|
Post by Thomas Palmgren on Jul 20, 2006 15:50:44 GMT 1
|
|
|
Post by er va on Jul 21, 2006 0:35:24 GMT 1
Fel, fel, fel... KTH, Handels och Chalmers är inte några univeristet. För att ett lärosäte ska få kalla sig för ett universitet måste lärosätet kunna examinera studenter inom minst fem olika ämneskategorier (juridik, psykologi, teknik, ekonomi, etc). Då KTH endast examinerar studenter inom kategorin teknik så är detta per defintion inget universitet. Jag tror att det samma gäller för Chalmers, kan dock inte uttala mig helt till 100%. Handels utexaminerar endast ekonomer och är därmed heller inget universitet. Om ett lärosäte kallas för universitet eller högskola säger inget om deras kvalité, storlek eller hur avancerat det är. Då föreslår jag att du går in på www.kth.se och läser vad som står där på förstasidan! Dessutom om du läst vad som står på länkarna så kanske du förstår. Det är regeringen som har bestämt detta och så din definition är fel. citat. "Listan över svenska universitet anges i Högskoleförordning (1993:100), bilaga 1, och ordnas efter det datum då staten inrättat universitetet eller lämnade univeristetsrättigheter till högskolan. Sveriges lantbruksuniversitet placeras dock sist av universiteten. Uppsala universitet Lunds universitet Göteborgs universitet Stockholms universitet Umeå universitet Linköpings universitet Karolinska institutet (universitet) Kungl. Tekniska högskolan (universitet) Luleå tekniska universitet Karlstads universitet Växjö universitet Örebro universitet Mittuniversitetet Sveriges lantbruksuniversitet Därtill kommer universitet där staten inte är huvudman: Chalmers tekniska högskola Handelshögskolan i Stockholm " slut citat. Du får klaga till G.Persson...
|
|
|
Post by WTF on Jul 21, 2006 0:51:26 GMT 1
August, är detta inte ganska så irrelevant för tråden, vi diskuterar hur det går för pojkarna i USA. De har kommit in på skolorna så vi behöver ju inte älta om det mera.
|
|
|
Post by 32 on Aug 28, 2006 7:38:31 GMT 1
Lirar inte Asker på New Hampshire längre. Hittar honom inte på rostern.
|
|
|
Post by 32 on Aug 28, 2006 7:39:53 GMT 1
Nu hittade jag honom, han är listad som Oline ?
|
|
|
Post by Jepp on Aug 28, 2006 8:10:19 GMT 1
Jepp han bytte sida till O-Line efter förra säsongen.
|
|
|
Post by bytt on Aug 29, 2006 1:11:16 GMT 1
|
|
|
Post by Frank the Tank on Sept 15, 2006 17:16:41 GMT 1
Häftigt! Lite skillnad på DB och DL! Men det skulle inte kunna vara att det bara står fel på sidan?
|
|
|
Post by espn on Sept 15, 2006 17:39:52 GMT 1
Såg en match med gurra på espn (kunde dock inte se hela) men under tiden jag såg så fick han rätt lite speltid men då han var inne gjorde han ett grymmt bra jobb, helt klart bättre än dom andra endsen som inte verkade ha mycket att säga till om
|
|
|
Post by niva on Sept 15, 2006 17:53:13 GMT 1
vilken division spelar valpo? 2? 3? junior?
|
|
|
Post by valpo on Sept 15, 2006 19:16:10 GMT 1
|
|
|
Post by jaho on Sept 17, 2006 6:32:23 GMT 1
Jepp... div 1AA.
Faktiskt jävligt imponerande att komma in som freshman och få speltid. Speciellt på en helt ny position. Känner inte till denne Adam men är ändå imponerad.
|
|
|
Post by ehawk on Sept 17, 2006 13:33:36 GMT 1
vill dom ha honom och han klarar SAT så är det nog inga problem för skolan att få in honom...
|
|
|
Post by hmm on Sept 18, 2006 0:08:28 GMT 1
men va med fotbollen, det e nu inte helt lika lätt...
|
|
al
Bänkvärmare
|
Post by al on Sept 28, 2006 17:31:25 GMT 1
Jag lirade på Santa Monica College(cali) tillsammans med Chad Johnson(Bengals) och Steve Smith(Panthers) under 90-talet, knäskada tog min karriär . Någon som vet andra spelare som spelat på SMC eller som är där nu? 2nd team All American baby! Inte mycket att hänga i julgranen nu dock.
|
|