|
Post by Svar on Nov 15, 2006 15:51:56 GMT 1
Var någonstans i sitt inlägg skriver han att han är svensk? Det står ju överhuvudtaget inte något om nationalitet varken på honom själv eller hans föräldrar. Varför skulle han då få privilegiet att spela i det svenska landslaget? För att han skriver anonymt i ett svenskt am. fotbolls forum på nätet utan å, ä och ö?
Jaaaaa...klart att han ska spela i svenska landslaget =)
Nötter
|
|
|
Post by Adam Rundh 96 on Nov 17, 2006 2:54:07 GMT 1
ganske kul att han spelar i Jacksonville, dom a 1aa non-scholarship.... spelade sjalv mot dom detta ar... Jag spelar for VU Crusaders och har inte hort nagot om nan svenk spelare i Pioneer League... Vill garna prate lite mer med killen jag kom hit forra semestern och har bara spelat ett ar, spelet e snabbare fast inte umojligt att vanja sig till....
|
|
|
Post by Frank the tank on Nov 17, 2006 13:49:05 GMT 1
Hur går det för dig då Adam? Har du skolats om till DL? Det hade vart kul om du kunde berätta lite om collegelivet.
|
|
|
Post by Adam Rundh on Nov 17, 2006 16:56:26 GMT 1
jo tack det gar bra.. ja jag har ju fatt jobba pa ganske hardt sedan jag blev flyttat till d-end, det e mycket annarlunda an DB! fast ocksa mycket roligare, for du har mojligheten (of making the play) pa varje down... storsta skillanaden e att vi tranar, spelar, studera film, och har moten typ 24 timmar i veckan! mina tranare e jatte nojda med vad jag har visat pa planen, jag kanske far starta nasta ar vem vet... college dock, e inte bara fotboll, skolan e en jatte stor del! och om inte man prestera i skolan da far man inte heller spela!
|
|
|
Post by Grattis Adam on Nov 20, 2006 0:14:07 GMT 1
Nice Adam! Vad vagde du nar du spelade som DB i Djurgarden? Hur blev du DL? Later kul som fan! Tell me more.. Mvh Dr. Unknown
|
|
|
Post by Adam Rundh on Nov 26, 2006 22:25:31 GMT 1
Jag vagde typ 91kg (200lbs) nar jag spelade for Djurgarden, nar jag vagde in for camp vagde jag typ 97kg (215lbs) fast det var inte min vikt dar gjorde det, jag sprang bara 4.86 (40yds) och var darfor for langsom for att spela DB, dar var typ 17 killar dar var snabbare an mig . Nar dom fragade om jag ville spilla D-end tyckte jag att det lat ganske kul... nu efter sasonen e jag pa en diet (5500 calories a day ;D) och hoppas pa att ta pa 20lbs (~10kg) tills nasta sason... Mitt mal e att vaga 250lbs (114kg) och springar 40yds pa 4.7 min senior season... lite att jobba med ;D
|
|
|
Post by Bjrkman on Nov 27, 2006 14:27:27 GMT 1
Jag vagde typ 91kg (200lbs) nar jag spelade for Djurgarden, nar jag vagde in for camp vagde jag typ 97kg (215lbs) fast det var inte min vikt dar gjorde det, jag sprang bara 4.86 (40yds) och var darfor for langsom for att spela DB, dar var typ 17 killar dar var snabbare an mig . Nar dom fragade om jag ville spilla D-end tyckte jag att det lat ganske kul... nu efter sasonen e jag pa en diet (5500 calories a day ;D) och hoppas pa att ta pa 20lbs (~10kg) tills nasta sason... Mitt mal e att vaga 250lbs (114kg) och springar 40yds pa 4.7 min senior season... lite att jobba med ;D Bra jobbat!! Har du fortfarande danskt pass? MVH Björkman Dl-coach seniorlandslaget..
|
|
|
Post by Adam Rundh on Nov 27, 2006 19:40:03 GMT 1
Ja tyvarr ;D i gar blev jag tilldelt Special Teams Player of the Year award, jag fick ocksa ett Letter for at ha spelat 8 matcher, ganske bra for en freshmen
|
|
|
Post by ordfdifaf on Nov 27, 2006 22:10:30 GMT 1
Hej på er! För den av er som vill läsa ännu mer om hur det gått för Adam i Valpo så kan ni läsa artiklarna som vår sportchef skrivit på vår hemsida: www.difaf.se. Kika uppe på nyhetslänkarna eller klicka på nyheter så kan ni hitta dem alla Bra jobbat Adam! För ett starkare Djurgården //Jocke
|
|
|
Post by Bjrkman on Nov 28, 2006 10:51:27 GMT 1
Ja tyvarr ;D i gar blev jag tilldelt Special Teams Player of the Year award, jag fick ocksa ett Letter for at ha spelat 8 matcher, ganske bra for en freshmen Gratulerar till utmärkelsen och hade du tänkta att byta medborgarskap? MVH Björkman svenska seniorlandslagets Dl-coach
|
|
|
Post by Adam Rundh on Nov 29, 2006 2:38:31 GMT 1
Till amerikanskt eller svenskt?? vet annu inte, jaghar ju inte bott i sverige sen 2005, och slutar inte skolan forran 2009... fast jag vill nu forsoka spela pa en hogra niva, typ NFLE, CFL, AFL eller om allt gar efter planen NFL ;D Vadda vill ni fortfarrende ha mig pa S-Landslaget?
|
|
|
Post by Bjrkman on Nov 29, 2006 11:40:46 GMT 1
Till amerikanskt eller svenskt?? vet annu inte, jaghar ju inte bott i sverige sen 2005, och slutar inte skolan forran 2009... fast jag vill nu forsoka spela pa en hogra niva, typ NFLE, CFL, AFL eller om allt gar efter planen NFL ;D Vadda vill ni fortfarrende ha mig pa S-Landslaget? Sedan 2005... Jo alla Dl som springer på 4,8 och är byggd för att spela just Dl är intressant för ett landslag om man nu har möjligt att fixa fram ett svenskt pass..Vi har snart en hel generation svenska Dl på div 1 i USA.. MVH Björkman
|
|
|
Post by Adam Rundh on Dec 3, 2006 0:48:51 GMT 1
Det e sant ;D Ja det e kul att se att flera och flera borja tanka pa att resa hit och spilla boll och lara!
|
|
|
Post by Phoenix on Dec 6, 2006 11:06:19 GMT 1
|
|
|
Post by aning on Dec 6, 2006 16:54:49 GMT 1
...dom har blivit lite tjockare iallafall! ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
|
|