|
Post by snalla nn on Aug 16, 2007 10:15:04 GMT 1
Det verkar som Falun och DIF B inte har en enda spelare som skulle platsa i ett Div 2 östra allstar... Kanske är det så att om man slog ihop NBB och RB skulle man få ett Superserielag??? En tanke... blev lite fel! sådär....
|
|
|
Post by Laban on Aug 18, 2007 14:43:09 GMT 1
Det va det största skitsnacket jag har hört, Faluns Guard är defentivt en av de bästa i Sverige då t o m Arlanda ringde honom och frågade vad det skulle krävas för att han skulle kunna tänka sig att flytta till sthlm och spela för dom, förövrigt har vi många bra spelare som defenetivt skulle platsa i ett allstar lag. Bara för att vi inte sitter och nöter på ett forum och skriver i vilka i vårt lag som skulle kunna vara med betyder ju inte det att vi inte har några bra lirare. Jag skulle tippa att du som skrev det inte har sett Falun Så du menar bara för att Arlanda frågade om han ville spela dom så är han en av de bästa i Sverige? Knappast troligt. Arlanda hade knappt nån offence alls i våras och därför tok-rekryterade. Och angående eran Guard. Nej, varken höger eller vänster G utmärker sig något avsevärt. Med tanke på att ni bara lyckats göra 2td mot Bulldogs och då varit deras deffences misstag. Får se väl hur ni lyckas i morrn. Om eran Guard håller super-seriekvalitee.
|
|
|
Post by 1 cprhead on Aug 18, 2007 19:43:56 GMT 1
En grej som jag vill säga här, är att jag kan säga att jag har spelat mot varje WR i Div.2 östra och dom två bästa är nr 88 i Roslagen, vet inte vad han heter. Sen är det Faktiskt Faluns WR som också är returnman med mig. Dom två är helt klart bäst i div.2 östra!
|
|
|
Post by Stefan55 on Aug 18, 2007 20:45:56 GMT 1
WR 88 i Bulldogs heter Erik Loman
|
|
|
Post by 1 cprhead on Aug 18, 2007 20:52:28 GMT 1
Okej, Erik Loman och Johan Stenberg anser jag då är dom bästa WR i hela div.2 östra. Då jag har spelat mot alla som finns av dom.
|
|
|
Post by Faithful on Aug 18, 2007 21:53:43 GMT 1
Faluns bäste Guard är heter Aron Jalkevik, och jag tror han brukar spela på höger sida. Han var tidigare varit med i u-19 Landslaget och skulle definitivt höra hemma i sådant "all-star" lag.
Sen tänker jag vara sådär otroligt småaktig och elak, och säga att NBB+RB skulle ha lika stor chans i superserien som en snöboll i helvetet. Skillnaden är för stor.. alla som spelat både SS och div.2 kan vittna om det. Vi kan väl börja med att se hur det går för Bulldogs i kvalet och eventuellt ettan, sen kan vi börja spekulera vidare..
|
|
|
Post by lllll on Aug 18, 2007 22:20:59 GMT 1
Faluns bäste Guard är heter Aron Jalkevik, och jag tror han brukar spela på höger sida. Han var tidigare varit med i u-19 Landslaget och skulle definitivt höra hemma i sådant "all-star" lag. Sen tänker jag vara sådär otroligt småaktig och elak, och säga att NBB+RB skulle ha lika stor chans i superserien som en snöboll i helvetet. Skillnaden är för stor.. alla som spelat både SS och div.2 kan vittna om det. Vi kan väl börja med att se hur det går för Bulldogs i kvalet och eventuellt ettan, sen kan vi börja spekulera vidare.. Helt sant... men ändå tror jag att de 2 lagen har den bred ett riktigt bra amerikanskt fotbollslag i sverige behöver... MEN som sagt ska bli kul o se hur det går föt RB i kvalet... Lycka till grabbar!!
|
|
|
Post by FC Coach on Aug 19, 2007 17:52:04 GMT 1
Look for #70 Aron Jalkevik to be playing for the Marvels next season.
God forbid they listen to him and let him play FB. With a head of steam, I'd hate to have to stop him.
|
|
|
Post by Bulldog on Aug 19, 2007 18:39:12 GMT 1
Woho, snoppmätartävling på forumet igen! De finns tyvärr bara en segrare och de är Bulldogs CB Emil "Dräparn" Rudholm.
|
|