|
Post by bah on Aug 22, 2007 11:26:55 GMT 1
Hur slutar det?
Halmstad - Calmar: 48-6 Halmstad tar enkla poäng och säkrar andraplatsen i serien.
Hässleholm - Kristianstad: 8-36 C4 avslutar bra med en seger, men får nöja sig med tredjeplatsen. Om inte Calmar står för årets skräll...men det är väl tveksamt.
Ystad - Lugi: 34-0 Ystad har siktet inställt på matchen mot Borås och vinner en avslagen match mot Lunds förmodade 14 spelare.
Serien:
Ystad Halmstad Kristianstad Lund Hässleholm Calmar
Serien slutar väl som väntat, men har varit jämnare än dom senare åren...om det ska ses som en styrka eller svaghetstecken får väl tiden utvisa. Hoppas samtliga lag kommer till spel nästa år. Gärna med större och stabilare trupper här och där.
|
|
|
Post by Andy on Aug 22, 2007 14:46:11 GMT 1
Hur slutar det? Halmstad - Calmar: 48-6 Halmstad tar enkla poäng och säkrar andraplatsen i serien. Hässleholm - Kristianstad: 8-36 C4 avslutar bra med en seger, men får nöja sig med tredjeplatsen. Om inte Calmar står för årets skräll...men det är väl tveksamt. Ystad - Lugi: 34-0 Ystad har siktet inställt på matchen mot Borås och vinner en avslagen match mot Lunds förmodade 14 spelare. Serien: Ystad Halmstad Kristianstad Lund Hässleholm CalmarSerien slutar väl som väntat, men har varit jämnare än dom senare åren...om det ska ses som en styrka eller svaghetstecken får väl tiden utvisa. Hoppas samtliga lag kommer till spel nästa år. Gärna med större och stabilare trupper här och där. Hoppas det blir som bah skriver för då vinner lund matchen mot Ystad. Jag tror på en jämn match mellan Ystad och Lund. Lund har visat att dom inte är ett dåligt lag. För få spelare till match har visat sig avgörande i många av Lunds matcher i år och då självklart inte till Lund fördel. Då universitetet åter öppnar igen har nog Lund fler spelare till start än tidigare. Jag tror som sagt på en mycket jämn match som avgörs i sista kvarten.
|
|
|
Post by bah on Aug 22, 2007 18:04:14 GMT 1
Ok, har Lund en trupp på 20+ blir det en jämnare match...tror i så fall på:
Ystad-Lund: 22-6
|
|
|
Post by en virrig on Aug 22, 2007 20:46:47 GMT 1
Har hört att c4 fattas en del tongivande spelare........kan ge ett litet hopp till HH men tvivlar......finns fortfarande alldeles för mycket rutin i laget.......men det skall bli en intressant match och se!!!
6-24
|
|
|
Post by guest on Aug 22, 2007 22:20:05 GMT 1
Halmstad - Calmar: 46-0 Piraterna blir hängda en efter en och de få tappra som är kvar har ingenting att sätta emot Halmstad som går på 70%.
Hässleholm - Kristianstad: 0-56 Hässleholm har förlorat sitt enda anfallsvapen. Dennis har nog tagit 9av10 first downs åt HH. Kan man inte passa och inte springa så kommer man ingenvart. C4 kommer att vara taggade, ett derby är alltid ett derby.
Ystad - Lugi: 24-14 Lugi må vara få men de är jävligt duktiga. Ystad vinner tack vare större bredd.
|
|
|
Post by coolt on Aug 22, 2007 22:58:42 GMT 1
|
|
|
Post by Serien on Aug 22, 2007 23:38:50 GMT 1
Hur slutar det? Halmstad - Calmar: 48-6 Halmstad tar enkla poäng och säkrar andraplatsen i serien. Hässleholm - Kristianstad: 8-36 C4 avslutar bra med en seger, men får nöja sig med tredjeplatsen. Om inte Calmar står för årets skräll...men det är väl tveksamt. Ystad - Lugi: 34-0 Ystad har siktet inställt på matchen mot Borås och vinner en avslagen match mot Lunds förmodade 14 spelare. Serien: Ystad Halmstad Kristianstad Lund Hässleholm CalmarSerien slutar väl som väntat, men har varit jämnare än dom senare åren...om det ska ses som en styrka eller svaghetstecken får väl tiden utvisa. Hoppas samtliga lag kommer till spel nästa år. Gärna med större och stabilare trupper här och där. Men vann inte Kristianstad mot Halmstad med mer än de förlorade förra matchen? Varför är inte Kristianstad 2a? I inbördes möten vinner Kristianstad, eller? Vad har jag missat? Div 2 Södra!
