|
Post by calle on Nov 8, 2006 11:05:31 GMT 1
dET FINNS EN DEL SOM HAR FÅTT SCOLLARSHIP EFTER ETT ÅR PÅ HS MEN JAG TROR INTE ATT DET ÄR MÅNGA RB SOM FÅTT DET
|
|
|
Post by Jo on Nov 8, 2006 12:08:06 GMT 1
ok säger du det =)
Säg mig då, vilka har då fått -> Full college scholarship Div 1A efter ett år på HS.
Obs jag snackar om, Full college scholarchip, inget annat jag snackar om Div 1A college, inget annat.
|
|
|
Post by Na on Nov 8, 2006 14:28:18 GMT 1
nu finns det kanske inte så många exempel, men jag skulle nog räkna med att det är lättare att få någon form av scholarship efter att ha spelat highschool fotboll än efter att ha spelat i någon U-19 serie i sverige, speciellt om man inte kom med till landslagsuttagningarna
|
|
|
Post by Publik on Nov 8, 2006 14:49:32 GMT 1
Fick inte Marcus Lind full ride scholarship efter 1 år på HS?
|
|
|
Post by CALLE on Nov 8, 2006 18:46:06 GMT 1
Jo markus fick det, Bondesson fick scollarship utan att ha spelat HS så det går men på någon skill pos är det nog väldigt svårt. They got alot of fast brothers over there (med det menas inget rasistiskt utan de tränar snabbhet på ett helt annat sätt än i svensk amerikansk fotboll)
|
|
|
Post by JO on Nov 8, 2006 23:30:04 GMT 1
MMm Marcus Lind fick det o Pontus. Men var verkligen pontus scholarship en "full"?
Ja ja som ni kanske ser nu så är det kanske max 1-2 spelare till som har det "bästa" scholarshipen till div 1A.
|
|
|
Post by Insidern on Nov 9, 2006 4:15:59 GMT 1
Jadu Pontus fick full ride han med, dvs; kost och logi, utbildning, skolböcker, kosttillskott (och ja det dom tilldelas är lagligt, även enligt svensk standard), träningsutrustning, MYCKET kvalitativ sjukvård (och rehab nu med för den delen då efter operation) m.m Allt detta för den nätta summan av ca 60 000$/året i 5 års tid.
|
|
|
Post by fraga on Nov 9, 2006 13:48:20 GMT 1
Menar du att han pyntar $60k per år för att få spela fotboll och plugga vid Duke? Eller anses värdet av ett fullride vara så högt?
Bara undrar.
|
|
|
Post by CALLE on Nov 9, 2006 15:04:51 GMT 1
Det anses vara värt så mycket. Det ända han pyntar är fickpengar.
|
|
|
Post by hm on Nov 10, 2006 4:49:47 GMT 1
Kraven ar hogre pa HS an pa svenska spelare , En anledning till att svenskar inte far scholarship ar for att 90% av tiden gar till forum bullnuts...
|
|
|
Post by true on Nov 10, 2006 12:31:41 GMT 1
word ;D ;D ;D ;D ;D har lite med att kunna marknadsföra sig själv oxo.. hur ska coacher få reda på vad man kan och vem man är om man inte tar kontakt och skickar highligt film? inte kommer dom att flyga hit och kolla på en iallafall... inte än...
|
|
JacksonVille University
Guest
|
Post by JacksonVille University on Nov 14, 2006 20:11:04 GMT 1
MAN DON'T BULLnuts ME! Gar pa Jacksonville University, och jag flyttade hit med familjen nar jag var typ 11 ar gammal. Har spelat som QB anda sen dess! Nu ar jag forsta QB i College laget och tempot ar helt sjukt jamfort med HS! College Football ar pa en helt annan niva... Och nej, fraga mig inte om jag skulle kunna stella upp som QB i svenska landslaget...mojligheten finns att jag staller upp om jag far lite cash tsss.....
|
|
|
Post by va on Nov 14, 2006 20:27:37 GMT 1
dåligt skämt eller?
|
|
|
Post by Jacksonville on Nov 15, 2006 11:33:08 GMT 1
|
|
|
Post by frga on Nov 15, 2006 14:10:33 GMT 1
får man fråga hur svenskt medborgarskap är möjligt? då personen varken är född i sverige eller verkar ha svenska föräldrar?
|
|