|
Post by Jag on Oct 30, 2006 14:25:42 GMT 1
Hur kommer det att gå? Vilka Vinner divisionen vilka blir stryklaget? Kommer det komma några nya lag?
|
|
|
Post by qbs on Oct 30, 2006 17:30:43 GMT 1
Hoppas Västerås har ett lag, så man får se Daniel Engberg lira QB igen
|
|
|
Post by filuren on Nov 1, 2006 18:44:29 GMT 1
Hörde att södertälje kanske får ett lag. Antar att de hamnar i östra i så fall. Kul
|
|
|
Post by Hoppas on Nov 1, 2006 22:13:13 GMT 1
Hoppas verkligen Södertälje kommer tillbaka på fotbollskartan, en gammal breeding ground för fotbollstalanger är Truckers
|
|
|
Post by Grisen on Nov 2, 2006 1:01:08 GMT 1
Håller med. Då vill jag gärna lägga lag från Västerås och Eskilstuna också. Då blir det flera kul matcher av derbykaraktär.
|
|
|
Post by 2007 on Nov 2, 2006 8:51:15 GMT 1
kan div 2 östra se ut så här?: 1.Nyköping Baltic Beasts 2.Falun 3.Roslagen BUlldogs 4.DIF 5.Södertälje?
Det vore jätteskoj om Västerås och Eskiltuna ställde upp i serien. Jag tror att tabellen kommer att se ut så efter säsongen slut. Vad tror ni andra?
|
|
|
Post by Lasse Ljlig on Nov 2, 2006 11:51:47 GMT 1
Jag tror tabellen blir
Bulldogs Obesegrade Baltic Bests Copperheads Västerås Dif Telge E-tuna
|
|
|
Post by blag on Nov 2, 2006 12:07:22 GMT 1
Kommer Dif verkligen kunna ha ett blag? De hade inte direkt gott om folk i alaget slutet av denna säsong!
|
|
|
Post by ordfdifaf on Nov 2, 2006 21:27:38 GMT 1
Hej! För er som går och spekulerar i om DIF kommer att ställa upp med ett utvecklingslag (DIF B) i DIV2 under 2007 så har jag följande att berätta: För att ställa upp till spel i DIV1 och DIV2 så går "break even" avseende anmälningsavgifter (som för övrigt skall inbetalas löjligt tidigt och kommer slå sönder många klubbars ekonomier) vid 53 spelare då denna avgift senare kan utnyttjas för spelarlicenser till just 53 seniorspelare. Alltså är det just 53 spelare som är ett minimum i seniortruppen för att detta skall vara ekonomiskt ur ett "anmälningsperspektiv". Naturligtvis finns det andra idrottsliga aspekter som gör att siffran 53 nog är aningen för låg för att en säsong skall kännas bra för spelarna. Även om våra tappra krigare under förra året fick slita onödigt hårt (och det nog var en och annan som undrade vad vi höll på med) har spelarna i årets utvärdering tydligt aviserat att de även 2007 vill ha ett utvecklingslag och kommer jobba därför. Det var nämligen mycket tack vare den speltid som flera nybörjare fick i utvecklingslaget som gjorde att de kunde ta steget upp i A-laget och ta DIF till final i Div 1 när vi drabbades av ovanligt många skador i år... Med vetskapen om att vi redan efter vårt första år med U19 kommer att få ett knappt tiotal nya seniorer från U19 och att det alltjämt anmäler sig nya och erfarna spelare via vår hemsida (intresselänk: www.difaf.se/index.php?option=com_performs&formid=1) så är inte numerären 53 något som helst problem! Alltså DIF kommer definitivt till spel i både DIV2 och DIV1 i år... - vill du försäkra dig om bra träning och samtidgt mycket speltid i år skall du bli en del av DIF! Välkommen till spelartesterna på Bosön och i Bandhagen imorgon kväll (3/11) och på lördag (4/11). Läs mer på: www.difaf.se/index.php?option=com_content&task=view&id=75&Itemid=2För ett starkare Djurgården //Jocke
|
|
|
Post by Rolf on Nov 2, 2006 22:11:42 GMT 1
Som vanligt är det svårt att tippa. Inför säsongen som gick var Nyköpings BB tippade att ta jumboplatsen. I stället blev de tvåa och var det enda laget som vann över Panthers. Kommer tex Södertälje och Eskilstuna med trupper bestående av både gamla rävar och nya spelare kan de mycket väl skrälla på samma sätt. Hur som helst sällar jag mig till de andra när det gäller att välkomna nya(nygamla)lag till seriespel nästa år.
|
|
|
Post by SSnytt on Nov 4, 2006 15:14:01 GMT 1
lever liket i Södertälje? Minns gamla SS-Nytt forumet då dessa herrar var frekventa skribenter, men nu är det tyst...
|
|
|
Post by den gamle on Nov 5, 2006 23:31:41 GMT 1
Telge kommer återuppstå säsongen 2007 med ett ungt lag som har precis som BB ett par gamla rävar, hemsidan kommer att komma upp snart med all information och så. Vi har tränat sedan i maj och är för tillfället ca 20-25 med ett snitt på 18 på träningarn. Just nu väntar vi på att kommunen släpper till en gympa hall.
Tomas Lindell HC tomas.lindellbredband.net
|
|
|
Post by LeoBillgren on Nov 7, 2006 0:20:58 GMT 1
Tycker det låter som att värvningsannonsen här ovan antyder att spelartruppen inte riktigt är så sprängfylld som ordf låter påskina... Men det är bara den vibe jag plockar upp...
Disclaimer: Detta är min åsikt, inte min förenings osv. Viktigt att göra den definitionen.
|
|
|
Post by en som vet on Nov 7, 2006 10:07:29 GMT 1
så här kommer sluttabellen se ut:
1. Nyköping Baltic Beasts 2. Roslagen Bulldogs 3. Falun Copperheads 4. Telge 5. Västerås ( om de spelar) 6. DIF 7. Eskiltuna ( om de spelar)
vad tror ni andra? I´m out
|
|
|
Post by ordfdifaf on Nov 7, 2006 14:10:13 GMT 1
Hej på er!
Det är väl bäst att jag besvarar Leos "vibe" innan det dras igång en massa spekulationer om luftslott :-)
Det stämmer mycket riktigt att truppen inte är "sprängfylld". I mitt tycke skulle den vara just sprängfylld om den bestod av 99+ spelare men så är definitivt inte fallet.
Med de gamla spelare från förra året minus drygt 10% pga folk som flyttar, åker på utbyte till USA samt vår fortsatta "generationsväxling" plus våra nu "erfarna" U19-spelare som blir seniorer med tillägg för de externa seniorspelarrekryteringar så har vi en trupp som med god marginal "spräcker" 53-vallen. Dock är vår ambition att komma upp till ca: 70 seniorspelare för att det skall vara riktigt bra men där är vi ännu inte.
Så ligger alltså landet för närvarande.
För ett starkare Djurgården
//Jocke
|
|