|
Post by mmhm on Aug 14, 2007 13:52:43 GMT 1
Ja, vad tror folket om matchen. Själv så tror jag att det kommer att bli en riktigt hård match som sist, men Sundsvall tar det till slut.
|
|
|
Post by tips on Aug 14, 2007 14:01:06 GMT 1
Sundsvall har mycket bättre skill än JR, Flames har anpassat och tweakat sitt offense lite och vinner detta lätt denna gång!
|
|
|
Post by sf vinst on Aug 15, 2007 9:30:23 GMT 1
Flames vinner stort då JR U19 har spelat slutspelsmatch i sthlm dagen innan
|
|
|
Post by men on Aug 15, 2007 10:08:41 GMT 1
Hade inte JR's U19 lag spelat en stenhård match mot Ekeby dagen innan dom totalt körde över luleå? Det märks på söndag vilka som vinner
|
|
|
Post by Kubiken on Aug 15, 2007 10:37:04 GMT 1
Sundsvall måste vinna!
En förlust vore pinsamt. SF har haft två veckor på att förbereda sig mot den här matchen. SF har hemma plan. Jämtland spelar match dagen innan mot STU. Jämtlands focus ligger på STU inte SF. Och sist men inte minst Jämtlands seniorer är bara avdankade föredettingar.
Så jag sätter 10 mot 1 på att SF vinner. Skulle inte förvåna mig om det blir en närmare 50 poäng för SF.
|
|
|
Post by Tippen on Aug 15, 2007 21:19:17 GMT 1
Roligt att flera tippade på att SF skulle förlora mot Luleå. Men nu verkar många vara säkra på att dom tar Jämtland. Nu är det ju bara anonyma inlägg här men jag tror det blir en jämn tillställning där Jämtland har grävt upp några fler lik ur SS garderoben.
|
|
|
Post by Oddset on Aug 16, 2007 7:33:54 GMT 1
Jag är tämligen säker på att JR inte kommer att kunna sätta emot lika bra som dom gjorde på hemma plan. Med tanke på att dom spelar mot STU dagen innan så blir det tungt då jag betvivlar att JR kommer till sundsvall med så många seniorer. Gammelgubbarna i JR är helt enkelt rädda på att åka på storstryk.
28-7 till SF
|
|
|
Post by oddset on Aug 16, 2007 14:29:46 GMT 1
The point spread never lies
Jamtland Republicans 88-38 Sundsvall Flames 67-12 Westerbotten Huskies 37-79 Luleå Eskimos 30-93
Jamtland vinner
|
|
|
Post by oDdset on Aug 16, 2007 14:42:45 GMT 1
The point spread never lies Sundsvall Flames +55 Jamtland Republicans +50 Westerbotten Huskies -42 Luleå Eskimos -63 Så då vet vi vilka som vinner!!!! Inte är det några oldies i alla fall...
|
|
|
Post by haaaa on Aug 16, 2007 22:02:16 GMT 1
Jamtland Republicans 88-38 Sundsvall Flames 67-12
jämtland har producerat mer poäng än vad sundsvall har medans sundsvall har släppt in mindre, jag tror att enda sättet flames kan vinna på är om deras offense kommer igång man kan inte räkna med att ett defence ska hålla så gott som nollan en hel säsong.. dåligt offense av flames = seger till reps
|
|
|
Post by pllen on Aug 16, 2007 22:54:20 GMT 1
Men hallå! Ingen som tänker på att en av anledningarna till att Jämtland producerat fler poäng är för att de spelat en match mer!? Tror personligen att Sundsvall kan stoltsera med både fler gjorda poäng och mindre insläppta när de spelat klart sina 2 sista matcher.
Mot Jämtland blir det jämt skägg och väldigt oviss utgång. Men efter att man i sista omgången (oavsett resultat mot Jämtland) kört över Westerbotten tror jag man i alla fall har en bättre poängskillnad än JR. Men vad hjälper väl det om man torskar på söndag...
|
|
|
Post by ODDSET on Aug 17, 2007 16:29:02 GMT 1
Jämtlands Defens ser ruskigt starka ut på papperet. Jag har svårt att se något div 2 lag som kan matcha det. Frågan är ifall Jämtlands offense räcker till mot ett inte allt för dåligt sundsvalls D. Jag tror att denna match kommer bli en riktig Defense match. Det skulle vara roligt att få en preview från sundsvall också, gärna med starting så man kan spekulera lite mer....
|
|
|
Post by Tippning on Aug 18, 2007 22:11:57 GMT 1
Ja imorgon avgörs vem som får kvala tillbaka och komma ur sunkserien nr 1( dvs div2 norra ) , jag tror Flames går vinnande ur denna kamp då enligt rapporter så blev Jamtlands juniorer ganska sönderslagna i dagens slutspelsmatch
Jamtland har samma QB i U19 som i alaget och han hade tydligen inte en lätt dag i dag, resa till och från sthlm samt resa till Sundsvall på morgonen gör inte allt lättare
nej jag tror Flames vinner med 32-7
|
|
|
Post by Dell on Aug 19, 2007 9:41:31 GMT 1
Jag tippar 20-8 till sundsvall
|
|
|
Post by seger SF on Aug 19, 2007 15:24:48 GMT 1
seger till SF 13 - 12 ( 0 - 12 ) efter en hård o jämn match.
|
|