|
Post by Matte on Jun 11, 2007 6:59:26 GMT 1
Denna omgång får stor betydelse för hur serien ska sluta. Serien vänder och vi har att se fram emot returmötet mellan Ystad och Halmstad. Halmstad rider på en framgångsvåg och är obesegrade så här långt. Ystad har gått från klarhet till klarhet och kommer säkert bjuda upp örnarna till en jämn kamp. Jag tror att Halmstad kommer att få uppleva säsongens första förlust. Övriga matcher i omgången är mer lättippade. Hässleholm vinner över Calmar och C 4 kör enkelt över Lugi. Efter denna omgång väntar det så förödande långa sommaruppehållet då många spelare försvinner och träningarna går på halvfart.
|
|
|
Post by halmstadnr73 on Jun 11, 2007 7:39:38 GMT 1
Jag håller nästan med! (Oväntat va?!) Ystad-Halmstad kommer bli en rysare där laget med starkast lagmoral vinner (vi då... )
Calmar-Hässleholm blir nog som tidigare i år om inte Calmar gör något radikalt, vad vet jag inte... Kan gissa 14-35.
Tunga C4 springer över Lugi med 21-7.
|
|
|
Post by Spionen on Jun 11, 2007 9:03:08 GMT 1
Ystad - Halmstad, Jag tror att Ystad - Halmstad matchen blir en poängrik och kul match som Ystad går segrande ur, säg vad man vill.. men åka bil/buss i flera timmar en varm sommardag tar på krafterna, och Ystad är nog enormt sugna på att vinna. Båda lagen är lätta och snabba och det kommer att handla om vem som vill mest.
Calmar - Hässleholm, Calmar verkar sugna på sin hemsida, pratar om säker vinst o.s.v. och vem vet, Hässleholm har spelat jättedåligt de senaste matcherna, man ser på vissa spel att dom skulle kunna slå alla lagen i serien en bra dag, men när 3 av 4 spel inte går som planerat så hjälper det inte. Jag tror som innan, kan hässleholm samla laget, få ordning på spelet så att det inte hela tiden blir ett par som gör personliga bra spel så vinner dom, annars ka ndet mycket väl bli Calmars första vinst.
C4 - Lugi, Jag tror att Lugis väldigt snabba defens kommer att springa sönder lejonens tunga killar. Speciellt om det blir en varm sommardag, Lugi passar också bättre än C4, så det blir nog en säker vinst på Lundapojkarna skulle jag tro..
|
|
|
Post by bah on Jun 11, 2007 17:30:39 GMT 1
Ystad - Halmstad 28-15
Calmar - Hässleholm 14-26
C4 - Lugi 18-20
|
|
|
Post by Tippare on Jun 11, 2007 21:17:52 GMT 1
Ystad - Halmstad 36 - 18
Calmar - Hässleholm 24 - 14
C4 - Lugi 21 - 27
|
|
|
Post by Jepp on Jun 13, 2007 8:23:23 GMT 1
Denna omgång får stor betydelse för hur serien ska sluta. Serien vänder och vi har att se fram emot returmötet mellan Ystad och Halmstad. Halmstad rider på en framgångsvåg och är obesegrade så här långt. Ystad har gått från klarhet till klarhet och kommer säkert bjuda upp örnarna till en jämn kamp. Jag tror att Halmstad kommer att få uppleva säsongens första förlust. Övriga matcher i omgången är mer lättippade. Hässleholm vinner över Calmar och C 4 kör enkelt över Lugi. Efter denna omgång väntar det så förödande långa sommaruppehållet då många spelare försvinner och träningarna går på halvfart. Håller med om detta, uppehållet är förödande för er DIV II spelare men det är ju upp till var och en att puscha på och få med vännerna under sommaren.. Något som är ganska fräckt är ju att förhands tippade Hässleholm ligger näst sist ohc har 58 -163 i poängskillnad. Något av ett botennapp i år och är för mig lite av en besvikelse. Men dem behvöer väl ett eller 2 år till för att få in stabilitet och få igång allt.
|
|
|
Post by Rtt on Jun 13, 2007 8:44:42 GMT 1
Det stämmer inte att lagen tappar spelare efter sommaruppehållet! När de som jobbar med serieutredningen kollade så är verkligheten att de lag som vinner får fler spelare, de lag som ligger i mitten av tabellen har ungefär samma och de lag som förlorar får färre spelare. Ungefär samma oberoende av division.
Vi har alltså en massa medgångslirare....det är ett större problem än vad sommaruppehållet är.
