|
Post by Lance on Jun 20, 2007 20:12:49 GMT 1
Vill höra folks tankar och tippningar om vilka dom tror tar sig till 1:an.
Bespara oss gärna trashtalk om att varandras lag är dåliga osv.
|
|
|
Post by wwehd on Jun 20, 2007 20:40:10 GMT 1
Jag tror att segraren i där uppe i norr har en bra chans. Främst på grund av kraftig underskattning från laget dom får möta i kvalet. Desssutom har alla slagit alla där uppe så lagen är vana vid täta matcher och kommer vara på tårna hela säsongen ut.
|
|
|
Post by HeyHo on Jun 22, 2007 14:09:54 GMT 1
Jag håller med ovanstående talare. Det lag som vinner Norra tror jag har stor chans att ta sig upp. Sedan om det laget vill ta klivet upp återstår att se. Eftersom att många av lagen är inne i ett generationsskifte så är det väl möjligt att det finns nåt av lagen som skulle tacka nej till en Div 1 plats.
|
|
|
Post by norr on Jun 22, 2007 18:08:52 GMT 1
Jag hoppas och tror att ett av våra lag här i norr också tar hem detta. Det är ju endast en division-seger vi tränar och sliter för. Men att HELA tiden skylla i alla lag att dom är inne i ett generationsskifte, tycker det är en grymt lam anledning för samtliga lag. Varje år sker ett "generationsskifte", och varje år kommer juniorer upp till seniorlaget och några old fox lägger skydden på hyllan. Har alltid varit och kommer alltid förbli. Väljer man att inte gå upp handlar det tyvärr oftast om det ekonomiska, men vi krigar och sliter även där. Så jag hoppas och vill se ett norrlandslag i Div 1 kommande säsong!
|
|
|
Post by djup on Jun 22, 2007 18:30:29 GMT 1
Tror inte nått lag förrutom Jamtland har djupet i truppen att klara av en div1 säsong...
|
|
|
Post by Keven on Jun 22, 2007 18:40:44 GMT 1
Luleå has around 40 senior players. Umeå has 35 seniors and 20 U19 players. I think the only team that is a little short is Sundsvall. I think if Sundsvall wins they will find enough players. I actually think Jamtland is a little short on senior players. So players will not be the problem. I think it will be more an economic question.
Keven
|
|
|
Post by va on Jun 22, 2007 18:51:05 GMT 1
Luleå has around 40 senior players. Umeå has 35 seniors and 20 U19 players. I think the only team that is a little short is Sundsvall. I think if Sundsvall wins they will find enough players. I actually think Jamtland is a little short on senior players. So players will not be the problem. I think it will be more an economic question. Keven Jag fattar inte? OM Sundsvall vinner så hittar de fler spelare? Svårt att få fram 11 man i u19 laget bådar inte direkt gott för framtiden
|
|
|
Post by Keven on Jun 22, 2007 19:01:41 GMT 1
I know to stay in D1 you really need a youth program. I just know Sundsvall. They will find a way to play at least 1 year in D1 if they win. Probably not the best thing to do but it is hard to resist a chance to play more games against different teams.
Keven
|
|
|
Post by kvalplatser on Jun 28, 2007 23:37:38 GMT 1
Västra / Södra
---------------------------------- Lag - Borås Rhinos Vs Lag - ?
----------------------------------- Norra / Östra
Lag - ? Vs Lag - ?
-----------------------------------
Bara en serie som är klar än, Rhinos tog Lakers i en avgörande match med 74 - 0 och blev därmed klara för kvalspel.
Vad jag förstått så är det väl två lag som går upp.
Frågan är vad som händer om Rhinos nu skulle slå laget från södra, då finns det bara två lag i division 2 västra vilket inte är nog. Tror vi kommer få en omläggning av serierna i så fall. Vad görs med ett lag som lakers då? Är dom ett division 2 lag eller är det så att dom rent av borde göra en division 3 för det var stor klass-skillnad i dagens mach mellan dom och Rhinos.
Ska bli kul att se hur serierna slutar och vad som händer framåt september.
|
|
|
Post by SD on Jun 28, 2007 23:38:52 GMT 1
Skövde planerar ju att ha ett lag nästa år!
|
|
|
Post by Hur on Jun 28, 2007 23:45:17 GMT 1
Hur skulle serierna kunna se ut då? 3 lag är ändå för lite om det skulle vara så att ett lag från västra går upp. Marvels-B Carlstad-B Skövde Lidköping Jönköping Wolves Det hade varit nått
|
|
|
Post by RKrey on Jul 4, 2007 1:48:45 GMT 1
Man kan ju hoppas att det blir en omläggning i västra serien om det nu blir en seger i Rhinos riktning och de väljer att gå upp. Att ha två lag, Wolves o Lakers kommer inte bli någon direkt höjdarserie för nått av lagen, om man nu ens kan kalla det serie.
Hoppas att Jönköping och Skövde lyckas samla ihop folk så det blir en varierande serie igen. Sen självklart om Marvels och Crusaders lyckas få ihop hållande B-lag
Skulle vara kul med lite variation lagmässigt.
/Rub
|
|
|
Post by domare on Jul 4, 2007 12:46:34 GMT 1
Bra idé, se till bara att man får döma med B-domare /juniordomare i en ev. b-lags-serie annars kommer det ALDRIG att gå att få ihop domarteam till alla deras matcher samtidigt som det spelas div.1och SS-matcher på helgerna...
|
|