han i alla fall. Speed, power, shifty och grym balans. Glömmer aldrig när han sprang över Brian Bosworth... vackert!
|
|
|
Post by Raider on Feb 9, 2006 22:10:30 GMT 1
Håller med. Bo och Marcus var grymmast!
|
|
|
Post by Raider on Feb 9, 2006 22:41:24 GMT 1
Nej, jag måste säga att det här var den svåraste frågan hittils. Walter Payton, Marcus Allen, Bo Jackson, Barry Sanders m.fl. tycker jag är lika bra. Det är svårt att avgöra.
|
|
|
Post by Rb on Feb 10, 2006 7:52:59 GMT 1
Ni som röstat på Bo och Walter måste vara till åldern och ha bott i staterna nästan för att kunna känna till dem så bra.
Klart Walter måste ha varit duktig eftersom han sprungit för 16000+y i och för sig på rätt många säsonger.
För att själv kunna veta utan att lyssna på alla andra experter om vem som är bäst bör man sett matcher själv inte tittat på en massa highlights för då kan vem som helst se ut som den bästa.
Fram för Barry som kunde ta sig ut ur många knipor. Slutade på topp inte som Emmit som höll på tills han tagit rekordet.
|
|
|
Post by Kilowatt on Feb 10, 2006 16:38:39 GMT 1
Raider... Jag är en stenhård "RamFan" och jag säger ändå inte att idoler som Warner, Everett och Van Brocklin är bästa QBs. Jag säger inte heller att Ellard, Hirsch och Bruce är de bästa WRs genom tiderna. När man utnämner någon till bäst ska man totalt skita i vilket/vilka lag de spelade i!
|
|
|
Post by Raider on Feb 11, 2006 0:12:38 GMT 1
Du startade väl den här tråden bra för att få olika folks åsikter om vem DOM tycker är den bästa RB genom tiderna, eller? Jag tycker att Bo och Marcus är bland de bästa genom tiderna. Anledning: De hjälpte mitt favoritlag och var otroliga på planen.
Jag tycker även att Barry Sanders och Walter Payton var bland de bästa genom tiderna. Anledning: Dom var grymt bra på planen och har inspirerat, inte bara mig, men även stora stjärnor som spelar i NFL idag.
|
|
|
Post by bestingenprotest on Feb 11, 2006 0:28:43 GMT 1
jim brown var bäst, och bronco nagurski
|
|
|
Post by Kilowatt on Feb 11, 2006 1:57:33 GMT 1
Jag vill givetvis ha folks åsikter men du går till överdrift när du utnämner Jim Plunkett till den bästa QB någonsin och Sebastian Janikowski till bästa kicker idag.
Bestingenprotest; vem är Bronco Nagurski?? Jag håller med om att Jim Brown var en av de bästa FB genom tiderna, men jag tog bara med HB
|
|
|
Post by best on Feb 11, 2006 2:15:41 GMT 1
Nagurski var en kanadensare som dominerade NFL på 30 talet med Bears, han dubblade som DL och höll även på med profesionell wrestling, han är invalnd i Hall of fame...
|
|
|
Post by mOsSieFieD on Feb 11, 2006 16:34:42 GMT 1
Barry sanders all the way! ingen hade moves som han, han va kung! Han gjorde ett mega dåligt lag, bra ;D
Stålis #86
|
|
|
Post by Kilowatt on Feb 11, 2006 17:15:50 GMT 1
Nagurski var en kanadensare som dominerade NFL på 30 talet med Bears, han dubblade som DL och höll även på med profesionell wrestling, han är invalnd i Hall of fame... Som DL? Jag hittade inte honom på HB
|
|