|
Post by Forrest Gump on Feb 9, 2005 9:31:57 GMT 1
Hur kan du vara så inkonsekvent Garry? Först så hyllar du Theo och P-A och nu så ifrågasätter du den internationella sändningen. Förstår du inte amerikanska eller? Sen att du fortsätter att ge dig på min Beatles hjälte kan jag inte med heller. Om han är blek eller inte spelar ingen roll. Det är musiken som betyder nåt och inte hur han ser ut. Paul är över 60 år och kan kanske inte sola så mycket och han kommer aldrig se ut som Janet Jackson i allafall, vilket du verka tycka är kravet för en bra halvtidsshow.
|
|
|
Post by sakupplysning on Feb 9, 2005 10:18:25 GMT 1
Eftersom du tydligen inte förstod va Garry menade så kommer här ett nytt begrepp som du kan ägna dagen åt att lära dig(saxat från den eminenta siten susning.nu):
|
|
|
Post by Forrest Gump on Feb 9, 2005 11:41:10 GMT 1
Nu förstår jag ännu mindre. "Herrar Stockton och Johnson (som normalt är riktigt hyggliga) hade order att lägga snacket på "låg" nivå... " Är det ironi? "Att sen domarinsatsen var mer än lovligt usel" Jaha, Garry tyckte alltså att domarinsatsen var bra. Nu vet jag vad ironi är alltså.
|
|
|
Post by Guest on Feb 9, 2005 12:17:51 GMT 1
Folk som håller på med sport ska inte uttala sig om musik för de har nästan alltid dålig musiksmak och förstår sig inte heller på vad som gör musik bra. Så ni kan sluta diskutera om Paul var bra eller inte. Ägna er åt det sportliga istället, något som ni förstår.
|
|
|
Post by hmmm on Feb 9, 2005 12:26:57 GMT 1
Vad är dålig musiksmak och vem bestämmer det? Vad skiljer dålig musiksmak från bra musiksmak? Jag förutsätter att du sätter dessa fenomen i ett motsatsförhållande i din hypotes. Du kanske mäter i kvantitativt begrepp såsom antal sålda skivor? eller använder du kvalitativa normer i bedömningen? Väntar nyfiket på svar.
|
|
|
Post by Garry N on Feb 9, 2005 20:54:53 GMT 1
Hej, då försöker vi en gång till...
Att jag och min kamrat Östlund satt och ropade på herrar Gullö och Blanco kan väl till viss mån ses som ironi... (Dock ska sägas att jag tycker de, i synnerhet den gode P-A, gjorde ett gott arbete som pionjärer).
För visst, det är ju absolut bättre med orginalljud. Men när man säsong efter säsong blir bortskämt med oftast hyggliga kommentatorer vid alla tillfällen utom SuperBowl, så känns det lite trist att just vid finalen, då blir det lågvatten. Därav kastade jag ur mig utropet om herr Blanco. Där fick man i alla fall vad man kunde förvänta sig. Nu vet jag inte om ViaSat har valfrihet att välja ljud, så de är förmodligen utan skuld.
Dessvärre var även sändningen riktigt tafflig och det beror på att inte heller den är orginal. Ty när Collingsworth drar sina streck så skulle man vara tvungen att klippa bort just dessa, i fall man inte ville förvilla Stockton och Johnson. Detta är förmodligen omöjligt och därmed måste även den internationella sändningen bli annorlunda. I år var man dock riktigt under isen. Sena ingångar, dåliga repriser, underliga vinklar, konstiga klipp m.m.....
Musiksmak är bekant som baken. Jag har inga som helst synpunkter på artisten ifråga (ty i normala fall lyssnar jag 20 gånger heller till gamle Paul än fröken Jackson). Jag efterlyste bara lite mera show, mera fyrverkerier, mera flaggor, mera rörelse..... Något det normalt brukar vara gott om.
|
|
|
Post by Pat on Feb 9, 2005 21:22:45 GMT 1
Kan bara meddela att det inte drogs nagra streck av kommentatorerna i den amerikanska sandningen.
|
|
|
Post by Forrest Gump on Feb 9, 2005 21:56:32 GMT 1
Ja, att man kan vara så oerhört trög är nästan fantastiskt. Jag antar att det är alla Hawaii pizzor och allt för många sena kvällar vid Mojjen som avspeglas i ditt Super Bowl resonemang, Garry. Självklart så ser man hellre en avklädd Janet Jackson än en plastikopererad McCartney. ;D Fega och äckligt styrda amerikanska producenter följde direktiven i fascist-Bush´s U.S.A. Matchen i sig var trist men ett färgsprakande spektakel i jämförelse med pensionärsunderhållningen i halvtid. Nej, nu måste jag gå och borsta håret.
|
|
|
Post by Garry N on Feb 10, 2005 9:23:48 GMT 1
Skrivet av en som jag vill minnas beställde den unika och inovativa pizzan "Capricciosa" efter att klagat på andras beställningar....... ;D
|
|
|
Post by aengus on Feb 11, 2005 9:22:05 GMT 1
Hon är mer bredaxlad än Mc cartney. men Mc cartney har garanterat snyggare bröst än jackson ;D
|
|
|
Post by McCarthy on Feb 11, 2005 10:50:07 GMT 1
Nu tänker du på McCarthy inte McCartney!!!
|
|
|
Post by aengus on Feb 11, 2005 23:41:38 GMT 1
nej, men han är nog rätt sexig han med
|
|