|
Post by sebastianlindqvist on Oct 18, 2006 21:05:42 GMT 1
gamle Cleveland Qbn Otto Graham som vinnare, 10 år i NFL. Browns vann sin division alla åren och vann 4-5 mästerskap med honom vid spakarna
om vi ska gå vid stats och inte mästerskap så bör Warren Moon nämnas vid Marinos sida, Moon var proffs i 22 år(17 i NFL) de 5 åren han gjorde i CFL vann Edmonton Grey Cup alla 5 åren, om jag inte minns fel så har han/hade(Damon Allen har gått förbi tror jag) profesional football rekordet för total yards
/Sebastian Lindqvist (som inser att han är en fotbollsnörd när han läser sitt inlägg)
|
|
25
Bänkvärmare
|
Post by 25 on Oct 19, 2006 22:16:02 GMT 1
Om det nu inte är förmågan att leda laget till seger som räknas så förstår jag inte vad Elway skulle ha med saken att göra...sånär som på superbowl framgångarna så är väl det enda som utmärker honom att är den mest sackade QB'n i NFL's historia...
Jag vet inte om sebastian är fruktansvärt gammal eller fruktansvärt påläst men han ska fan ha poäng för att minnas Otto Graham. Warren Moon var också bra men Montana står ändå ut för mig, kanske för att jag är uppfostrad till 49ers fan men ändå.
|
|
shana
Bänkvärmare
|
Post by shana on Oct 20, 2006 13:44:35 GMT 1
Elway är en hårding! Han gav aldrig upp. Han gjorde aldrig några slides när han sprang med bollen. Han offrar sig för sitt lag. Ett klart bevis på det är när han slängde sig in med huvudet före rakt in i 3 st green bay försvare under super bowl 97-98. bara för att dom skulle få first and goal. Och dom vann senare matchen med en TD. www.youtube.com/watch?v=-JROifCC3KQ&mode=related&search=kolla vid 02:50 förutom detta så var han även väldigt bra på att passa och springa.
|
|
25
Bänkvärmare
|
Post by 25 on Oct 20, 2006 14:29:47 GMT 1
Ja man han var inte tuffare eller bättre på att springa än Steve Young, och han passade inte bättre Montana..
49ers är helt enkelt så fruktansvärt dominanta i den här tråden
|
|
|
Post by Garry N on Oct 20, 2006 14:36:12 GMT 1
Pushar nog också för Elway. (utan att vara Broncos fan).
Gillar att han bröt den mäktiga förbannelsen som låg över "class of -83"
mvh Garry
|
|
|
Post by Conehead on Oct 20, 2006 23:17:26 GMT 1
Joe Montana, hands down as they say in America... Även om det är svårt att jämföra spelare från olika eror, t ex Unitas och Starr mot Montana, så har ingen QB haft sådan framgång som Joe hade.
|
|
|
Post by Rille on Dec 11, 2006 9:34:41 GMT 1
Troy Aikman! Troy Aikman och Troy Aikman! ;D
/Rille
|
|
|
Post by nejnejnej on Dec 11, 2006 9:45:34 GMT 1
Troy Aikman! Troy Aikman och Troy Aikman! ;D /Rille ...och åter nej. Hur bra var Aikman i de matcher han spelade utan Emmitt??? Marino var oändligt mycket bättre och han hade väl aldrig någon franchise-rb att förlita sig på??
|
|
|
Post by Na on Dec 11, 2006 11:26:13 GMT 1
jag är nog lite partisk (Broncos fan) och säger att John Elway var bättre än både Aikman och Marino
|
|
|
Post by Raider on Dec 11, 2006 15:01:28 GMT 1
John "Hee Haw" Elway är i jämförelse med Aikman och Marino en toe-licker! Tala gärna om för mig varför han var bättre än Troy Aikman och Dan Marino. Ska bli intressant att läsa (om jag ens får en bra förklaring).
|
|
|
Post by nejnejnej on Dec 11, 2006 15:18:09 GMT 1
Elway var ju i mitt tycke betydligt bättre än Aikman men inte lika vass som marino. Hade Marino haft en rb som Terell Davis eller Emmit Smith så hade nog han också kunnat vinna en eller annan superbowl.
|
|
|
Post by Garry N on Dec 11, 2006 15:25:54 GMT 1
Den fighting spirit Elway visade de sista åren gör att jag håller honom högre än de två övriga, om inte annat just för att det var lite speciellt med class of -83. Det var ju liksom inte meningen att han skulle få vinna.
Och när han tog första ringen gjorde väl egentligen hela laget en ganska medioker och toknervig match, men han visade ruskig vinnarvilja vid några tillfällen, som fick mig att stå upp och jubla och smälla en champagnekork och några kvarglömda nyårsraketer, även om jag normalt inte är något Broncos fan. (Grannarna förlät mig aldrig för den kvällen).
Att sen lyckas med en repeat var stort (och vågat). Särskilt som han sen la av efter en kanonmatch, och lyckades motstå frestelsen att gå för tre.
Aikman är givetvis en av de största, men hade i mina ögon en betydligt bättre omgivning än Elway. Marino må ha sina passningsrekord, men han blev aldrig en vinnare och han drygade ut sina stats genom att spela några år för länge. Slutet, var inte kul att se... även om det var roligt att reta den långhårige herr Östlund.
mvh Garry N
|
|
|
Post by Raider on Dec 11, 2006 15:39:17 GMT 1
Tyvärr, ingen bra förklaring. Elway är fortfarande inte jämförbar med Marino och Aikman.
|
|
|
Post by sebastianlindqvist on Dec 11, 2006 16:00:22 GMT 1
Varför inte? Aikman hade en otrolig supporting cast, det hade verkligen inte Elway i början av sin karriär och var också instängd i ett mycekt konservativt Dan Reeves offense
Marino är störst enl mig(jag är Dolphins fan) men han startade bara en Super Bowl och den förlorade han, Elway är den enda QB att starta 5 Super Bowls
Han var väldigt komplett och en bra runner kombinerat med att ha en av tidernas bästa bössor till arm, har för mig att han hade flest vinster genom tiderna som starter(tror han inte äger detta rekord längre)
det enda man kan klaga på Elway är att han aldrig hade en winning season som collegestarter, men det är en annan historia
|
|
|
Post by D Sandberg on Dec 11, 2006 16:07:25 GMT 1
Håller med om Vick! Jag tror säkert LT, Jackson, Alexander, Holt, Moss eller vem som helst med lite speed skulle klara av att matcha Vick! Han är värdelös som QB! Däremot är Vick överlägset bäst på Madden. Kastar lagom bra och så fort D-line kommer springer man ifrån dom
|
|