|
Post by Raider on Dec 12, 2006 0:02:51 GMT 1
För att han spelade för Denver. Elway är den enda QB att starta 5 Super Bowls Dom hade väl ingen annan som verkligen ser ut som en av dom (en donkey).
|
|
|
Post by Na on Dec 12, 2006 8:55:25 GMT 1
ponera att Raiders försökt starta samma QB alla fem gångerna de varit i superbowl så skulle förmodligen Daryle Lamonica, deras starter från superbowl II varit ruggigt gammal (62) när de torskade Superbowl XXXVII, eller oxå hade väl Rich Gannon varit väldigt ung första gången han försökte. Genom att han är född 20:e December 1965 borde han väl ha varit typ: 2
|
|
|
Post by Frank the tank on Dec 12, 2006 10:44:24 GMT 1
|
|
|
Post by QJUSD5Z on Dec 12, 2006 12:05:20 GMT 1
Jo visst, men konkurrensen är betydligt hårdare nu och det krävs mycket mer av en QB idag (även om domarnas skyddande av QB's de sista åren gått till överdrift).
Så jag håller nog på att flertalet numer är bättre, både atletiskt och strategiskt än killarna från förr. Dock ska man inte förringa vad ex. Bart Starr och Terry Bradshaw gjorde. Eller varför inte Broadway Joe... eller nja.. kanske inte....
Sen är det nog fler än du tror av oss här som är nördiga nog att då och då sova med en NFL Encyclopedia under huvudkudden, eller som har fyllt bokhyllan med underliga videos och böcker från förr.
Sen skaffar man sig ju hjältar av rent personliga själ. Jag kommer t.ex alltid att gilla Jim McMahon, Jeff George och Kurt Warner och minnas dessa bland de största i min bok.
mvh Garry
|
|
|
Post by Hehe on Dec 12, 2006 13:16:42 GMT 1
hmmm... jag undrar varför Joe Montana kunde vara så bra? Han hade ju inte alls några bra Wr att kasta till dom tok sög (ok det sissta vara en rejäl dos av ironi/sarkasm) För fan pojken satt ju med 3 av dom bästa wr´s som satt sina små fötter på en plan i NFL. Det är ju nästan så att min farmor skulle kunna spela Qb då Over an Out
|
|
|
Post by Hehe on Dec 12, 2006 13:19:21 GMT 1
Glömde en sak! Min röst går till John Elwayför där har vi för en gång skull en "man" Utan en massa lull lull runt om sig ;D
Over and Out
|
|
25
Bänkvärmare
|
Post by 25 on Dec 12, 2006 22:06:21 GMT 1
iofs så kan ju 49ers recievers på 80-talet ha blivit så bra som det var genom att spela med Montana..det går ju liksom åt båda hållen
även om Jerry Rice naturligtvis hade dominerat med en sämre QB också...sen att två av de få DB's som haft en chans mot Rice/Montana eller Rice/Young spelade just i 49ers gjorde ju inte saken sämre
|
|
|
Post by headcoach on Dec 14, 2006 19:02:41 GMT 1
if you whatch the records? brett favre. but he should quitt now as he promissed last year.
|
|
shana
Bänkvärmare
|
Post by shana on Dec 14, 2006 19:16:59 GMT 1
varför ska en bra kille i nfl som börjar bli gammal sluta för att han ska behålla sina bra stats?
t.ex en QB som slutar för att han vill hålla sin asgrymma rating uppe. Brett Favre har sagt att han vet att han inte är lika bra som han en gång vart och kommentatorerna ifrågasätter varför han inte slutar för att inte förstöra sina stats. Men Brett Favre fortsätter spela i alla fall för att han tycker att det är kul.
det är ju det viktigaste!
|
|
|
Post by headcoach on Dec 14, 2006 19:28:22 GMT 1
no it is no the most important, you should be able to win your games too, i neither think its bretts fault, its up to the coach to change the playbook if your QB can't do the things he did some years ago. i'm a big GB fan and i wanna see him some more years, but with this system the packers play they'll don't make it far for years. #4 4 ever!!!!!!!!!!!!!
|
|
|
Post by wesley86ers on Jan 2, 2007 2:00:47 GMT 1
herre gud forumet e fullt av idioter, jag gillar honom inte för att han krossade broncos is 2006 bästa match. men han är den som kommer ta alla rekord, och han har redan börjat. payton manning är den bästa QBn som har/kommer ha spelat.
(av listan så är det ju klart elway, varför ens tveka? STATS betyder inte ett skit)
|
|