|
Post by en som undrar on Sept 12, 2006 20:55:14 GMT 1
Hej! Här kommer enligt min menig en sammanfattning av div 2 östra 2006. Inför säsongen så var mkt snack om Bulldogs och Norrköping om serie seger, Falun och Dif B som de lag som skulle slåss om 3 platsen och att NBB skulle komma sist. MKT intressant utvecling det blev! Norrköping som segrare men hade dock rätt så tufft mot Nyköping BB i sista matchen. Lycka till NP i Div 1. Bulldogs en besvikelse, orkarde inte hela säsonegn ut, tyvärr! Falun som spelade bättre och bättre, det är att räkna med nästa säsong. DIF B vilken otrolig tappra killar som orkade spela hela säsong med i stort sett 12 spelare hela säsong, det är bara komma igen nästa säsong! NBB överraskade otroligt med att komma 2:a i serie och slagit självaste NP i sista matchen. Det finns kunskap i bra tränare i NBB och bra mix med gamla och nya spelare. Hoppas att de är kvar is erien nästa år och flera år framåt! Vad tycker ni andra? I´m out
|
|
|
Post by JohnLB 56 Falun on Sept 13, 2006 8:50:34 GMT 1
Jag måste säga att det var en grymt rolig säsong i Div2-Östra i år - mer jämn än förra då till och med NP fick en förlust. NBBs första säsong var imponerande och har många äldre rutinerade spelare, Bulldogs fick lite mer motstånd i år och DIF B är ett par riktigt tappra krigare och jag hoppas verkligen laget finns med nästa år också. För oss i Falun har det varit en väldigt lärorik säsong då vi vann några matcher som vi inte gjort på ett bra tag. I början gick allting väldigt tungt, många gröna och aldrig satt sin fot på en plan, vi är unga bortsett från något undantag (Jonas, Tote), men i slutet svetsade vi ihop oss och spelade som ett lag och det känns bra inför kommande säsong. Men vi är fortfarande under uppbyggnad så att säga. Vårat defence kom tvåa om man skall räkna med statistiken så det var roligt att se. Jag hoppas att nästa år blir roligt och att det droppar in något nytt lag. Annars ha en bra försäsong och tack för i år alla krigare. Hade en dag på mig att knåpa ihop en "Season2006"-film till våran avslutningsfest (Som förövrigt var ett jäkla sjöslag). Den blev med tanke på omständigheterna bra så ladda gärna hem den sen kommentera. jalkis.no-ip.info/copperheads/Copperheads2006_agk.aviPS. Nästa år ska vi ha nya dräkter och lika hjälmar! DS.
|
|
|
Post by chead 20 on Sept 13, 2006 19:24:02 GMT 1
haha...jag förstod aldrig vad som var så fel med vårat julgranskule inspirerade mode
|
|
|
Post by en som undrar on Sept 14, 2006 6:00:00 GMT 1
Hej! Många går in och tittar men ingen skriver nå´t ! Kom igen skriv gärna vad ni tycker! I´m out
|
|
|
Post by 73 on Sept 15, 2006 15:40:55 GMT 1
Till John LB56 Jag såg att du har lagt ut ett par matcher bla Nyköping mot Falun på nätet. Nu undrar jag om du har retur mötet som vi spela.. Och om det finns möjlighet att du kan lägga ut den på nätet?? Mvh Robban Baltic Beats
|
|
|
Post by NR4 on Sept 15, 2006 20:41:52 GMT 1
Hands up för Falun Copperheads. Vi började säsongen jävligt skskigt men avslutade med 3 vinster och för att bara varit i seriespel för andra året så är det bra. En vinst är alltid en vinst. Nu har vi visat att vi är något att räkna med. Måste även lägga till att Nyköping Baltic Beasts som debuterar i år , även dom som ett nygammalt lag, är grymma. Hats off to you gentlemen. Vi syns nästa år allihopa. Hare bäst
|
|
|
Post by 2006 on Oct 2, 2006 22:19:37 GMT 1
Falun är nog det lag som har varit roligast att se (förutom NBB då) pga att dom har spelat sjysst och tufft. Har även haft nöjet att dömma er och trots att jag hade lite fördommar mot eran coach (blir automatiskt så när man står på samma sidlinje som en amerikan) så finns det inget att klaga på där. Tack för en bra säsong... syns nästa år. Och tack er andra i Div 2 östra för en otroligt rolig säsong... och lycka till Norrköping i 1:an. //NBB
|
|