|
Post by coachg on Jan 18, 2007 15:04:54 GMT 1
2 förslag
1.- Alla möter alla (hemma/borta) inom den egna divisionen/serien vilket ger 6 matcher. 1an norra möter 2an Östra på hemmaplan. 1an Östra möter 2an Norra på hemmaplan. Vinnarna möts sedan i kval till div 1. 3orna och 4orna möts en extra gång för att spela om placeringarna 3-4. På så sätt skulle alla lag få spela 7 matcher medan de 2 bästa lagen i Norra och Östra skulle få spela 8 matcher.
2.- Alla möter alla (hemma/borta) inom den egna division/serien vilket ger 6 matcher. 1an möter 4an och 2an möter 3an (inom den egna division där 1orna och 2orna har hemmaplan. Alla lag blir mao garanterade 7 matcher. Vinnarna möts sedan i en seriefinal där lagen som vinner får sedan mötas i ett kval till div 1. På så sätt skulle de 2 bästa lagen spela högst 9 matcher.
Tyck till !
|
|
|
Post by headcoach on Jan 18, 2007 16:49:13 GMT 1
även om vi spela södra, tycker även jag att det är alltid bäst så som på förslag2. Önskade det vore så i alla divisioner.
|
|
|
Post by coachg on Jan 19, 2007 14:01:54 GMT 1
OM det är fler lag som tänker som du (att förslag 2 är bra) så borde vi väl skicka detta till SAFF för att få till en debatt kring seriesystemen idag.
|
|
|
Post by Lillen on Jan 19, 2007 15:29:56 GMT 1
Fattar inte riktigt vad är det som är dåligt med serien?? i västra blir det hela nio matcher vilket är hur kul som helst!! sen den som är bäst får 10 matcher?? vad är problemet?? snäll förklara för mig så jag fattar varför folk irriterar sig...
|
|
|
Post by coachg on Jan 19, 2007 17:50:05 GMT 1
Fattar inte riktigt vad är det som är dåligt med serien?? i västra blir det hela nio matcher vilket är hur kul som helst!! sen den som är bäst får 10 matcher?? vad är problemet?? snäll förklara för mig så jag fattar varför folk irriterar sig...
|
|
|
Post by coachg on Jan 19, 2007 17:55:09 GMT 1
det som irriterar är att det inte är rättvist att vissa lag får 5 hemma matcher medans andra bara får 4. Vi kan alla enas om att våra hemmamatcher är extremt viktiga. Nää, låt resultaten efter dubbelmöten avgöra vilket lag som ska få hemmaplan i den 3:e matchen. Det är väl rättvist om något ?
|
|
|
Post by T on Jan 19, 2007 18:36:45 GMT 1
Dom har lottat och då blir det lite orättvist. Men hellre 3 möten än 2.
|
|
|
Post by JC on Jan 20, 2007 10:16:49 GMT 1
det som irriterar är att det inte är rättvist att vissa lag får 5 hemma matcher medans andra bara får 4. Vi kan alla enas om att våra hemmamatcher är extremt viktiga. Nää, låt resultaten efter dubbelmöten avgöra vilket lag som ska få hemmaplan i den 3:e matchen. Det är väl rättvist om något ? Då kan det dock bli så att ett lag som förlorar alla inledande 6 matcher får avsluta med 3 bortamatcher till. Jobbigt både ekonomiskt och motivationsmässigt. Samtidigt kan ett annat lag i samma serie få en säsong med 6 hemma och 3 bortamatcher. Inte särskilt rättvis tabell i slutändan. Det känns som om man straffar dåliga lag och risken blir väl att dom drar sig ur efter sommaruppehållet för att "minimera förlusterna" och slippa 3 bussresor till. Fast jag har själv ingen lösning så jag vet inte hur man ska göra för att det ska bli rättvist. Dubbla möten hemma och borta kanske. Då blir det 12 matcher, alla gillar matcher, lika många hemma som borta. Det är ju inte så många div2 lag som har spelare med till vm så jag fattar inte varför vi ska ha så långt uppehåll. Vet inte hur det är i andra lag men vet att vi (nämner inte vilka) har problem med att folk blir för bekväma under sommaren och helt enkelt inte verkar orka dra på sig skydden igen i augusti. Bättre då att skippa uppehållet och köra på. Dom som har semester får väl missa en eller två matcher då.
|
|
|
Post by Jooo on Jan 20, 2007 12:49:44 GMT 1
Medan i det laget jag spelar i har vi det problemet att under juli när dom flesta har semester är inga spelar hemma utan är ute och reser!!! så det blir ju problem hur man än gör med den frågna. Tycker 9 macher räcker, visst kan det ses som orsättvisa att ett lag får en mer hemma match mer, men det löser sig när det andra laget som hade 4 matcher i år får 5 nästa år!! Bara att gilla lägget själv spelar jag i ett lag som får fyra hemma matcher i år och det är ingen som gnäller utan dom flesta är glada att vi får så många matcher..
|
|