JT
|
|
|
Post by Hstad on Jun 13, 2007 14:03:27 GMT 1
Oj! Ingen tror på oss nu också, hmmm...känner igen det där och hur gick det då Nä, det är bara bra för oss att slå i underläge för senast var en skum match www.putfile.com/pic.php?img=5662223 som sagt.........
|
|
|
Post by oui on Jun 13, 2007 18:40:10 GMT 1
Ystad - Halmstad 21 - 28
Calmar - Hässleholm 12 - 21
Kristianstad - Lugi 7 - 21
|
|
|
Post by En som vet on Jun 14, 2007 15:24:49 GMT 1
Ystad - Halmstad 32-6 Varför? Halmstad hat haft tur i sina första matcher mot bra motstånd, har legat under i halvlek och "kommit" tillbaka mot slutet. varför? för att moståndarna har tagit det lungt mot slutet, tror inte halmstad kommer att vinna mot varken C4, Ystad eller Lund nu. Hässleholm och kalmar e ju givna men ja säger grattis till ystad som kommer att vinna div2 södra i år
|
|
|
Post by hmpf on Jun 14, 2007 21:18:24 GMT 1
Givna vet jag ju inte! Om halmstad enligt dig har skrällt, varför skulle inte kalmar eller hässleholm kunna skrälla mot halmstad? Ystad och Lund är bättre än Halmstad enligt mig Ystad - Halmstad 32-6 Varför? Halmstad hat haft tur i sina första matcher mot bra motstånd, har legat under i halvlek och "kommit" tillbaka mot slutet. varför? för att moståndarna har tagit det lungt mot slutet, tror inte halmstad kommer att vinna mot varken C4, Ystad eller Lund nu. Hässleholm och kalmar e ju givna men ja säger grattis till ystad som kommer att vinna div2 södra i år
|
|
|
Post by bah on Jun 15, 2007 10:13:36 GMT 1
Givna vet jag ju inte! Om halmstad enligt dig har skrällt, varför skulle inte kalmar eller hässleholm kunna skrälla mot halmstad? vinster mot hässleholm och kalmar e givna eftersom dom inte alls är på samma nivå som resten av lagen.
|
|
|
Post by Trtt p det on Jun 15, 2007 14:38:53 GMT 1
varför detta agg mot oss ! Jag upplever att det inte går samma snack kring exempelvis Ystad, har vi gjort någon illa, förlåt isåfall? Visst, vi vill vinna mot Ystad men har samtidigt respekt för dem och förlöjliga varken dem eller de andra lagen. Det är väl skoj att det finns fler utmanare mot Ystad iår jämförelsevis med de två tidigare åren, jag förstår inte varför det svider i ögonen på folk. Fler bra starka lag är ju en framgång för sporten i stort. Och dessa expert-förklaringar kring våra vinster, "trötta/avslappnade motståndare i slutet", "tur", "överkörda i första" etc är obegripliga. Det är väl en del i all idrott att kunna ta fram sina kvaliteér när det krävs, hålla ut sista quartern för att inte låta motståndarna scora, förändra taktik i halvlek etc se´n må Ystad har bättre lag på pappret, vad vet jag. Nej, Ystad/Kristianstad förlorade sina ledningar i slutet på matcherna, om det var pga trötthet, lathet, eller våra kvaliteér eller en mix vet jag inte men oavsett är det faktorer som påverkar- SPORT kallas det. Annars behöver vi ju inte spela några matcher överhuvudtaget.
|
|
|
Post by Rockets on Jun 15, 2007 20:20:04 GMT 1
varför detta agg mot oss ! Jag upplever att det inte går samma snack kring exempelvis Ystad, har vi gjort någon illa, förlåt isåfall? Visst, vi vill vinna mot Ystad men har samtidigt respekt för dem och förlöjliga varken dem eller de andra lagen. Det är väl skoj att det finns fler utmanare mot Ystad iår jämförelsevis med de två tidigare åren, jag förstår inte varför det svider i ögonen på folk. Fler bra starka lag är ju en framgång för sporten i stort. Och dessa expert-förklaringar kring våra vinster, "trötta/avslappnade motståndare i slutet", "tur", "överkörda i första" etc är obegripliga. Det är väl en del i all idrott att kunna ta fram sina kvaliteér när det krävs, hålla ut sista quartern för att inte låta motståndarna scora, förändra taktik i halvlek etc se´n må Ystad har bättre lag på pappret, vad vet jag. Nej, Ystad/Kristianstad förlorade sina ledningar i slutet på matcherna, om det var pga trötthet, lathet, eller våra kvaliteér eller en mix vet jag inte men oavsett är det faktorer som påverkar- SPORT kallas det. Annars behöver vi ju inte spela några matcher överhuvudtaget. jag förstår inte heller allt snack, tycker att halmstad har ett bra gäng... spännande och se hur matchen går imorron
|
|
|
Post by Anders on Jun 16, 2007 14:54:59 GMT 1
Ystad - Halmstad .. 8-0 svängig match som Ystad tog greppet om i slutet på 1a halvlek genom snygg run av Dennis Vang ... Tommy Moström tacklade sedan Eagles punter i deras enzone för Saftey .. i halvtid öppnade himlen sig och det ööööste ner i andra halvek med många fumbles på båda lagen Ystad går från klarhet till klarhet , ser bra ut , och med lite tunga comebacks i uppehållet kommer man vara lite starkare till avslutningen av serien !!!
|
|