|
Post by Lenny on Oct 4, 2005 14:37:33 GMT 1
Tjena! Tänkte bara säga att NASN Europe verkar ha köpt rättigheterna till NFL även i Sverige nu. "NASN Holds NFL Rights" står det bredvid Sweden på hemsidan. www.nasneurope.com.
|
|
|
Post by Kingen on Oct 4, 2005 20:58:41 GMT 1
Och det innebär?
|
|
|
Post by Garry N on Oct 4, 2005 22:05:41 GMT 1
Med lite otur är detta inte enbart positivt.
ViaSat Sports tanke är ju att sända även söndagar när PGA golfen väl nått sitt slut. Jag har dock inte kollat upp hur det ligger till med rättigheterna där. ViaSat har Monday Night rättigheter hela året, så långt är klart men sen vet jag inte.
Visst, det är jätteposivit att NASN intresserar sig för Sverige, men INTE förrän de finns åtkomliga för Satellit och cabel tittare.
mvh Garry
|
|
|
Post by Publik on Oct 5, 2005 9:30:16 GMT 1
Står att NASN har rättigheter för danmark också men Tv2 Zulu visar väll söndags matcher i danmark???
|
|
|
Post by Lenny on Oct 5, 2005 13:17:27 GMT 1
NASN Europe kommer förmodligen ta över rättigheterna till NHL-hockeyn nästa år i stora delar av Europa inklusive Sverige. I Tyskland går NHL-rättigheterna ut nästa år och CANAL+ fick bara ett ettårskontrakt i Norden för NHL (ryktas att det är pga NASN:s planer).
Jag tror chansen är stor att NASN Europe finns i Sverige nästa år. Då med NFL, NHL, MLB och kanske NBA. NHL skulle ju få kabelbolagen i Sverige att ta in kanalen iallafall...
|
|
|
Post by steely on Oct 5, 2005 13:48:05 GMT 1
kan inte vi am fotbollsälskare fixa med en namninsamling eller liknade och skicka till de stora kabelbolagen och be dem ta in NASN, alt föra dialog med viasat sport som redan visar MNF och be dem börja med söndagsmatcher. Kan inte förbundet(SAFF) göra en insats?!?! förmodligen för mycket begärt....
|
|
|
Post by Kingen on Oct 5, 2005 16:40:12 GMT 1
Detta vore en perfekt uppgift för SAFF att lobba för kabeltv bolagen. Själv har jag bara skickat mail......
|
|
|
Post by steely on Oct 6, 2005 7:37:19 GMT 1
vad säger du om det Garry?(SAFF lobbar för kabelbolagen)
|
|
|
Post by Lenny on Oct 11, 2005 15:21:09 GMT 1
NASN Europe börjar redan nu sända NHL-hockey och har rättigheterna i hela Europa. Kom igen nu, nu mailar vi kabeloperatörerna igen och säger att NASN Europe har både NHL- och NFL-rättigheter!
|
|
|
Post by steely on Oct 12, 2005 11:14:32 GMT 1
kan inte någon som är datakunnig fixa med ett mail som vi kan skicka till kabelbolagen?
|
|