|
Post by marcus on May 15, 2007 17:30:03 GMT 1
Möte nummer 1, lördag 13:00 på Ramnavallen i Borås.
Tankar om matchen? Tippa resultat..
|
|
|
Post by Svante on May 16, 2007 12:15:49 GMT 1
Jag tror att Gislaved Goblins vinner på övertid med 28-12 tror att det avgörs på en frispark i bottre krysset. Föresten kan man köpa korv på matchen Vi höres Go Goblins
|
|
|
Post by Haha on May 16, 2007 12:18:57 GMT 1
Jag tror att Gislaved Goblins vinner på övertid med 28-12 tror att det avgörs på en frispark i bottre krysset. Föresten kan man köpa korv på matchen Vi höres Go Goblins Hysteriskt roligt... Garvar än...
|
|
|
Post by tight on May 16, 2007 12:48:18 GMT 1
Svårtippad match, tror på lika 14-14
|
|
|
Post by RegnttaRoger on May 16, 2007 13:16:24 GMT 1
Kan bara säga att Borås är starkt till helgen!! Kommer vara 10 dressade man och en tjej.
Deras tidigare spelare kommer oxå att fungera som dommare.
|
|
|
Post by anders 68 on May 16, 2007 13:38:03 GMT 1
Tror på en jämn och jävligt tuff match. tror borås är jävligt taggade. Men de kommer att få motstånd det kan jag lova. Karlskoga kommer vara mycket bättre nu deras andra match.
vi får hoppas på lite premiär nerver hos borås.
jag tippar 06-12 till Wolves
|
|
|
Post by wwehd on May 16, 2007 17:25:06 GMT 1
Jag tror att Gislaved Goblins vinner på övertid med 28-12 tror att det avgörs på en frispark i bottre krysset. Föresten kan man köpa korv på matchen Vi höres Go Goblins Good old Televerket! Kul att se ett livstecken från er. Det trodde jag inte! Jag har många glada minnen från matcherna i Gislaved, en nysatsning på gång eller?
|
|
|
Post by dax on May 16, 2007 19:20:53 GMT 1
|
|
|
Post by Wolves HC Therus on May 16, 2007 19:22:06 GMT 1
"Kort" Preview från Wolves: Efter vår vinst mot Lakers (28-0) så har vi sett en hel del vi behöver jobba med, både offensivt och defensivt. Förhoppningsvis har vi tränat bort våra brister sedan första omgången, eftersom Rhinos även de sett matchen så förväntar vi oss att de känner till samma brister. Rhinos: Har varit väldigt tysta, kört träningsläger med sig själva, mörkat QB positionen och spritt allmänn dynga i vanlig ordning, sen att de sitter med "Mr skvaller" himself i markus som sportchef är väl bara att se som ren fars Qb platsen i Rhinos är på rostern vigd åt junioren Hampus, medans båda troliga kandidaterna Tommie.A och Herr albinsson är listade som OTH, men jag skulle bli otroligt förvånad om inte sveriges kanske bästa option QB, Tommie, fortsätter att vara just, en option qb. Rhinos har även förstärkt med bollbäraren Roger Nilsson och iomed detta så är inte Borås farliga bara i luften längre utan även på marken, forsätter Rhinos med veer/option även i år så får vi se upp, men vi vet iofs om det oxå. Frågan är vad höknäsan Andy har införlivat Rhinos defense med, Förutom att sugröret Markus är safety:) (tog dig igen markus, igen). Andy gilar ju att köra CC´s gamla defense med stud osv, men senast med Hawks så mötte vi ett riktigt blitzande defense, så en blandning därimellan, och kanske en hård 4-4 front är att vänta, med Mauro legend på linjen för att gnälla lite, men spela kan han än! Ovissheten är lite jobbig faktiskt och rhinos har fördelen av att ha sett wolves spela, men vi i Karlskoga har fördelen av att faktiskt ha spelat en match. Men vi vet att vi måste rycka upp extra mot Rhinos, och inte släppa på fokus under hela matchen. Nyckeln denna gång kommer vara att vi lyckas stoppa Roger på marken, samt att vi kommer igång med vårt passspel på offense. Det kan mycket väl vara så att misstagen kommer att avgöra denna match, men visst är rhinos taggade, och får snart hybris av all självsäkerhet, vi är där för att ta ner er på jorden!! Tuff och svårtippad match, båda lagen har råd att förlora denna match, men ingen vill nog riskera att ha den stressen på sig i möte två, jag tippar inget, det kan gå hursom helst. Borås är alltid bra,tuffa o hårda, i år är de bättre ändå. Vart ligger vi?? mvh:;: Ute: Daniel karlsson RT, spricka i underarm 4V. Martin Westerberg CB, Resa Erik Karlsson, OLB, Finger 4-6V Andreas Persson, DT/OL resa Trolig: Eric Brask, WR/DB Fotled Anders Larsson, RG Jobb Tillbaka: Per Lekberg P/DE
|
|
|
Post by Wolves HC Therus on May 16, 2007 19:42:05 GMT 1
och om man läser Borås egen preview innan man skriver en egen, så kan man förstå att Tommie "the man" startar som qb, 3st runningbacks och ingen TE lutar åt en powerhouse typ. 4 DL och 3 LB lutar väl ganska starkt åt en 4-3 front.
Kul och tufft blir det.....kul och tufft.
|
|
|
Post by Boras on May 17, 2007 9:54:25 GMT 1
Preview Senior Borås Rhinos Vs Wolves
Så var det äntligen dags för premiär för året upplaga av Borås Rhinos. Sedan förra året har en viss ökning av seniorspelare skett och truppen ligger i dagsläget på 28 personer. För första gången på många år verkar det som om Rhinos kommer kunna ställa upp med två fulla elvor på offense och defense.
