|
Post by teoretiskt on Aug 19, 2007 21:23:42 GMT 1
teoretiskt kan väl huskies vinna serien , om man slår sundsvall hemma med 100-0 .... ;D
|
|
|
Post by pllen on Aug 20, 2007 7:58:52 GMT 1
Nej det kan de inte, inte ens om man vinner med 100-0. Eftersom Huskies ligger 4 poäng bakom Flames så är Flames klara seriesegrare!
|
|
|
Post by pllen on Aug 20, 2007 9:04:31 GMT 1
Sorry, fel av mig! Räknade inte in att Huskies slog Luleå i helgen och därmed bara är 2 poäng bakom Flames. Med andra ord måste Huskies slå Flames med 34 poäng för att vinna serien...
|
|
|
Post by Jobbigt on Aug 20, 2007 12:43:54 GMT 1
Kan nog bli små jobbigt kan jag tro, men ingenting är väl omöjligt? ;D
|
|
|
Post by weekend warriors on Aug 20, 2007 13:39:03 GMT 1
seger till SF 13 - 12 ( 0 - 12 ) efter en hård o jämn match. Hård o jämn var det, men riktig Hawaii fotboll dessutom, urusel execution från båda lagen, klasslöst skitsnack hela tiden och många turnovers...
|
|
|
Post by publik on Aug 21, 2007 8:26:14 GMT 1
seger till SF 13 - 12 ( 0 - 12 ) efter en hård o jämn match. Hård o jämn var det, men riktig Hawaii fotboll dessutom, urusel execution från båda lagen, klasslöst skitsnack hela tiden och många turnovers... All skit snack kom från JR, jag själv hörde inget från SF
|
|
|
Post by jo eller hur on Aug 21, 2007 8:39:41 GMT 1
Då var du den enda som inte hörde det. Båda lagen var lika "bra" på skitsnacket. Men alla tog i hand och det var inga hard feelings efter matchen.
Sen är det klart att spelet kanske inte blir det bästa när seriesegern står på spel.
|
|
|
Post by snack on Aug 21, 2007 9:13:29 GMT 1
Hård o jämn var det, men riktig Hawaii fotboll dessutom, urusel execution från båda lagen, klasslöst skitsnack hela tiden och många turnovers... All skit snack kom från JR, jag själv hörde inget från SF haha jojo #2 och #46 snackade inte alls, de kanske bara gav tips...
|
|
|
Post by Artikel on Aug 21, 2007 9:17:24 GMT 1
|
|
|
Post by Matchrapport on Aug 21, 2007 10:05:29 GMT 1
Sundsvall Flames-Jamtland Republicans 13-12 (0-6, 0-6, 6-0, 7-0)
I seriefinalen mellan Sundsvall och Jamtland lyckades Sundsvall kämpa ner Jamtland Republicans och mer eller mindre säkerställa seriesegern.
Jamtland öppnade matchen i högt tempo och kunde på sin första offensiva drive relativt enkelt ta sig ner till Sundsvall endzone och göra en touchdown genom en quarterback sneak av Jonas Boström. Sundsvalls offense såg starkt ut under första halvlek, men Jamtland lyckades se till att det aldrig var någon riktig fara innan halvlek. Jamtlands offense hade bud på fler poäng, men två turnovers innanför den 20:e yardlinjen höll matchen jämn. I den andra kvarten fungerade Jamtlands springspel mycket bra och Andreas Kvemo kunde utöka Jamtlands ledning till 12-0, vilket också blev halvtidsresultatet. I den första halvleken kontrollerade Jamtland matchen och ledningen kunde ha varit dubbelt så stor.
I den andra halvleken förändrades matchbilden totalt; Sundsvalls offense tog sig långt in på Jamtlands planhalva på sin första drive, men missade ett fieldgoal. På Jamtlands drive kastade man en interception som returnerades ner till den 5:e yardlinjen och nu kunde Sundsvall trycka in reduceringen till 6-12. Efter detta gick luften ur Jamtland, offense hade stora problem att skapa någonting och de gånger man gjorde det så bestraffades man för diverse regelbrott. Man började göra enkla misstag på offense samtidigt som defense såg allt tröttare ut. Med ca fem minuter kvar kom Sundsvall andra touchdown genom ett passpel och med extrapoängen kunde man ta ledningen med 13-12. Jamtlands offense försökte skapa något på slutet men till slut så stod Sundsvall som segrare med 13-12.
Sundsvall genomförde en taktiskt skicklig match, man tröttade ut våra linjespelare som många spelade sin fjärde match på nio dagar och ju längre matchen gick desto starkare såg Sundsvall ut. Dessutom lyckades man få Jamtlands ur balans genom att snacka en hel del på planen och ingen bet på det mer än undertecknad. Efter en del analysering så anser jag att det här var en coachförlust för Jamtland, jag utnyttjade inte de spelare som vi hade att tillgå för att låta våra linjespelare vila och jag lät mig ryckas med allt för mycket i det snack som pågick på planen, vilket påverkade våra spelare negativt och sporrade Sundsvall än mer. Att snacka illa om motståndare är ingenting som vår förening står för och det ska inte hända igen. Jag utnyttjade dessutom våra vapen på offense dåligt i andra halvlek och började spela för konservativt.
En stor eloge till våra linjespelare som har haft en tung period, men trots höll en mycket hög standard så länge man orkade.
Poänggörare Jamtland:
Jonas Boström 6 p, Andreas Kvemo 6 p.
/Fredrik Åström
HC Jamtland Republicans
|
|
|
Post by LOL on Sept 2, 2007 17:23:43 GMT 1
hård och jämn match? LOOOOOOOOOL
jämtland avrättade sundsvall i första halvlek sen började u19 jämtarna bli trötta och började känna efter sedan matchen dagen innan mot stu som lär vart den hårdaste matchen dom haft under säsongen
vinst till jämtland som förnedrade sundsvall
|
|
|
Post by Lars on Sept 2, 2007 18:00:57 GMT 1
Jämtland, hm, få se, var det dem som kom trea i serien? Inte ens tvåa!!
Jämtlands förutsättningar inför den matchen är enkla. Man måste vinna med 8 poäng (7 räcker om Sundsvall sedan tappar mot Huskies) för att säkra seriesegern. Men som alla vet så torskar de matchen med 13-12! Alltså 9 poäng för lite! Att sedan snacka om att de avrättar Sundsvall (i en match de förlorar) säger lite om hur smart man är! En match pågår i 4 kvartar, inte 1! Lär er det!
|
|
|
Post by Fredrik strm on Sept 2, 2007 22:26:05 GMT 1
Vill påpeka att vår officiella hållning är att Sundsvall vann matchen och serien rättvist. De var det bättre laget sett till hela säsongen och hela matcherna oss emellan (Vilket jag tycker att jag uttrycker klart i matchrapporten). Vi vet mycket väl att matcher pågår i fyra quarters (även om det inte verkade så i den här matchen ) Jag hoppas (och tror) inte att det är någon inom Jamtland Republicans organisation som skrivit det tidigare inlägget, eftersom man är ombedda att skriva under med namn och spelarnummer om man skriver på forumet. Slutligen, stort grattis till Sundsvalls organisation, tränare och spelare till segern i kvalet! /Fredrik Åström ordf. och HC, Jamtland Republicans
|
|