|
Post by Johansson77 on Jun 16, 2007 15:14:35 GMT 1
Det var riktigt kul att spela idag trots det dåliga vädret. Ystads defense spelade grymt bra och det är tack vare dom som Ystad står som segrare. Stor eloge!
#77 Ystad
|
|
|
Post by undrar on Jun 17, 2007 0:39:06 GMT 1
Tycker att det är roligt att läsa dessa inlägg, det är ju tydligt att folk kan och vet bäst i alla lägen oavsett om de har fel... Undrar över Hstd-Ystad matchen: Hur kommer det sig att Ystad "går från klarhet till klarhet" när de endast lyckas vinna med 8-0 mot Halmstad? Jag säger inte att jag kan mycket om spelet men för mig är det löjligt låga siffror, det låter som att matchen kunde svängt och lika gärna vunnits utav Halmstad. Vem var där? Vem kan ge en opartisk bilden utav matchen? Inga fler juniorraketer som skriver att allt Ystad gör är korekt och att deras förlust mot Halmstad va en "skräll".... Tack på Förhand //Kenta
|
|
|
Post by Publik on Jun 17, 2007 6:07:07 GMT 1
En förklaring till de låga poängen var att det regna o ösregna med sidoblåst hela matchen.De var inget idealväder för offense spel
|
|
|
Post by hultan on Jun 17, 2007 18:05:19 GMT 1
Intressant för de som inte såg matchen är att halmstad fick en TD bortdömd innan den som Ystad fick tillräkna sig. mycket bra match av ystad, vilka hade gjort rätt förändringar i defense för att vinna.
|
|
|
Post by Skill on Jun 17, 2007 18:21:25 GMT 1
Någon som har resultaten från dagens matcher?
|
|
|
Post by Johansson77 on Jun 17, 2007 18:33:15 GMT 1
Ystad går från klarhet till klarhet , ser bra ut , och med lite tunga comebacks i uppehållet kommer man vara lite starkare till avslutningen av serien !!! Tycker att det är roligt att läsa dessa inlägg, det är ju tydligt att folk kan och vet bäst i alla lägen oavsett om de har fel... Undrar över Hstd-Ystad matchen: Hur kommer det sig att Ystad "går från klarhet till klarhet" när de endast lyckas vinna med 8-0 mot Halmstad? Jag säger inte att jag kan mycket om spelet men för mig är det löjligt låga siffror, det låter som att matchen kunde svängt och lika gärna vunnits utav Halmstad. Vem var där? Vem kan ge en opartisk bilden utav matchen? Inga fler juniorraketer som skriver att allt Ystad gör är korekt och att deras förlust mot Halmstad va en "skräll".... Tack på Förhand //Kenta Det är ju förmodligen så att det första inlägget är skrivet av en person med lite insyn i Rockets. Han menade kanske att Ystad går från klarhet till klarhet överlag och inte bara just i matchen mot Halmstad. Matchen i sig finns det inte så mycket att säga om...regnet förstörde det offensiva spelet för båda lagen...inte många first downs från någon av lagen. Många fumbles och onödiga flagger från båda lagen, som det brukar vara när vädret suger som det gjorde. För övrigt måste jag säga att domarna (som brukar få mycket skit) skötte sig mycket bra matchen igenom.
|
|
coni
Bänkvärmare
|
Post by coni on Jun 17, 2007 18:50:32 GMT 1
C4 Lions - Lund Vikings 24-22
|
|
|
Post by joje on Jun 17, 2007 19:15:32 GMT 1
C4 Lions - Lund Vikings 24-22 (12-16)
lugi kom laddade med 12 man och spelade en mycket bra match.
|
|
|
Post by Tompa 31 on Jun 17, 2007 19:47:33 GMT 1
|
|
|
Post by Undrar Bara on Jun 17, 2007 19:54:55 GMT 1
nån bra anledning till varför Halmstad använde Ystads bortadräkter ?
|
|
|
Post by Gissar on Jun 17, 2007 20:11:29 GMT 1
Förmodligen för att Halmstad bara har ett ställ och de är gröna tröjor. Då Ystads tröjor också är gröna och dom är hemmalag så har dom kvar sina tröjor och lånade ut sitt borta ställ till Halmstad.
|
|
|
Post by Sder on Jun 17, 2007 20:20:01 GMT 1
Förmodligen för att Halmstad bara har ett ställ och de är gröna tröjor. Då Ystads tröjor också är gröna och dom är hemmalag så har dom kvar sina tröjor och lånade ut sitt borta ställ till Halmstad. jag förstod det men jag trodde att Halmstad hade ett bortaställ det var df jag tyckte det var konstigt
|
|
|
Post by Dan on Jun 18, 2007 9:15:22 GMT 1
Halmstad har ett borta ställ som består i nästan bara oline tröjor från växjö, men det är beställt tröjor så förhoppnings vis efter uppehållet så har halmstad 3 ställ att använda sig av, och varför halmstad hade ystads tröjor i stället för sinna egna får ni fråga ystad!
|
|
|
Post by halmstadnr73 on Jun 18, 2007 10:26:59 GMT 1
Ville bara tacka Ystad för en bra match i vilken defence hade roligast. Jag vet inte om tröjorna har någon betydelse i sammanhanget, vilket jag betvivlar, men det är skönt att veta att man kan låna av andra lag när det behövs. Nu blir det spännande efter uppehållet och varje match kommer ha stor betydelse i slutändan.
|
|
|
Post by Spionen on Jun 18, 2007 17:22:44 GMT 1
Då var sista matchen innan uppehållet spelat. Ställningen ser ut så här..
Ystad Rockets 10 Halmstad Eagles 10 Kristianstad C4 Lions 8 Lugi Vikings 4 Hässleholm Hurricanes 4 Calmar Pirates 0
Nu är frågan vilka lag som kan hålla kvar sina spelare, OCH helst även få in lite nya som kan förstärka t.ex. Halmstad eller Calmars Line. Alla lagen kan behöva lite förstärkning, men det jag verkligen skulle vilja se för en rolig fortsättning är att Hässleholm får in lite nya WR, jag hörde att Hurricanes sprang in nästan alla sina poäng genom att låta linjen trycka ner calmar. Detta är en teknik som inte kommer att fungera resten av serien, utan man behöver kunna passa för att få fler poäng.
Sen undrar jag också om Lugi kommer att förlora några spelare nu när många har slutat skola o.s.v och med lite tur så kanske Lugi kan få några spännande nyförvärv nu när det snart är en ny termin. Någon tysk eller Amerikan kanske.. Hade ju varit kanon :-)
|
|