|
Post by tippar on Apr 25, 2007 12:53:52 GMT 1
13/5 Sundsvall - Westerbotten 45-30
Sundsvall har en ny qb som kan springa i Marcus Hellmyrs, samt bronkaren Janne Nyström sätter nog upp en del poäng men kan inte stoppa nån
Westerbotten har landslags QB´n Victor Fredriksson som kommer passa in en hel del poäng men Huskies kommer bli trötta med en tunn trupp
|
|
|
Post by vinst on Apr 26, 2007 15:24:59 GMT 1
Jag tror Westerbotten vinner, ny coach och Huskies var det betydligt bättre laget i ettan ifjol(jämfört med Flames) speciellt defensivt
|
|
|
Post by vinst sundsvall on Apr 29, 2007 20:03:37 GMT 1
nja.. tror faktiskt sundsvall vinner med markus hellmyrs som qb som även kan springa med bollen, samt att jag tror dom kommer ha ett starkt defence i år med ett bra coverage. Tror det kommer bli svårt att passa bollen för huskies!
|
|
|
Post by laget on May 8, 2007 10:55:09 GMT 1
Får vi nån rapport hur det står till i de båda lagen? På hemsidorna ser laguppställningarna ganksa utdaterade ut
|
|
|
Post by vt on May 8, 2007 14:55:13 GMT 1
Tror Flames vinner tämligen enkelt, flera spelare med ss erfarenhet(någon tom i landslaget) samt spelmässigt övertag över forna ss laget Jamtland i påskas, Mycket nya talanger har kommit in i laget också
|
|
|
Post by Jass on May 9, 2007 21:01:50 GMT 1
Så du tror att flames kommer vinna tämligen enkelt? låter som ett skämt enligt mig. Trodde knappt att dom kunde få ihop ett lag. Ropa inte hej förrän du kommit över bäcken..
|
|
|
Post by Royal on May 9, 2007 21:08:54 GMT 1
Ja, jag tror också att Westerbotten går segrande ur den här matchen. Att SF är nöjda med att ha haft ett spelmässigt övertag mot ett u 19 lag bådar inte så gott för dom...
|
|
|
Post by gnall inte on May 9, 2007 21:59:38 GMT 1
Vi har öve 30 licensierade spelare, så tagga ned med gnället
|
|
|
Post by norrlanning on May 9, 2007 23:31:59 GMT 1
Vad bra!
Kan du inte berätta lite mer om årets trupp i stället för att negga?
|
|
|
Post by norrlanning on May 10, 2007 0:25:13 GMT 1
Hur står det till med lagen i norr egentligen? För Luleås lag står det år 2006 i rubriken, är det truppen för 2006? Eller är det bara rubriken som hängt kvar? Fortfarande verkar man inte ha något ungdomslag. Har "gamle" Tim Foster tillbaka som HC. Spelade en match i fjol, borta i Norrköping förlust 60-12. I Westerbotten verkar det finnas drygt 30 spelare + ett litet U19. Men hur står sig laget efter fjolårets tunga säsong + att man tappat tre spelare till Arlanda? Ny HC/DC i "gamle" Jens Nilsson (ursprungligen från Jamtland) o ny OC i Martin Båtsman(egen produkt). Vann en match i fjol (Sundsvall hemma) Förlorade 4 jämna matcher(= mindre än 10p skillnad). Undrar hur stor roll resorna spelade? Westerbotten gjorde nämligen bara två TD:s på bortaplan på hela säsongen. Sundsvall har enligt källa "över 30 licensierade spelare", tappet från i fjol är två omskrivna juniorer som ville till Arlanda. Är det hela havet stormar? eller har man byggt laget i lugn och ro under vintern? Man ställer iaf upp i U19. Har kvar Gustav Mesaros som HC. Hade en tung säsong i fjol. Förlorade 1 jämn match mot Gefle, lyckades vinna hemma i sista omg mot Westerbotten. Jamtland, har tappat många namnkunniga och lovande spelare till Superserieklubbarna, ställer enligt uppgift upp med ett U19-lag i både senior och U19. Eller har gamla "grisar" anslutit? Ingen laguppställning är publicerad vad jag har hittat. Är väl egentligen enda klubben i norr som har en utvecklad ungdomsverksamhet. Hittar ingen info om vilka coacher de har. Va på gång bra ifjol, men sen visade det sig ekonomin inte var som man trodde, och många värvade utlänningar lämnade klubben. Förlorade 2 jämna matcher. U19 vann 2 och förlorade 2 i slutspelsserien 2006. Det va en sammanfattning av vad som har kunnat snappas upp på nätet, kan inte klubbarna berätta lite om läget i lagen iaf? Sen finns det en gammal tippning som nån gjort: swedishfootball.proboards44.com/index.cgi?board=div2&action=display&thread=1175542520
|
|
|
Post by undrar on May 10, 2007 10:46:35 GMT 1
Hur är det med Sundsvalls gamlingar? Fjäll verkar ju ha fått nytändning i Arlanda. Spelar Borka, Peter A, Mulå, Janne N mfl nuförtiden?
|
|
|
Post by alder on May 10, 2007 12:29:09 GMT 1
Borka spelar, Peter spelar, Janne N gjorde comeback 2006 efter 6 årigt uppehåll, men annars har de flesta nått pensionsålder
|
|
|
Post by jadu on May 13, 2007 17:48:17 GMT 1
Så du tror att flames kommer vinna tämligen enkelt? låter som ett skämt enligt mig. Trodde knappt att dom kunde få ihop ett lag. Ropa inte hej förrän du kommit över bäcken.. 33 - 0 skulle jag kalla tämligen enkelt... men vad vet jag ni kanske bara hade en dålig dag
|
|
hehe
Bänkvärmare
|
Post by hehe on May 13, 2007 18:21:14 GMT 1
Så du tror att flames kommer vinna tämligen enkelt? låter som ett skämt enligt mig. Trodde knappt att dom kunde få ihop ett lag. Ropa inte hej förrän du kommit över bäcken.. 33 - 0 skulle jag kalla tämligen enkelt... men vad vet jag ni kanske bara hade en dålig dag Bli inte stor i munnen förns ni vunnit både hemma och borta
|
|
|
Post by jadu on May 13, 2007 19:08:02 GMT 1
33 - 0 skulle jag kalla tämligen enkelt... men vad vet jag ni kanske bara hade en dålig dag Bli inte stor i munnen förns ni vunnit både hemma och borta har inte sagt ett ord om borta mötet, sa bara att den här matchen vann flames tämligen enkelt..
|
|