|
Post by Match 3 on Jul 30, 2007 12:53:39 GMT 1
Snart var det dax igen, de två tyngsta lagen i division 2 möts för tredje gången. Borås är favoriter efter två vinster - men Karlskoga är revanschsugna och aldrig de som skulle ställa skorna på hyllan. Mycket pride som står på spel!
Tankar om mötet? Tips?
|
|
|
Post by TROR on Jul 30, 2007 21:27:59 GMT 1
Tror att Rhinos kommer ta det mer som en träningsmatch och jobba på sina svagheter med mera inför kvalet, för wolves del gäller det väl sista jämna motståndet för detta året så dom ger nog järnet. Seger till wolves med 20 - 14.
|
|
|
Post by osse_dl on Aug 6, 2007 22:59:10 GMT 1
om jag ska vara ärlig så tror jag att borås vinner i den sissta mötet
|
|
|
Post by marcus on Aug 7, 2007 16:12:02 GMT 1
Mitt tips är att det blir en jämn match, vet inte hur det ser ut i skogarna i norr men dom har i alla fall fått en match i sig efter uppehållet och fått upp flåset och präntat in några extra ränder över hjälmarna vilket är ett plus. Dock hemmaplan för Borås, där Wolves offense fortfarnade inte gjort en enda TD i år (enda kom på en INT från Wolves defense i första mötet) Tror det blir en varm match (sommarn har äntligen kommit till Borås också) och slutresultatet: 21-13 till oss noshörningar. Välkomna hairy Therus o Co.
|
|
hAIRY Therus himself
Guest
|
Post by hAIRY Therus himself on Aug 10, 2007 18:55:06 GMT 1
hej, ingen preview idag, inge sugen på det... Jag hoppas på en jämnn och tuff match, (men alla skall vara snälla mot domarna). Vi i Karlskoga har visst tagit semester utan att jag vet om det, blir vi över 17 man mot Borås blir jag glad, med 30 man licensierade så förstår jag inte hur endast 17 vill spela fotboll. Största avbräcket imorgon blir avsaknaden av Anders Larsson som O.Guard och Hans Gunnarsson som FB, vi hoppas kunna fylla deras platser bra och lcykas röra på bollen offensivt. (Ska tilläggas att dessa två herrar vill, men inte kan vara med) Defensivt blir det tungt med flera starters borta, vi vet vad Borås kan och vi måste försöka stoppa det. Tror att....vänta nu.....de blev nästan en preview ändå ju---- Tror att om borås lägger i en växel så kan det bli jobbigt för oss, samtidigt brukar man spela bra med lite folk o mycket vilja. Hoppas bara viljan finns där hos oss, något jag börjat tvivla på hos många av mina "mannar" (läs: pojkar) Men men....match blir det.......cést la vie ...ja e INT bitter. ;D ha en bra lördag alla där ute. nu blir det ironman. mvh. R.Therus, wolves
|
|
|
Post by marcus on Aug 10, 2007 20:45:36 GMT 1
Som QB borde du va "INT-bitter"...
/Ordvitsarn
|
|
|
Post by Jocke on Aug 11, 2007 10:58:01 GMT 1
Det blir INTE jämnt. 41-0 till Borås
|
|
|
Post by marcus on Aug 11, 2007 15:17:56 GMT 1
Blev bättre än mitt tips, vilket jag givetvis är glad över. Kort referat: Dålig första halvlek, många misstag och uppehållet sätte tydliga spår i båda lagen, 6-6 i halvtid.
Andra halvlek: Rhinos trappade upp och visade att vi hör hemma i division 1 ehhh superserien menar jag ju förståss.
Slutresultat: 30-6
|
|
|
Post by japp on Aug 11, 2007 15:54:13 GMT 1
Rhinos visade att det går att komma långt på vilja och beslutsammhet. Dålig första halvlek, defense var tamt framför allt linjespelet. I andra halvlek gjorde dom bättre ifrån sig och stängde ner wolves oline. Offense visade lite missar i tajming och var ringrostiga efter uppehållet i första halvlek. I andra så kom även dom igång och bäst på plan var rhinos offensiva linje tillsammans med Rb:n.
|
|
|
Post by Bilder on Aug 12, 2007 11:44:07 GMT 1
|
|