|
Post by Lilla Jag on Apr 29, 2007 22:44:35 GMT 1
Spelas det några träningsmatcher i DIV 2? Hur har det gått? Vilka ser starka ut?
|
|
|
Post by jamenvisst on Apr 29, 2007 22:49:10 GMT 1
Bulldogs spelade mot 86:ers idag (söndag) i märsta, har dock inte hört nått om det än
|
|
|
Post by en on Apr 29, 2007 22:54:37 GMT 1
Sen var det ju en match mellan Sundsvall och Jamtland. Fast det var väl inte så mycket match mest bara ploj scrimmage där ingen, vad jag vet, räknade resultat.
|
|
|
Post by tuvan on Apr 29, 2007 23:23:49 GMT 1
Örebro och Karlskoga spelade en liten scrimmage mot varandra i helgen, det var dock ingen regelrätt match utan den inleddes med att båda lagen körde 20 spel var på offense och defense. Där efter spelades två quarters med rullande klocka...
Och under den halvleken så vann örebro med 6-0
|
|
|
Post by Bulldog 22 on Apr 30, 2007 9:14:56 GMT 1
Våran scrimm med 86ers gick till som följande 20 spel var sen en halvlek med rullande tid resultat 12 - 14 till 86ers
|
|
|
Post by citysuns on Apr 30, 2007 10:22:16 GMT 1
Vill ta chansen att tacka Bulldogs och deras mycket skickliga coacher Kecke och Hollo. Tycker att båda lagens defense skötte sig mycket bra. Bulldogs gjorde en defensiv TD, och om jag inte minns fel så var väl de poäng som gjordes för Berga?
Bulldogs fick kasta in Micke Roos som QB, och med bara en träning under bältet så kan man kanske inte begära så mycket och laget hade problem att ta sig framåt. Uppsalas offense lyckades bättre men avslutade allt för ofta med en turn over istället för en TD. Tycker överlag att lagen spelade ganska jämnt och försäsong kommer alltid vara försäsong. Nästa helg så möter 86ers Arlanda Jets i en träningsmatchoch då krävs det att man lyfter sig betydligt.
Lycka till i serien Bulldogs!
Coach Andreas Östlund Uppsala 86ers
|
|
|
Post by Stefan55 on Apr 30, 2007 15:59:08 GMT 1
vill tacka 86:ers för en rolig söndagskväll jävligt skön genomkörare lycka till
|
|
|
Post by hithard on Apr 30, 2007 18:56:01 GMT 1
"karlskoga - örebro 0-6"
undra om det är örebro som är dåliga eller karlskoga som är bra i år?
|
|
|
Post by hultan on May 1, 2007 10:31:07 GMT 1
Halmstad avklarade sin 3 träningsmatch i lördags och har under försäsongen spelat mot Marvels - Ekeby samt Lidköping vill passa på att tacka alla för en möjlighet att öva timing få lite fotboll i kroppen men framförallt för att visa våra svagheter - tack ps. finns det intresse kan jag säkert få någon att skriva referat från matcherna ds.
|
|
|
Post by karlskoging on May 1, 2007 14:45:58 GMT 1
Jag vet inte om man kan se Örebro-Karlskoga matchen som någon direkt måttstock då flertalet spelare gjorde sin första seniormatch, dessutom rullade vi väldigt mycket spelare på bl.a. QB-positionen...
Så ja, det ska bli intressant att se hur det blir sen när serien drar igång.
|
|
|
Post by Kalmar on May 2, 2007 12:55:38 GMT 1
Kalmar - Falun slutade 6-34
|
|
|
Post by tobiaslang on May 2, 2007 13:22:50 GMT 1
Fel, det slutade 6-30 mellan Kalmar o Falun
|
|
|
Post by nyfiken i sdra on May 3, 2007 9:56:10 GMT 1
Jag är intresserad av ett referat av matchen Halmstad vs Lidköping !
|
|
|
Post by hultan on May 3, 2007 12:46:41 GMT 1
lidköping kom till halmstad med starkt dessimerad trupp dock med gott humör och spelsug - en match där båda lagen testade nya spelare och ny spel samt försökte få timing i allt gammalt slutade 34 - 0 halmstad om inte jag minns fel. när säsongen drarigång ska jag se till att det kommer ordentliga referat
|
|
|
Post by skdare on May 4, 2007 11:48:58 GMT 1
Bergas defence gjorde 12 poäng mot Uppsala, två conversions, mycket tack vare ett bra tryck mot QB. Men de verkade tappa tempo lite i slutet av matchen, kanske tog orken ut sin rätt. Men om det fortsätter så här kommer de utmana deras offence gällande poäng.
Uppsala defence gav inte bort mycket yards, så de ska ha en eloge också. Dock kändes de offensiva kvalitéerna lite torftiga i båda lagen, kan dock bero på att säsongen inte har börjat ännu och finslipandet ännu är under uppbyggnad.
|
|