|
Post by Fredrik Pilbck on Apr 11, 2005 15:42:02 GMT 1
Nu på söndag 17/4 kommer ÖBK på besök.<br>Träningsmatchen kommer att spelas på Zinken kl 13-16. Välkomna till säsongens första drabbning!
Fredrik Pilbäck HC SMM U16
|
|
|
Post by Matchrapport on Apr 17, 2005 21:02:20 GMT 1
Matchrapport SMM-ÖBK U16 Zinken 17/4 13.45-15.45 185st åskådare På ett soligt zinken tog vi emot Örebro för en träningsmatch så här två veckor före säsongsstarten. Som traditionen bjuder så har vi återigen en publik som vida överglänser många superserielag. Vi började med att köra 10 spel vardera där vi började med bollen. Första tio spelen var 1:a och 10. Sedan gick bollen över till ÖBK Nästa tio spel var 3:e och långt Sedan var det återigen ÖBK´s boll. Till sist körde vi 3:e och kort nere i ÖBK redzone. Därefter spelade vi några drives mot varandra men utan sparkspel. Efter vårt gästspel i Ystad så märktes det att vi hade mer matchvana än Örebro. Många missade tacklingar från ÖBK´s försvarare blev räddningen några gången. Anfallsmässigt så hade vi lite problem med att hålla i blockarna. Även några mottagningar skulle ha förvaltats något bättre. Men i det stora hela så gör hela anfallet ett synnerligen stabil insats. QB Jocke Nilsson börjar nu bli varm i kläderna och kommer att sätta grillor i många DB coacher denna vår. OL regerar och ser till att Jocke får gott om tid på sig. RB Amat Jobe ser ut att bli årets stora stjärna om han fortsätter så här. Många fina spel och han förvaltade alla blockar föredömligt. I försvaret måste vi jobba på att attackera mer med LB´s.<br>Vi läser allt som oftast rätt men litar inte på vad vi ser. DL spelar genom hela matcher kanon. Mycket aggressivt men samtidigt kontrollerat. I bakfältet bör vi jobba lite mer på kommunikationen så att vi inte hoppar på samma bollar. Men även här måste sammanfattningen fokuseras på mycket fina prestationer. Totalt fick Örebro 6st spring spel på mer än 6yards och två passar på mer än 8yards. Jag skulle tippa på att vi släppte max 70 totalt. Lite tack vare en del höga snappar men ändå. På det hela taget var det en mycket nyttig genomkörare för bägge lagen. Jag vill härmed tacka Örebro för en hård och ren match och önskar er all lycka i vårens seriespel. Ett stort tack till dagens domare som skötte uppgiften med bravur. Slutligen ett stort tack till Viktor Alge som filmade matchen på ett sätt som jag inte har sätt på mycket länge. Vi ses på Zinken lördagen den 30 april kl 19.00. Då står Solna Cheifs för motståndet. Fredrik Pilbäck HC SMM U16
|
|
|
Post by TRC on Apr 17, 2005 21:40:16 GMT 1
javlar årets stjärna. Kanske lite väll tidigt med det?! eller?! Men du kanske menade inom laget? vad vet jag. Jag vet att det finns många bra spelare inom Sthlm och att aldrig spela förr till stjärna inom Sthlm tror ja ej på. Men efter ni mött TRC,TF och SC kan vi se om han fortfarande e stjärna.
|
|
|
Post by Danne on Apr 18, 2005 21:07:44 GMT 1
När jag blir stor vill ja bli som amat! :S
|
|
|
Post by coolguy on May 1, 2005 22:28:48 GMT 1
när jag blir stor vill jag sluta klaga på allt som skrivs och bli någorlunda bra på fotboll och sluta hänga på alla forum och skriva massa skit
|
|
|
Post by coola grappen on May 14, 2005 1:19:51 GMT 1
HAHA ja me
|
|
|
Post by Guest on May 14, 2005 22:25:01 GMT 1
Jag har hört att den där Amat är kattigaste katten!
|
|
|
Post by undrande on May 15, 2005 15:45:45 GMT 1
Vart någonstans står det att Amat Jobe aldrig har spelat förut?
|
|