|
|
|
Post by vet lite on Aug 23, 2007 5:36:08 GMT 1
Halmstad - Calmar 48-0 Halmstad är alltid spelklara vare sig det är toppmöe eller helt ointresant match, och vill ingen vara laget som ger Piraterna första vinsten. Hässleholm - C4 0 - mycket + Med Dennis på sidlinjen så kan det bli intressant att se vad dessa kan göra, han har ställt upp där de behövt en spelare och gjort det bra. Trist att en skada ska avsluta säsongen för honom. Uffe Runningback eller? Ystad - Lugi 12-12 Ystad är ett lag som är väldigt balanserat, kan göra allt och hittar svagheten hos motståndaren. Kommer Lugi med 12 man är de nog farliga fler än så så blir det storstryk. Enda laget jag vet som spelar bättre med få man på listan.
|
|
|
Post by Dan 16 halmstad on Aug 23, 2007 6:36:51 GMT 1
Halmstad förlorade en match mot Ystad och en match mot C-4 medands C-4 förlorade en match mot Halmstad och 2 mot Ystad, därför ligger Halmstad 2:a och C-4 3:a
|
|
|
Post by Spionen on Aug 23, 2007 8:15:52 GMT 1
Sista matchen i serien, och de verkar ju klara..
Fast Lund skulle kunna ställa till det för Ystad om de siktar förmycket på nästa match. Lund har visat att de spelar bra och med stort hjärta. Även om de bara är 14 så tror jag att de kommer ge c4 en match, sista blev det ju 22-20 och då var de 12-13 stycken.
Sen tror jag att det är en jätte fördel för de nya och ibland lite vilsna orkanerna att Dennis Svensson står på sidlinjen. Visst har han varit deras starkaste vapen hela serien, men de behöver absolut någon som står på sidan med kunskap och ser spelet. Tror hans råd och ledning kommer att kunna lyfta laget mer än hans snabba fötter.
|
|
|
Post by Sthl Eagles on Aug 23, 2007 12:09:35 GMT 1
Hörde att Calmar kommer med ca 20 spelare. Gott! Hoppas på en tuff och rolig match på lördag! Ses på plan!
Däremot har jag svårt att se Ystad missa vinsten, men hoppas kan man ju!
C4-HH - Hässleholm är tunga och möta och jag hoppas de kan göra en bra match och utmana Lejonen.
|
|
|
Post by Snoken on Aug 23, 2007 13:55:53 GMT 1
Däremot har jag svårt att se Ystad missa vinsten, men hoppas kan man ju! Varför ska man hoppas på det? Det hjälper ju inte Halmstad ett dugg om det är det du tror...Ystad har redan vunnit serien på inbördes möte. Vinst eller förlust mot Lund gör ingen skillnad.
|
|
|
Post by Snuken on Aug 23, 2007 14:51:23 GMT 1
Eftersom de Halmstad och Ystad båda har vunnit mot varandra så borde poängskillnad avgöra, inte inbördes möten. Första matchen vann Halmstad med 22-16 och det andra mötet vann Ystad med 8-0.
Det kan förklara varför han hoppas på en vinst för Lugi
|
|
|
Post by guest on Aug 23, 2007 15:06:26 GMT 1
Nja det är inte sant, först har man inbördes möte där är det lika och efter det så är det inbördes målskillnad och där leder Ystad mot Halmstad med 2 poäng så ystad vinner serien även om dem skulle förlora mot lund.
|
|
|
Post by AndersRockets on Aug 23, 2007 15:09:36 GMT 1
det är juh inbördes möten som avgör .. det står 24-22 till ystad så det är avgjort .. och skulle det varit poängskillnad som avgjort hade halmstad varit tvungna att göra 68 poäng mer än ystad , för att ta 1a platsen d.v.s vinner ystad med 20-0 mot lugi måste Halmstad göra minst 88 poäng i sin match mot calmar vilket hade varit högst otroligt .. men eftersom det är inbördes möten som räknas kan vi glömma det och gå vidare
|
|