|
Post by Wicked on May 17, 2007 16:05:51 GMT 1
På söndag är det dags för den andra matchen i Division 2 Norra. Eskimos gästar Huskies på Dragonen IP. Hur tror ni att det går?..
|
|
|
Post by Wicked on May 17, 2007 16:10:54 GMT 1
Själv tror jag att Huskies kommer rycka upp sig avsevärt sedan förra helgen. Mitt tips är att Huskies tar hem det här med 14 - 8.
Huskies offense kommer att prestera mycket bättre än förra helgen och med hemmaplan tror jag inte att Eskimos defense pallar med. De får in två touch downs och en 2pt conversion. Eskimos offense kommer inte ha mkt att säga till mot Westerbottens defense som kommer äga Eskimos utan några problem. Luleås TD kommer att komma efter en interception.
|
|
|
Post by hm on May 18, 2007 10:43:12 GMT 1
Oj då.. Jag undrar om föregående talare är en Huskie spelare...
|
|
|
Post by 11 Huskies on May 18, 2007 11:04:33 GMT 1
Låter nästan som det va. Själv tror jag kanske inte att det kommer se ut riiiktigt sådär på söndag. Dock är jag övertygad om att vi kommer att bjuda på bättre motstånd än vad vi gjorde mot Sundsvall.
/Ludvig Sandström
|
|
|
Post by 18 6 on May 20, 2007 19:01:34 GMT 1
Westerbotten vann matchen med 18 - 6. Till en början var väl Eskimos lite vassare. Men trots att de var fler så orkade de inte med i Huskies tempo och i andra halvlek handlar det mesta om Huskies. Huskies defense spelade väldigt bra och bjöd inte Luleå på många lägen. Några misstag blev det dock några ggr och Umeå lagets defense hade till en bärjan problem med Eskimos sweaps. Enligt mig så vann Huskies rättvist efter att ha ryckt upp sig otroligt mkt sedan matchen mot Sundsvall förra helgen.
|
|
|
Post by skdare on May 20, 2007 22:39:07 GMT 1
Huskies vann rättvist, inte beronde på att de spelade så mycket bätre utan att Luleå var sämre än Sundsvall.
Har nu sett alla lag utom JR men jag tror att SF kommer att vinna serien lätt, då JR vad jag hört, spelar med ett marginellt förstärkt U 19 lag vilka torde vara lite för lätta för att rubba ett senior lag ännu.
|
|
|
Post by skmtaru on May 21, 2007 9:30:02 GMT 1
Du måste ju ändå skämta när du säger att dom inte spelade bättre än mot Sundsvall
|
|
|
Post by skmtaru igen on May 21, 2007 11:20:36 GMT 1
Det står klart och tydligt att Umeå presterade lite bättre mot Luleå än SF.
Dock förhåller det så här. Ett bra lag gör det andra laget sämre! Och jag kan bara hålla med åskådare i att Umeås nivå var ganska likvärdig i de två matcherna med litet + i den sista matchen. Den stora skillnaden var motståndet. I matchen mot Luleå fick Umeå mere tid och utrymme och då är det ju klart att det är lite enklare spela bra. Mot Flames tilläts inte umeå att kunna spela ut och de misstag Umeå begick berodde mest på att de blev stressade av ett aggresivt och bättre spelande Flames.
|
|
|
Post by NSD on May 21, 2007 14:55:57 GMT 1
|
|
|
Post by kuriren on May 21, 2007 14:57:58 GMT 1
|
|
|
Post by Bilder on May 21, 2007 18:20:29 GMT 1