emil
Backup
|
Post by emil on May 26, 2007 20:21:19 GMT 1
Ja, vad ska man säga. Tycker till att börja med det verkar varit dåligt arbete från DIFs sida som inte hade allt under kontroll. När vi först kom dit idag runt halv 3 så fick vi höra att deras plan var dubbelbokad, samt att dem hade väldigt dålig uppslutning till matchen. Visst vad ska man göra vid dålig uppslutning, men varför då inte redan innan matchen ta reda på om det kommer tillräckligt med folk så vi som behövde åka upp till Stockholm inte hade behövt göra den jobbiga resa som vi nu fick göra.
Efter lite argument fram och tillbaka om hur vi skulle göra med dagens match så beslutades det hyffsat snabbt endå med ett förslag av DIF, att vi skulle försöka klämma in matchen någon annan dag. Vi kom innan med det hyffsat uppenbara förslaget om att dem skulle lämna WO, då dem endå inte värkade ha tillräckligt med folk eller ha vare sig bokad plan eller lusten att spela. Flera från DIF sa att dem skulle vara tvugna att dra tidigare från matchen om vi hade startat matchen från den tid som vi senare gavs som var runt 17:30-18:00, istället för 16:30 som det från början var sagt.
Jag tycker detta borde ses som att DIF inte har den summa spelare i sitt B-lag som minst behövs för att kunna genomföra en säsong, samt att dem borde lämnat WO och att dem med det får lämna serien och satsa på sitt A-lag istället. För jag samt många andra från NBB (om inte alla), tycker det känns välldigt jobbigt att behöva åka hemmifrån familj, ev. jobb och andra viktiga händelser som vi fick lägga åt sidan för att kunna komma och spela denna match som endå inte blev av. Ta er i kragen och se över erat lag, sånt här gynnar inte sporten.
Jag kan förstå att det kan vara krångligt med spelare och få en översikt om villka som kan komma eller inte, men det är sånt man som lag får ansvara för om man ställer upp i en serie, alla får samma ansvar. Jag lägger inte hela skulden på er men det är också erat ansvar som lag att planera i förtid innan match för allas bästa.
|
|
|
Post by Sluta on May 26, 2007 20:34:57 GMT 1
Ja, vad ska man säga. Tycker till att börja med det värkar varit dåligt arbete från DIFs sida som inte hade allt under kontroll. När vi först kom dit idag runt halv 3 så fick vi höra att deras plan var dubbelbokad, samt att dem hade välldigt dålig uppslutning till matchen. Visst vad ska man göra vid dålig uppslutning, men varför då inte redan innan matchen ta reda på om det kommer tillräckligt med folk så vi som behövde åka upp till Stockholm inte hade behövt göra den jobbiga resa som vi nu fick göra. Efter lite argument fram och tillbaka om hur vi skulle göra med dagens match så beslutades det hyffsat snabbt endå med ett förslag av DIF, att vi skulle försöka klämma in matchen någon annan dag. Vi kom innan med det hyffsat uppenbara förslaget om att dem skulle lämna WO, då dem endå inte värkade ha tillräckligt med folk eller ha vare sig bokad plan eller lusten att spela. Flera från DIF sa att dem skulle vara tvugna att dra tidigare från matchen om vi hade startat matchen från den tid som vi senare gavs som var runt 17:30-18:00, istället för 16:30 som det från början var sagt. Jag tycker detta borde ses som att DIF inte har den summa spelare i sitt B-lag som minst behövs för att kunna genomföra en säsong, samt att dem borde lämnat WO och att dem med det får lämna serien och satsa på sitt A-lag istället. För jag samt många andra från NBB (om inte alla), tycker det känns välldigt jobbigt att behöva åka hemmifrån familj, ev. jobb och andra viktiga händelser som vi fick lägga åt sidan för att kunna komma och spela denna match som endå inte blev av. Ta er i kragen och se över erat lag, sånt här gynnar inte sporten. Jag kan förstå att det kan vara krångligt med spelare och få en översikt om villka som kan komma eller inte, men det är sånt man som lag får ansvara för om man ställer upp i en serie, alla får samma ansvar. Jag lägger inte hela skulden på er men det är också erat ansvar som lag att planera i förtid innan match för allas bästa. Om du tycker det är så jobbigt att åka från mamma för att spela match kan du väl stanna hemma istället och lägga av att spela am. fotboll. Det gynnar inte någon i div. 2 östra om DIF lämnar WO och drar sig ur.. Tänk till om hur många matcher du får spela under säsong 2007!!! Hoppas inte detta är en officiell NBB kommentar utan att åtminstone styrelsen fattar nyttan med att ha DIF B med i serien. Kämpa på DIF med ert utvecklingslag!
|
|
emil
Backup
|
Post by emil on May 26, 2007 20:57:11 GMT 1
Nej det är värkligen inte ett officiellt uttalande från laget. Jag står fortfarande fast vid vad jag sagt och tycker mestadels bara ditt inlägg är löjligt.