Offense Året oline är nästan så gott som utbytt från tidigare år och har endast två spelare från förra året kvar nämligen Krister Hansson och Alexander Fransson. Dessa två herrar kommer att få guida den oerfarna offensiva linjen genom träsket av rutinerade linje spelare från Karlskoga. Krister Hansson är en av Rhinos mest rutinerade spelare och har en hel rävfarm bakom varje öra. Han saknas dock mot Karlskoga och kommer troligtvis ersättas av muskelsnittsaren Christer Örni. Gymmonstret Alexander Fransson kommer ha fullt upp som ensam oline räv på lördag. Resten av oline består av bondpajken Jesper Fjällström, den reslige rörläggaren Dario Lemac samt Hampus ”Battleship” Bogsjö.
Under center kommer vi att återigen i år finna Tommie ”Börje” Andersson som kommer att leta efter sina receivers Tony Önnefält och Niklas Jarnberger.
Runningbacks är Mats Albinsson, Rickard ”Snake” ”Schlange” Bergman och Roger Nilsson. Mats Albinsson och Rickard Bergman erbjuder ton av rutin och är båda skäggpryda gentlemen som är närmre 30 än 20 så att säga. Roger Nilsson som är ny från Carlstad Crusaders inför året säsong och kommer att med sin tyngd och snabbhet att väcka ett slumrande Rhinos springspel från tidigare säsonger.
Defense Defensivt vet vi inte riktigt vart vi står, en hel del nya spelare samt en helt ny playbook. Då vi inte har spelat några träningsmatcher så är det svårt att göra en säker bedömning av kvalitén.
På träningarna har det varit lite berg-och-dal-bana. Vissa träningar har det sett riktigt bra ut och lika ofta har det sett riktigt dåligt ut. Vi hoppas på att kunna spela ”vårt spel” och minimera våra fel och misstag.
I laguppställningen är det en blandning av gammalt och ungt, Mauro Cappolichio bidrar med ett stort hjärta och mycket rutin på DL. På LB fronten så gör Christer Örni debut från att tidigare ha spelat RB. På DB sidan har vi 2 av lagets snabbaste spelare, Marcus Ahlbäck och Sylvain Lundberg, båda 2 Safeties. Sylvain har tidigare spelat i Jönköping Hawks. På Cornerback sidan har det sett bra ut och konkurrensen har varit hård, tyvärr har vi drabbats av ett sent avhopp samt en långtidsskada.
Karlskoga´s offense ankras av en stor och tung OL, om de får härja fritt så kommer det att bli en lång eftermiddag för vårt defense. Bakom OL så finns det både tyngd och speed. Karlskoga drar sej heller inte för att passa bollen så vi förväntar oss ett varierat anfalls spel från vargarna från Karlskoga.
Starters
Offense: OL Alexander Fransson OL Hampus Bogsjö OL Dario Lemac OL Christer Örni OL Jesper Fjällström QB Tommie Andersson RB Rickard Bergman RB Mats Albinsson RB Roger Nilsson WR Tony Önnefält WR Niklas Jarnberger
Defense: DL : Mauro Cappolichio DL : Stefan Esper DL : Osama Abedalkader DL : Amar Ferenc LB : Kenny Friman LB : Christer Örni LB : Rasmus Malmkvist CB : Daniel Lundh CB : Johan Björk F : Marcus Ahlbäck F : Sylvain Lundberg
Borta: Krister Hansson Nicklas Odén Christopher Ihrmark Timmy Andersson
Väl mött // Coachstaben...
|
|
|
Post by guest on May 17, 2007 20:13:27 GMT 1
"Kort" Preview från Wolves: Rhinos: Har varit väldigt tysta, kört träningsläger med sig själva, mörkat QB positionen och spritt allmänn dynga i vanlig ordning, sen att de sitter med "Mr skvaller" himself i markus som sportchef är väl bara att se som ren fars Frågan är vad höknäsan Andy har införlivat Rhinos defense med, Förutom att sugröret Markus är safety:) kanske en hård 4-4 front är att vänta, med Mauro legend på linjen för att gnälla lite men visst är rhinos taggade, och får snart hybris av all självsäkerhet, vi är där för att ta ner er på jorden!! Undra vilka som drabbats av hybris. Rhinos har all respekt för de övriga lagen i västra, även wolves. Vad Rhinos spridit för dynga skulle vara kul att veta med. Men det är sant, taggade är vi och vi förväntar oss ett taggat wolves på lördag men vi tar absolut ingenting för givet.
|
|
|
Post by Nisse on May 18, 2007 7:58:43 GMT 1
kan inte mer än önska att Rhinos tar ner rednecksen från Karlskoga
|
|
|
Post by Therus igen on May 18, 2007 8:53:17 GMT 1
det jag skrivit är ju skrivit med ganska stor ironi, smutskastningen på markus är till stor del bara en del i ett numera ganska sjukt spel mellan oss båda, typ "sm i dåliga skämt mot varandra". Mauro skrev jag sen att han kan spela bra, och att Borås spridit dynga hänvisar jag till alla Markus försök att luska o lura i vassen.
När det gäller Rhinos Hybris och respekt för övriga västra så grundar jag detta på att Rhinos redan bestämt sig klara för div.1, inte satt målet att spela i div.1, nej nej, de har sagt sig klara för div.1.
|
|
|
Post by marcus on May 18, 2007 9:12:05 GMT 1
dåliga skämt? tsss sjukt hög nivå på humorn här skulle ja vilja påstå
Ses imorn Wolverine ;D
|
|