|
Post by LeoBillgren on Jan 5, 2006 6:29:41 GMT 1
Jag HATAR verkligen Texas Men vilken j-vla match det var! Bara 4 punts, 634 yards passing och över 1000 yards total offense! Dessutom en grymt spännande avslutning på matchen! Så ska fotboll vara! Men FELFELFEL lag som fick vinna. En klassiker redan nu känns det som men tack och lov att dom inte spelade mot något lag jag gillar...då hade jag nog haft en hjärnblödning just nu...
|
|
|
Post by FredrikJ on Jan 5, 2006 8:16:33 GMT 1
Det var väl utomordentligt skönt att Trojans inte fick fortsätta sin rad med Vinster. Jag önskar att jag hade orkat var uppe och kolla matchen, på det jag läst så verkar det ha varit en kanonmatch.
|
|
|
Post by Ulf Sigvardsson on Jan 5, 2006 8:43:17 GMT 1
Vad har du emot Longhorns Leo? Kul att underdogs fick vinna efter allt skrävlande om Bush och Leinart. Du får trösta dig med att Gators vann Outback
|
|
|
Post by Gotha hate state on Jan 5, 2006 10:19:25 GMT 1
Som första talare sa: Jag HATAR
|
|
|
Post by Gotha hate state on Jan 5, 2006 10:20:34 GMT 1
Som första talare sa: Jag HATAR Texas!!! Fy fan för dom jävla bönderna... Bläbläbläblä
|
|
|
Post by ik on Jan 5, 2006 10:22:15 GMT 1
Vince Young ROCKS ! ! ! ! !
|
|
|
Post by Garry N on Jan 5, 2006 10:49:51 GMT 1
Vadan detta Texas hat? Förutom då Leo, som av nån outgrundlig anledning oxå tagit Tech till sitt hjärta om jag minns rätt. (Men hans Crocodile Shoes har förmodligen gjort honom mer än lovligt förvirrad...)
Å andra sidan tyckte jag det var lite mer kult när unge herr Simms var ständigt utskälld QB. Och man kan ju inte förakta ett lag som haft en spelare med det strålande namnet Major Applewhite!!!
Tycker nog det var dags att USC fick lite pisk. Har dessutom aldrig gillat "dynastier" oavsett lag och idrott.
Men oavsett vilka man håller på, nog var det en klassiker vi fick se i natt, väl värd att sitta på jobbet och gäspa för!
mvh Garry
|
|
|
Post by guest on Jan 5, 2006 14:03:19 GMT 1
Man ska ALLTID tycka illa om Texas Longhorns... Trist att Mack Brown inte fortsatte i gammal god stil, dvs förlora viktiga matcher... Min världsbild är förändrad
|
|
|
Post by jklarns on Jan 5, 2006 15:01:16 GMT 1
ja jävlar vad besviken man blir. Här går man på match efter match hela året och så går USC och förlorar. Nä, blir så arg att jag skall slänga alla mina samlarbilder och börja följa NHL med lillebrorsan istället!
|
|
|
Post by Ehh on Jan 5, 2006 17:05:51 GMT 1
Förstod nån det sista?
|
|
|
Post by LeoBillgren on Jan 5, 2006 23:10:17 GMT 1
Förtydligande: Jag hatar inte staten Texas, endast laget Texas Longhorns. Nästan som en state-skola faktiskt... Som tur är är inte USC ett favoritlag heller så förlusten sved inte så farligt.
Men att Mack "jag-gav-chokern-ett-ansikte" Brown kan kalla sig National Champion suger verkligen. Tyvärr är det bara att erkänna att deras "crack-head" offense varit nästan ostoppbart i år, Vince Young är sjukt effektiv i detta offense.
Garry: Om du tittar på hur Texas Tech spelar kan du väl knappast vara förvånad att jag tagit dom till mitt hjärta (inga kommentarer om Cotton Bowl, tack)?
|
|
|
Post by Carl on Jan 6, 2006 15:55:46 GMT 1
Allt jag har att saga ar, att Texas kom till La och spelade en sjukt bra match. Mot ett av de mest overskattade collegedynastierna nagonsin. Som en god van till mig har sa. Namn 5 spelare i USC, ganska latt gjort, namn sedan 5 spelare i Texas. Men nu tycker jag vi alla sjunge i kor.. OVERATED....OVERATED...OVERRATED. Ps. Leo jag tycker inte du ska hata denna state skola du prata om alla vet vi att dom ar grymma
|
|
|
Post by Keven on Jan 6, 2006 17:09:56 GMT 1
Next yeat Texas Tech will have a real highly rated QB, so Texas will not have it so easy.
|
|
Leo Billgren ej inloggad
Guest
|
Post by Leo Billgren ej inloggad on Jan 6, 2006 23:53:40 GMT 1
Texas Tech: Deras QB's har varit i toppen* av passing yards och QB-rating varje år som Mike Leach har varit där. Det är inte där dom måste bli bättre för att slå Texas. Framförallt defense och OL måste förbättras för att TT ska ta nästa steg.
Roligt är det att TT för första gången sedan Kliff Kingsburys tid i laget kommer ha en startande QB som inte är senior/fifth year senior.
* Besserwisser-sköld: Med i toppen menar jag inte nr1 utan minst topp 10.
|
|
|
Post by Keven on Jan 8, 2006 17:59:18 GMT 1
Texas' Vince Young will declare for the draft today!! That is the best thing that could happen to Texas Tech! Feels like a late christmas present for me & my Raiders ;D
Keven
|
|