|
Post by Bjorn on Feb 7, 2005 13:11:07 GMT 1
Har man sån usel clock management som Eagles hade på slutet så kan man inte vara speciellt sugen på att vinna.
OK att man kanske inte gå till no-huddle men man behöver ju inte "maska" 5-6s per spel när man är 10p ner i fjärde kvarten.
/Bjorn
|
|
|
Post by Garry N on Feb 7, 2005 20:00:38 GMT 1
Tänkte bara göra själ för mitt öknamn "Gnälly" och gnälla av mig lite.... Det var en riktigt förutsägbar och trist final. Än värre var den "internationella" produktionen. Man missade repriser, man missade att komma in när spelet startade, kameravinklarna var ibland rena skämtet, man missade med ljudet etc, etc... Herrar Stockton och Johnson (som normalt är riktigt hyggliga) hade order att lägga snacket på "låg" nivå... Nu nådde man lågvatten som fick mig och en icke helt okänd långhårig kamrat till mig att sitta och skrika "Theo kom tillbaks, allt är förlåtet"!!! Visst, meningen är väl att man ska locka "nya" tittare med enkla förklaringar. Men nu blev det mest pinsamheter, och när sändningen dessutom uppenbarligen producerades av nån tafflig lärling på NFL films så blev man då och då totalt vansinnig. Att sen domarinsatsen var mer än lovligt usel, allt följde det schema man kunde tänkt sig för matchen, halvtidsshowen stentrist, samt att jag själv lyckades pricka in de enda två lag av samtliga i ligan som jag inte ville se i final, ja... då kändes det lagom kul! Ja ja ja.... så klart man ska vara glad åt att det visas fotboll. Men jag vägrar ta att det bjöds en så undermålig sändning. Om jag inte minns fel, så har vi minst fyra år i rad bjudits på en SuperBowl variant gjord i internationellt syfte. (Jag är osäker på antalet, jag har valt bort Viasat ibland för att istället se Premieres sändning). Men tidigare har åtminstone sändingarna varit ok, man har mest retat sig på ljudet. Snälla.... låt oss få en riktig direktsändning... det fåtal som sitter uppe klockan 1 är knappast nyfikna nybörjare, dom ser reprisen dagen efter. Fast vi lever ju i Sverige... och då ska man alltid vara positiv, eller.....
|
|
|
Post by Lars on Feb 7, 2005 20:40:18 GMT 1
tuff match.. två bra defense och två nervösa offence.. jag tyckte att pats vann rättvist..
|
|
|
Post by aengus on Feb 7, 2005 20:43:59 GMT 1
håller med dej lite där faktiskt. de andra åren har det även varit lite uppladdning hela kvällen med filmer och annat spex, det lite dåligt med det i år, replacements i all ära. 2 år sen så var det på viasat då visades hela slutspelet och jippon runt SBarenan mm mm hoppas att det blir bättre med det nästa år, och så kan dem ju göra lite reklam om det också.
|
|
|
Post by Pat on Feb 7, 2005 21:00:16 GMT 1
Varfor ville du inte att New England ska spela i final? De ar ju det basta laget i US
|
|
|
Post by Staffan on Feb 7, 2005 22:09:35 GMT 1
Jag satt & höll på Eagles men va f-n fick man för det? :)Jag tyckte det var en bra match samt att Patriots vann rättvist men hade som sagt gärna sett Eagles på pallen istället. Jag ser en jämn superbowl före en blowout när som helst. De sämsta Superbowls som varit är de där spelet dominerats från början till slut av ett & samma lag... största besvikelsen i matchvätg var väl ändå "California Bowl" 1995 där 49:ers dödade Chargers. T.o.m. 49:ers fans tyckte det var en tråkig match. Hur som helst, jag hittade en sajt med årets reklamfilmer i Superbowl, de som varit "over there" vet att det brukar vara något speciellt. Kolla listan vilka folk röstat på är mitt råd.... sports.channel.aol.com/nfl/superbowlads
|
|
|
Post by Garry N on Feb 8, 2005 7:56:47 GMT 1
Hej "Pat"
Jag har inget emot Patriots som lag normalt sätt och jag beundrar geniet Belichick. Däremot tycker jag det är vansinnigt trist när ett lag vinner tre gånger av fyra och jag håller av princip inte på det lag som vunnit året innan.