|
|
|
Post by ano on May 26, 2007 20:58:42 GMT 1
www.difaf.se/index.php?option=com_content&task=view&id=13&Itemid=29Med sådär många seniorspelare så ska det inte va något problem med att få ihop folk till två lag, om alla är aktiva dvs... Utifrån sett så är difs största svaghet organisationen och visst är det en ung förening och de ska ha "cred" för att ha kommit så långt på bara 2(?) år! Men som emil i NBB säger så känns det lite drygt att behöva åka till bortamatch och väl där upptäcka att hemmalaget inte har tillräckligt med spelare pga? ja, med den rostern så kan man inte ursäkta att man inte lyckas dressa minst 16 man i ett B-lag, om inte rostern på över 60 pers är något missvisande. Och som tränare bör man väl känna sina spelare så väl, att man på träning innan match kan ta reda på hur många av ens spelare man har tillgängliga om man kan lita på dem om de säger att de ska komma. dif, keep up the good work, men skärpning!
|
|
|
Post by NBB on May 26, 2007 21:05:14 GMT 1
Åsikten är inte representativ för våran klubb. Det som hände är tråkigt, men sporten är inte gagnad av bråk mellan klubbarna pga ett misstag. Vi försöker lösa den uppkommna situationen på bästa sätt och jag hoppas verkligen att DIF B får till en trupp som kan spela hela säsongen. Kommer man med nio man till match så visar man stort hjärta för sporten och det gillar jag.
Nyköping Baltic Beasts
|
|
|
Post by whats next on May 26, 2007 22:36:59 GMT 1
Så det blev ingen match alltså.
Vet man ungefär när nytt datum för matchen bestäms? Eller blir det så att DIF lämnar WO för 2007? Trist om det bara skulle vara 3 lag kvar. Börjar likna norrtvåan...
|
|
|
Post by Sprakfascist on May 27, 2007 0:04:21 GMT 1
tycker mestadels bara ditt inlägg är löjligt. Bland de få meningar du lyckades stava rätt så var en av dem en jag fullständigt håller med, dock riktat mot ditt första inlägg.
|
|
|
Post by jokern on May 27, 2007 6:30:41 GMT 1
Hur kan man ha mage att skriva "så hade vi sluppigt den jobbiga resan upp" när man har ca 10 mil till matchen? Dessutom är merparten av vägen motorväg och klaras såledels av på under 1 h. Våran närmsta match ligger 19 mil och 2.5 h bort och inte är det någon som gnäller över det! Vi ser istället möjligheterna att få utöva den sport vi gillar mest och då är detta inga avstånd!
En gnällspik är vad du är och konsekvenserna av det du skriver om (att DIF skall dra sig ur) verkar du inte förstå!
|
|
emil
Backup
|
Post by emil on May 27, 2007 8:32:08 GMT 1
För det första om att jag stavat fel, vad har det med denna tråd att göra överhuvudtaget? Känns som du har brist på vettiga kommentarer..
Vi har 4 timmars resa till Falun, vi gnäller inte då heller. Men dem ställer inte in sina matcher.. Ni kan sluta skriva onödiga inlägg bara för ni tycker synd om DIF. Jag står fortfarande kvar vid vad jag först skrev, samt att hittills är det inte många som kommit med något vettigt att säga om det, mestadels massa anonyma nollor som sitter och gömmer sig bakom en dator. Ni va inte där så då har ni ingen rätt till att dömma mig på det primitiva sätt ni gör. (Förhoppningsvis känner sig vissa träffade).
Jag ser det hellre som antingen eller; Antingen så har man ett lag eller så har man det inte. DIF har kämpat bra med att försöka få det och gå runt med sitt B-lag, men nu när dem är så få (på gränsen till att inte ens kunna ställa upp). Varför då inte satsa på ETT lag istället? Jag har spelat mot DIF flera gånger förr och det har varit kul, men efter att ha sett deras uppslutning på matcherna och efter resultat så ser det mest ut som dem bara är en "poäng-guldgruva" för resten av lagen.
Om det fortfarande är någon som inte förstår att detta är en personlig åsikt så säger jag det igen. Detta är INTE en åsikt från hela laget NBB, utan från mig personligen.
|
|
|
Post by No pain no brain on May 27, 2007 10:39:35 GMT 1
Vad bra att du står för dina åsikter emil!
Du kan omöjligt känna någon som helst smärta i ditt liv...
|
|
|
Post by herregud on May 27, 2007 10:59:03 GMT 1
Men sluta grina som en liten flicka din tönt. Det enda ni gör i tråden är att komma med massa idiotiska påhopp. Har ni inget vettigt att skriva som har med ämnet att göra, skriv då fan inte. Blir så jävla trött på alla som inte vågar stå för sina åsikter och sedan smutsar ner forumet med omogna inlägg.
emil har ju antagligen försökt vara lite proper i sina inlägg men har fått en värdelös respons tillbaka. Ni har inte sagt mycket vettigt i denna tråd hittills. Så hållkäften om ni inte kan skriva något vettigt!
|
|
|
Post by Jocke on May 27, 2007 11:27:52 GMT 1
Kan förstå emils frustration. Det är som sagt inte alla som är lediga på helgerna utan en del åker från fru och ungar eller kanske tackar nej till att jobba.
