|
Post by 31 on Jan 17, 2006 13:57:53 GMT 1
grattis grabbar, hoppas att ni staratr båda två nästa år /mathias jangenäs #31 Jets
|
|
|
Post by Mattias 13 Rockets on Jan 17, 2006 16:22:49 GMT 1
Man får säga grattis till er båda och lycka till.
Vet att Lind lirat high school men bondesson har han varit över i USA och lirat? eller det var en highlight film med matcher från sverige?
|
|
|
Post by Pontus Bondeson on Jan 17, 2006 22:09:03 GMT 1
Jag har inte spelat på High School, och min High Light är en salig blandning av klipp från junior och seniorlandslaget dels min säsong med Limhamn i Superettan. Därefter var det meriter och vitsord ifrån två stycken NFL Europe Youth Camps i Glasgow 2003-2004 samt lite annat smått och gott som spelade in i att de blev intresserade.
För övrigt kan jag meddela att jag har precis talat med David Kelly och arrangerat resplanerna inför den 26e. Han har mer eller mindre garanterat mig att jag kommer bli godkänd, och att det enda som fattas är att de får träffa mig personligen för att vara helt säkra på att jag är den jag utger mig för att vara.
Så om jag sköter mina kort rätt så kommer jag skriva på papperna den 29e Januari.
Men man får inte ropa hej förräns....
|
|
|
Post by skoj on Jan 17, 2006 23:38:28 GMT 1
Om du nu kommer med Pontus så är du skyldig Marcus en LIVS TJÄNST!
Bra med kontakter ibland. ;D
|
|
|
Post by avis on Jan 17, 2006 23:46:28 GMT 1
Eller så "är det bra" att jobba hårt... klart han kommer med!!
|
|
|
Post by Vem vet on Jan 18, 2006 1:05:26 GMT 1
Ibland räcker det inte med att bara jobba hårt Håller med Skoj. Det är inte en liten tjänst han kan ha gett Pontus. 4-5 år gratis studier på en mycket bra akademisk skola samt a spela football på div1A nivå. Det är som om jag skulle ge dig (avis) möjligheten att vinna högsta vinsten på triss med 80% chans att vinna. Det är en inte dåligt. Hoppas du kommer med Pontus.
|
|
|
Post by Hammis on Jan 18, 2006 4:30:44 GMT 1
Grattis Pontus !!
Det här har du kämpat hårt för i flera år. Men hur ska du klara dig utan dina hundar ?
|
|
|
Post by ET on Jan 18, 2006 6:38:16 GMT 1
JA GRATTIS!!
Detta är ju bara så kul. Pontus: Visst har du en del att tacka Marcus för, men utan kontakter kommer man inte långt, vare sig inom arbetslivet eller om det gäller fotboll. Jag vet att du slitit hårt både på planen och i gymet och aldrig låtit skolarbetet bli lidande. Du har bevisat att hårt och målmedvetet arbete lönar sig!
LYCKA TILL BÅDA TVÅ.
|
|
|
Post by Pontus Bondeson on Jan 18, 2006 15:46:35 GMT 1
Självfallet så har jag Marcus mycket att tacka för, och det kommer bli svårt att betala denna skulden. Men dock måste jag säga att mina chanser för att få detta stipendiet inte var med "80%" säkerhet. Det Marcus gjorde var att han berättade för rekryteraren att jag fanns inget mera. Därefter var det upp till mig att bevisa att jag är värd att satsa på. Så jag har haft lika förutsättningar som alla andra. Jag har fått jobba hårt både i gymmet, på planen och främst i skolbänken för att komma dit jag är nu.
