|
Post by Flameskille on Jan 28, 2006 22:28:57 GMT 1
Vad har igentligen hännt med Brett Farv och hans gäng? Någon som har några iddeer?
|
|
|
Post by Garry N on Jan 28, 2006 23:34:47 GMT 1
Ganska enkelt, åtminstone i år. Man vinner inte många matcher med en dålig o-line samt när lagets tre bästa RB's hoppar på kryckor. Vem hade ens hört talas om Gado innan denna säsong?
Att sparka coachen efter i år... jag vet inte... Möjligen kunde man gjort det tidigare, i år känns det som Sherman aldrig hade en chans. Man kan inte trolla... Däremot har laget flera år i rad drabbats av ovanligt många skador.... Men jag kan för lite om träningsupplägget för att ens försöka hitta nån eventuell ansvarig i detta.
mvh Garry
|
|
|
Post by analys on Jan 29, 2006 19:06:06 GMT 1
brett farve ar gammal, han har haft en konstant nedgang under de senaste aren och green bay har dalig kontinuitet i vad man vill gora. sa fort de far en runningback som kan springa forsoker de lamna hela sin 80-20 passningsinstallning och bli ett nytt pittsburgh. Det ar nagot de inte har en offensiv linje for. Manga forsoker skylla det pa offensiva skador vilket inte ar helt sant. sanningen ar att green bay har ett riktigt skitdaligt forsvar, kanske inte talangmassigt men det ser alltid ut som fel spel ar kallat och ofta sitter de i daligt zonforsvar, tandlosa blitzpaket, och blir oversprunga sa fort de moter ett lag som ar battre an 8-8 nar sasongen ar over.
|
|
|
Post by Saypayaa on Jan 30, 2006 21:19:10 GMT 1
GBs nedgång har börjat först i år, eller? 3 raka NFC north titlar är ingen nedgång. Det är inte heller en 4000 yards, 100.00 rate - QB. Green Bays nedgång har börjat i år! Brett Favre börjar bli gammal men jag tror att han håller sig kvar något år till. Kanske inte i GB men någon annanstanns. Ahman Green har varit skadad hela säsongen och när han kunnat springa har det varit så lite att springspelet aldrig han etableras. GBs säsong har varit ungefär som St. Louis Rams senaste säsonger. Uruselt D, skador på O-line och andra m.m. Kan GB få tillbaka sin D, förebygga skador och göra sig av med Brett Favre (eller om han blir knäskadad i försäsongen) kan de bli ruskigt lika STLs lag 1999. Odraftad All-star - QB, explosiv springning, och en "Greatest show on turf" skulle vara bra. PS: Det stavas "Favre" DS
|
|
|
Post by ZT on Jan 30, 2006 21:21:39 GMT 1
skillnaden är att Aron Rodgers är ett 1st round pick, och förväntas prestera, Rodgers har själv sagt att han skulle vilja se o lära av favre ett år till
|
|
|
Post by km on Jan 31, 2006 0:11:28 GMT 1
Det finns en hel drös av spelare i GB som i år är värda spott och spe, men Farve är inte en av dem. Att man inför säsongen blev av med två av ligans bästa guardar (whale o rivera) hjälpte ju inte precis pass prorection. Nä Brett har en bra säsong till att ge. Är Ahman kvar och frisk med backup av Davenport och kanske Gado kan det bli ett roligt 2006. Och ZT göra sig av med Farve??? Det var väl inte alvarligt menat? Däremot kan de skicka Al Harris till Arizona, han gör ingen nytta.
|
|
|
Post by ZT on Jan 31, 2006 0:44:22 GMT 1
läs mitt inlägg igen, står inget om att göra sig av med Favre, konstaterar att Rodgers är ett 1st round pick och att han(Rodgers) vill se o lära av Favre ett år till, man gör sig inte av med killar som Favre man låter dem sluta när de vill
|
|
|
Post by D Sandberg on Jan 31, 2006 13:20:34 GMT 1
Däremot så säger ju Saypayaa att GB borde göra sig av med Favre. Hmmm...nej. Finns bara ett lag i världen som va dumma nog att göra sig av med en av sina bästa spelare, dessutom ledare, och det är Manchester United som sparkade Roy Keane. Tror inte att det är riktigt rätt lösning för GB att göra sig av med en QB som ligger femma (tror jag) på mest passing yards genom tiderna.
|
|
|
Post by martin on Jan 31, 2006 14:41:14 GMT 1
favre får inte sluta nu!
var skulle fudge packers vara utan en qb som kastar 29 interceptions nästa år?
fast rodgers har iofs visat att han kan vara kapabel till liknande stordåd...
|
|
|
Post by Kilowatt on Jan 31, 2006 17:01:08 GMT 1
Däremot så säger ju Saypayaa att GB borde göra sig av med Favre. Hmmm...nej. Finns bara ett lag i världen som va dumma nog att göra sig av med en av sina bästa spelare, dessutom ledare, och det är Manchester United som sparkade Roy Keane. Tror inte att det är riktigt rätt lösning för GB att göra sig av med en QB som ligger femma (tror jag) på mest passing yards genom tiderna. Det handlar inte om vad han gjorde för 5 eller 10 år sedan. Det handlar om vad han gjort föregående säsong. Han ligger 2:a men det är ingen garanti. De flesta säger att Joe Montana är den bästa QBn genom tiderna. Han var inte ens nära rekorden. Anledningen är att han alltid ledde sitt lahg till vinst. Det har Brett Favre gjort men han har inte lyckats senaste året. Det bästa för Favre och GB vore att göra sig av med honom. Är Brett Favre bra så klarar han sig vart han än går. Gb bör planera för framtiden. Utveckla en ny Brett Favre tex.
|
|
|
Post by D Sandberg on Feb 1, 2006 8:53:13 GMT 1
Favre får ju knappast kontrakt av ett nytt lag i NFL, det har jag väldigt svårt att tro. Antagligen så vill han inte lämna en klubb han varit med sen 92. Men det jag skrev förrut handlade ju inte bara om att han är kanske den QB:n någonsin, det handlade ju även om att han är en ledare som styr sitt lag. Men jag vet inte...mer än en säsong till blir det nog inte för honom.
|
|
|
Post by km on Feb 2, 2006 15:30:16 GMT 1
Dessutom har Brett deklarerat att det är Packers eller inget som gäller, om han väljer att fortsätta.
Han är fortfarande kapabel att leda laget till seger, slutsnackat!!
|
|
|
Post by Cheese Head on Feb 2, 2006 15:46:24 GMT 1
Alla ni som säger att Brett Farve börjar bli gammal ni kan gå och kamma er, Farve e lika pigg som alltid och rör sig bättre i backfield än någonsin men om det e något som har blivigt fel igår så är det att man sålde bort sina två bästa OL gubbar och här har man ett bevid på att man inte kommer långt utan en bra oline. Men eftersom Farve är den Coola snubbe som han e så tog han på sig allt ansvar och skulle passa hela tiden eftersom de inte hade nån ordentlig RB pga den "kassa" oline som inte gav de RB:s som de hade nått utrymme. Att Farve nu tar allt på sig och passar mycke kan man lätt se på hans stats för iår över 20 interceptions men också 20 TD passes precis som varje år innan han håller standard denna kille men kan inte jobba med konstant press och inget stöd från oline.
|
|
|
Post by okej on Feb 2, 2006 16:10:55 GMT 1
okej, korrekt stavning: BRETT FAVRE
|
|
|
Post by D Sandberg on Feb 2, 2006 16:11:35 GMT 1
Hur uttalas det då?
|
|