Dock finns givetvis undantaget som bekräftar regeln. Jag tyckte det var riktigt tufft av John Elway att komma tillbaks året efter att han "bröt förbannelsen" och då tyckte jag det var ruskigt kul att Broncos vann igen och Elway blev MVP.
|
|
|
Post by aengus on Feb 8, 2005 8:39:44 GMT 1
en härlig länk! många kul ads, tänk om de hade kunnat visa dem här istället för de 4 jävla reklamsnuttarna som visades hela tiden.
|
|
|
Post by Forrest Gump on Feb 8, 2005 9:19:56 GMT 1
Vad gnäller du för Garry? Du ska vara glad att vi får se matchen i TV. Jag tycker att kommentatorerna var bra, men du vill tydligen hellre ha P-A Gullö och Theo Blanco istället. Super Bowl var hur spännande som helst och dat var två lag som spelade en rolig fotboll med trick och överraskningar. Sen så förstår jag inte varför du är så negativ mot Paul McCartney. Han är hur bra som helst men du föredrar kanske att det är brudar som visar brösten istället? Om du vill se Premier League istället så gör det men stör inte oss som är intresserade av amerikansk fotboll.
|
|
|
Post by aengus on Feb 8, 2005 12:07:26 GMT 1
Mc Cartney är hur bra som helst . sådär många trickspel var det ju inte.
|
|
|
Post by Nisse on Feb 8, 2005 16:17:13 GMT 1
Jag fattar inte heller varför de körde Paul McCartney i halvlek. Var det den hetaste artisten just nu? Tacka vet jag Janet som spexar till det och visar patten i halvlek.
Men New England krossade allt motstånd, speciellt deppigt var det när Colts enbart gjorde 3 poäng..........
|
|
|
Post by Garry N on Feb 8, 2005 22:00:12 GMT 1
Bäste Forrest
Jo, givetvis är jag glad att de sände matchen. Jag ifrågasätter bara varför vi måste ha en sunkig internationell variant istället för orginalet. Denna sändning innehåll pinsamt många blunders.
Och nej, jag saknar inte P-A och Theo... Men Stockton och Johnson kan så mycket bättre.
Sen lyssnar jag mycket heller på McCartney än Jackson.. jag tyckte bara det var ruskigt blekt i förhållande till tidigare års shower
Och Premier league.. jag håller ju på Exeter... och vi är nere i Conference sen två år tillbaks!
|
|
|
Post by Nisse on Feb 9, 2005 7:51:16 GMT 1
VARFÖR! ! ! ! Använder dom inte Madden som kommentator. Han är ju helt klart bäst ! ! !
|
|
|
Post by Garry N on Feb 9, 2005 8:40:48 GMT 1
Vi fick en specialanpassad sändning, gjord för en internationell marknad som inte anses kunna fotboll tillräckligt.
Jag kollade inte vilka som gjorde ordinarie sändning, eftersom jag visste om detta i förväg. (Varför sukta efter sånt man inte kan få?) Men Stockton jobbar för FOX och den svarta resultatlinjen var typisk FOX TV. Deras first team är Buck, Collinsworth och Aikman och gjorde med all sannorlikhet ordinarie sändning.
Så Michaels och den i mitt tycke lite trötte Madden jobbar för ABC och är därmed inte aktuella förrän ABC har rättigheterna.
Man kan ha många åsikter och olika favoriter.... Men ALLT är bättre än det som serverades i söndags.
|
|
|
Post by aengus on Feb 9, 2005 9:06:10 GMT 1
Håller med dej Garry, allt kanbli bättre.
|
|