|
Post by Djiff on May 27, 2007 23:15:58 GMT 1
Har svårt att se varför emil är the bad guy. Klart han blir lack när omständigheterna är som de är, oavsett vems felet är.
Oavsett vad som hände i helgen går det inte att bortse från att DIF är en organisation som försöker göra för mycket och därför inte kan leverera. Titta på deras juniorer, det känns inte ok att slänga in 15 orutinerade grabbar i juniorserien i stockholm för att bli mördade varje helg. Spela när ni har ett lag som i alla fall är många nog att spela utan att riskera spelarnas hälsa (samma med U16). Att dessa grabbar sen ska slitas ut med att boosta upp ett B-lag känns orealistiskt och inte schysst mot gtrabbarna. I deras pee wee har jag sett saker som får mig att må illa. Spelare som inte vill spela och gråter för att slippa men dras in på plan för att de inte har fullt manskap. Känns som att kidsen offreas för att DIF ska uppfylla kraven (på pappret) att få spela i superserien nästa år.
Och DIF, skriv inte vilken idiot jag är, anonym etc etc. Allt det vet jag redan att ni tycker.
|
|
|
Post by benny on May 28, 2007 6:44:17 GMT 1
stick to the topic.
Det är tråkigt det som hände i helgen men lägg ner påhoppen mot övriga sektioner i föreningen.
Dif skulle ha skippat u19 serien på våren och låtit dom killarna lira division 2 fotboll istället. Gjort är gjort, man lär sig av sina misstag. Men det är väl bra att du djiff spelar i en förening som aldrig gjort nåt misstag, alltid haft minst 30 pers till match, etc. Grattis till dig.
|
|
|
Post by Thommy on May 28, 2007 20:14:51 GMT 1
Lägg ner den här diskussionen nu. Den gagnar varken NBB eller DIF det allra minsta. Det som har hänt har hänt och tja, ibland missar man saker. Och som sagt, vi spelar en andra klassens sport i det här samhället... tyvärr, så det lär inte vara sista gången en sån här sak händer.
Thommy NBB
|
|
|
Post by M Hammargard on May 31, 2007 10:16:15 GMT 1
Saxat från Difs hemsida:
"De problem som uppstod med lördagens matcher på Kärrtorp; U19-matchen mot Arlanda Jets och Utvecklingslagets match mot Nyköping Baltic Beasts; har nu undersökts närmare. Det har visat sig att Stockholms Stads Idrottsförvaltning gjort ett misstag i samband med bokningen, och kommunen tar på sig hela ansvaret för problemen. Idrottsförvaltningen har framfört en uppriktig ursäkt till Djurgården och - via oss - till övriga drabbade lag.
Man har också säkerställt att kommande bokningar på Kärrtorp är OK, och jobbar nu på att hitta ett förslag för när Utvecklingslagets uppskjutna match mot Baltic Beasts kan spelas."
Trist när det händer, men vi tjänar ingenting på att peka finger. Jag tror nog att flera av DIF:s spelare också blev väldigt upprörda av det inträffade. Problemen med Dif:s Ungdomslag är nog snarare att Stockholmsserierna är väldigt tuffa med killar som spelat och tränat ihop i många år. Även DIF:s ledare är här nybörjare. Ge dem ett par år så blir det förhoppningsvis bättre
|
|