Att Duke fattade intresse för mig har jag Marcus att tacka för, att de till slut bestämde sig för att satsa på mig har jag bara mig själv att tacka för.
|
|
|
Post by Fredde W on Jan 18, 2006 16:24:24 GMT 1
Det är bara att gratulera er grabbar! kan säga att man är lite avis på er! man skulle vara 10 år yngre Lycka till nu där borta! Fredrik Westlund Göteborg Marvels
|
|
|
Post by calle on Jan 18, 2006 16:34:12 GMT 1
Schysst med bondesson också. Ni får införa svenska lektioner därborta. Hoppas ni är beredda på besök för jag har planerat en USA trip. Syns till sommaren marcus //djurhed
|
|
|
Post by Info on Jan 21, 2006 18:22:07 GMT 1
Plankad från Devils gästbok
The Steal of the year? En liten rolig notis från Devils illustrated.
"The Steal of the year?
Randall Thomason Devils Illustrated Staff
If Duke fans had been told a couple of months ago that the Blue Devils' 2006 class would include an offensive lineman from St. Thomas Aquinas High School in Fort Lauderdale (Fla.), there would have been huge celebrations about the prospects of adding Daniel Wenger to the Duke family.
St. Thomas Aquinas High School
Marcus Lind could prove to be a very valuable find for Ted Roof and Duke football. Well, just two weeks away from signing day, Duke now knows it will have a lineman from Aquinas in its 2006 class. The only catch is that it isn't Wenger.
Marcus Lind is the future Blue Devil, and as more information becomes known about the 6-foot-4, 275 pounder, it's looking more and more like Duke has come away with a major steal.
Lind has only been in the United States for about seven months, having moved from Sweden and enrolling at Aquinas this year.
Though it took him a while to get noticed and he fought injury throughout the year, Lind ultimately made a big name for himself, receiving offers from several highly respected programs.
"He's a very impressive young man first of all, even before (you consider football)," his high school coach, George Smith said. "Physically, he's a big strong kid. Personality wise, he works his butt off.
"He has a langauge situation, obviously (being from Sweden), but he had a 3.6 GPA his first marking period here which is incredible."
Smith said Virginia, Mississippi State, Auburn, North Carolina State, and Miami all offered Lind. Lind himself reports additional offers from Rutgers, Florida International, and South Florida.
Though highly competitive on the football field, Lind said the decision to choose Duke came down to one simple fact: education.
"Mostly I think I was looking at academic points," Lind told Devils Illustrated. "They have a program for international students that should be really good for me. That was the main thing."
Lind was hosted by Joe Surgan, Duke's place kicker who also came from Aquinas.
"That's why (he hosted me). I had met him a few times when he comes in during his breaks and things like that."
Lind will play his college football for Ted Roof. While he says he doesn't know Roof really well just yet, he is more than comfortable with him as his coach.
"Actually I didn't talk to him too much this weekend. I spent most of my time with the team, but Coach Roof seems alright. He's good."
Lind says his main goal at Duke is simply to "try to get as good an education as possible." He also says he has no problem being a bit overshadowed by three of his Aquinas teammates on the offensive line.
"No (I didn't mind). It was fine," Lind said very calmly.
Lind had some injury problems during the 2005 season. While that might have hindered him from being noticed sooner, the toughness he displayed in playing through pain ultimately showed the character and desire he possesses.
"He's very very strong, and very intelligent," Smith said. "He was hurt for our playoff run. There were three or four weeks when he didn't practice a single day, but he'd show up to play both ways on Friday nights with three torn ligaments in his ankle."
When asked if he thought Duke got a huge steal for the 2006 class, Smith needed only three words to respond.
"I certainly do." "
|
|
|
Post by Blbr on Jan 21, 2006 18:50:09 GMT 1
Skoj! Jag vill till USA med =(
|
|
|
Post by Lars Gustafsson on Jan 23, 2006 13:12:50 GMT 1
;D Grattis Marcus!
Jag är dock inte förvånad, du kommer att gå långt!
MVH:Lars Gustafsson
|
|
|
Post by maccan on Jan 27, 2006 6:18:03 GMT 1
grattis till båda...
Intressant det där med x-collarship, kan man inte få veta lite vad ni har haft för betyg här hemmifrån sverige?
Så man vet vart man måste ligga för lyckas få sånt, har ni gått för linjer m.m?
Vad kommer ni läsa nu i usa?
|
|