|
Post by Sdra on May 15, 2007 8:23:10 GMT 1
Hur har matcherna sett ut? Siffrorna säger ju inte allt.. Så skriv lite kommentarerer om matcherna =)
|
|
|
Post by skatey on May 15, 2007 8:51:06 GMT 1
Halmstad - Ystad 22-16
Ystad spelade långt under sin förmåga och Halmstad som ville mest vann på just vilja och hade marginalerna på sin sida. Jag tror att hälften av Halmstads first downs berodde på flaggor på ystad spelare. Många ystad spelare gjorde nog sitt livs sämsta match och Halmstad som spelar hårt och bra går där med all rätt och vinner.
Själv har jag legat sömnlös i tre nätter nu pga denna matchen. Får se hur många som kommer till träningen ikväll, blev en del nya skador under matchen, vi har nog en 8-9 skadade sammanlagt
|
|
|
Post by daggen on May 15, 2007 16:47:29 GMT 1
Lund - Kristianstad 13 - 36
En match som till stor del bestog av flaggor. 2 st utvisningar på kristianstad om jag inte är fel på det? Samt en del turnovers av Lugi. Var en hyffsat jämn match och ser fram emot returmötet.
|
|
|
Post by Visitor on May 15, 2007 18:56:02 GMT 1
Ingen spelare i C4 blev utvisad. C4:s coach fick rådet att friviligt ta av en spelare då han redan hade en UC och höll på att samla på sig en till (detta var i mitten på 4:e). Den andre spelaren fick en PF (kastad av två domare) när det återstod ca 2 min. Som jag uppfattade så sa HD till honom att vila resten av matchen om han inte ville riskera att dra på sig en utvisning.
Matchen innehöll ca 15 st 15 yardare, med lite överivikt mot Lund. Trots detta så kan man inte betäckna matchen som rå eller ful. Stämningen var trots allt ganska god.
Domarna satte tidigt en nivå om vad man inte accepterade beträffande sena tacklingar och UC. Denna nivån behöll man genom matchen.
|
|