Att då inte få veta att matchen inte blir av förrän man anlänt till bortaplan gör ju att man lackar ur. Dels har man ju som sagt åkt "i onödan" men har oxå lagt ut pengar (för soppa eller bussresa) för ingenting.
Hade det bara varit så att hemmalaget varit för få för att anse sig kunna ställa upp och spela så är det självklar w.o. men då hade man i alla fall kunna genomföra en scrimmage eller liknande när man ändå var där. Då hade man i alla fall fått lira lite boll och det hade bara känts som en halvt bortkastad dag.
Som i det här fallet när planen var "dubbelbokad" så beror det på vems felet är. Antingen var den inte dubbelbokad utan dif har bara misstolkat datum/tid och då ska det oxå vara w.o. Det ska inte vara svårt att dubbelkolla en planbokning! Ring idrottsförvaltningen på 08-508 27 510 i god tid före nästa match. Alternativt var planen i själva verket dubbelbokad och i så fall är det ytterst pinsamt för idrottsförvaltningen. I det fallet ställer man upp samtliga på planen och går inte därifrån förrän ansvarig finns på plats för att lösa problemet. Skit i om det är helg och killen ska sätta sig ner och käka med familjen. Det är era skattepengar som pröjsar hans lön, säkert en bra bit över 30000:-/mån och för dom pengarna ska han fanimej kunna ta ett snabbt beslut på plats (om det nu var dubbelbokat).
|
|
|
Post by xavier 19 DIF on May 27, 2007 21:28:55 GMT 1
Now I normally don't write in this forum because most of the time is just nonsense but today I just had to make a comment. First of all i played against NBB last year and had great games and tons of fun playing them. I am however a bit disappointed in the way Emil criticizes and organizations that is trying to build something without the facts. I must admit that last year times were difficult and we ventured in to playing div2 without having enough guys. We learned from that and promised to fix that for this year. And we did. Now the reason why we have problems getting players for the b team this year is not because we didn't have them to my knowledge we have 45 licensed players this year. 25 are locked and can only play for the A team and the rest were supposed to be available to play for the div 2 team. However because there has been a lot of injuries and a lot of personal reasons, such as work getting in the way or other stuff which one can't control, approximately 10 players are unavailable; me included; to play for the moment. We hope that in the near future we'll get a lot of those guys back plus we will have u19 players coming in and helping the squad numbers wise. So in reality we were counting with a roster of 20+ players this year for the b team. Now I understand your frustration on the matter, I have also traveled to a match hoping to play and leaving my family and then once we've arrived we realized that there might not be a game because the refs were not booked. It happens specially in this country. However I did not go into a forum and badmouthed the organization at fault because I honestly did not know the details of the matter. To my knowledge the field was doubled booked it has happened before to us with practice times. And believe me we would have played with 9 men if we had to, You guys in NBB should especially know that we play no matter how much we hurt. I'm glad to see that the comments made on this forum by you reflect your opinion and not your organizations because unlike you your organization has class, I have nothing but respect for NBB and hope to play them on the upcoming games. For the future I suggest you research your facts before you make comments that reflect bad upon you as an individual. We should all be trying to make this sport stronger in this country instead of wasting our time discussing nonsense. Best of luck to all teams in div2. Thats my 2cents.
P.s. I did write my name!
|
|
emil
Backup
|
Post by emil on May 27, 2007 21:45:36 GMT 1
Jag förstår inte varför du skulle ha mer rätt än mig genom att bara anklaga mig för att inte veta något samt ha anklagat DIF för allt. Det var såhär att vi skulle kunnat spela matchen runt 17:30-18:00, MEN era spelare kunde inte stanna kvar för dem hade annat att göra. Då blir man mindre glad på dessa spelare som inte nog med att ni inte kan ha kontroll över situationen, inte heller orkar ställa upp vid nästa tidpunkt som matchen kunde ha spelats. Ni sviker alltså oss som åkt upp till Stockholm peppade inför match, för att ni hade annat att göra. Visste du om det också xavier? Detta var vad som fick mig att bli arg på själva organisationen DIF. Men du som håller en sån klass i dina kommentarer och som vet allt utan att ens varit där, förklara då för mig varför ni valde att inte kunna spela matchen när vi väl fått en annan tid?
Hoppas du förstår vad jag syftar på och ni andra också. Är man väl taggad till match så kan man hålla sig någon timma extra. Men att sen höra att det andra laget då inte har lust/ kan spela drar ned stämningen totalt. Vi offrar oss för detta, då är det inte mer än rätt att båda parter gör det.
P.S Info angående att era spelare inte skulle kunnat spela vid nästa tidpunkt kom från en äldre dam som för tillfället värkade hålla i det hela.
|
|
|
Post by q on May 27, 2007 21:53:16 GMT 1
Släpp taget. Livet går vidare. Om detta är vårat största bekymmer så är våra problem små.
|
|