|
Post by Involverad on Aug 30, 2006 6:53:25 GMT 1
"Domare från Gbg och Lund ska inte få dömma en sådan match...."
Hmm, var för inte?
Till Publik: Angående domarsituationen. Vad tycker du att vi skall göra? Vad har din förening (antar att du är involverad) gjort åt saken?
Ökar eller minskar chanserna till att vi får fler domare med utlanaden om domarna så som ditt och alla andras?
|
|
|
Post by Johansson77 on Aug 30, 2006 9:58:19 GMT 1
Helt otroligt att det kan bli så här mycket tjafs om en enda liten stackars match. Domarna skötte sig helt ok, avstängningen får vi helt enkelt ta....vi i Ystad ser nu fram emot matchen mot Gbg och hoppas att alla andra lag i serien ser fram emot att komma tillbaka starka till nästa säsong!
|
|
|
Post by FD Domare on Aug 30, 2006 11:07:26 GMT 1
" Ökar eller minskar chanserna till att vi får fler domare med utlanaden om domarna så som ditt och alla andras? Med allt tjafs som det är när det gäller domarna, jag kommer inte döma mer nu. Det lär bli en domare mindre. Och det är väl bra. Jag ser ingen som helst nöje i att åka döma en match någonstans, och sen få skit för att man är partisk eller att man suger som domare eller att man gjorde så att den och den personen blev utvisad avstängd etc. Tror säkert det kommer nya fräscha domare nästa år särskilt alla spelare som klagar på att domarna dömer så dåligt. Dom kan gå in och visa hur man ska döma. Dom vet ju det ser vi här på forumet. Så domarutrustning säljes.... Eller ska man göra såhär kanske Dom som gnäller på domarna tar och skriver A/B Provet så kollar vi av resultatet sen 1a Pris Komplett utrustning med 2 st flaggor för dom lär ju se alla regelbrott så bra 2a Pris nästan komplett saknar diverse småplock smo beanbag mm 3dje pris flaggor pipa, tröja ha jag nog en till som jag lägger in, en gammal keps. Så ni som gnäller mest på att domarna är partiska. Här har ni chansen
|
|
|
Post by daggen on Aug 31, 2006 21:19:35 GMT 1
Skumt att det ska bli såhär mkt snacka om en utvisning som var solklar. Han går in och gör en helt onödig speering i ryggen på en Lugispelare. Sånt ska inte förekomma på en fotbollsplan, och att han blir avstängd en match?! ska vi ta hänsyn till att det är en stor match för ystad nästa match? Inte i mina ögon. Och det med att lugifolk inte ska få dömma den matchen, varför inte? Ystadfolk dömde ju också så. Jag tyckte absolut inte jag var partisk, ni får gärna rätt mig men jag tyckte vi domare gjorde allt vi kunde för att hålla matchen under kontroll.
|
|
|
Post by hasseb on Aug 31, 2006 21:51:10 GMT 1
Efter att ha följt den här tråden tycker jag nog att man kastar en hel del skit både hit och dit! Fråga: VARFÖR SKA DOMARE BEHÖVA FÖRKLARA VARFÖR MAN KASTAT VISSA FLAGGOR??!! Är det någon som kan svara på det?
Håller med "domare150" om att det är helt och fullständigt idiotiskt att domare skall ta hänsyn till vilken typ av match något lag skall spela nästa omgång.
Som domare och spelare tycker jag nog att: Sluta pregnant doga och ta bestraffningen som en man! Du, som gjorde brottet, borde väl veta VAD du gjorde och om det i så fall är en tillåten blockering eller tackling?! Acceptera domarens beslut!!
Ett hett tips för att få en domare på "din sida" är att prata och kommunicera med honom. Och då menar jag inte en envägskommunikation som är spelaren/coachen skriker på domaren. Funkar inte, funkar inte, funkar inte!! Tro mig... Eller bättre, tänk efter själva. Vem lyssnar jag mest på? Den som skriker, eller den som talar med mig?
|
|
|
Post by Anders78 on Aug 31, 2006 23:34:41 GMT 1
tråkigt att det har spårat ur! från vår sida var det en ren skitmatch , och flaggorna var odiskutabla! 3 flaggor på första driven finns inte!! hängde inte med i andra halvlek av olika skäl och såg inte spearingen så kan inte säga om det var rätt eller fel kallat. men har domaren kastat flagga för det så har han sett regelbrottet! tråkigt att endel som kommenterar här inte kan eller vågar skriva sina namn! tyckte domarna gjorde en bra insats i söndags!
visst är det hårt att få en så bra spelare avstängd inför säsongens sista match, helt klart! men bara att bita ihop! ett bra lag ska inte falla för 1 spelare och det tänker vi inte göra på lördag!
på lördag vinner bästa laget !
|
|